Dnešní Káznice LIVE: Velkopáteční pašije

10. duben 2020, 3:00

Dnešní Káznice LIVE: Velkopáteční pašije

Nové studio v brněnské Káznici na Cejlu pokračuje ve své činnosti i o Velikonocích. Dnes, tedy na Velký pátek budou z Káznice LIVE vysílány Pašije s knězem Janem Hanákem.

Současnou situací netrpí jen brněnská kultura, zasažena je místní gastronomická scéna i kreativci a poskytovatelé dalších služeb. Platforma (ni)KAM V BRNĚ se tak rozšiřuje o další témata. Na gastronomické lince spolupracuje TIC BRNO s nezávislým projektem Save Gastro Brno, který nabízí vouchery na služby brněnských podniků uplatnitelné po znovuotevření. „V konceptu projektu (ni)KAM V BRNĚ se inspirujeme zahraničními příklady, kdy města nabízejí širokou podporu kulturním a podnikatelským subjektům na svém území. Nové situaci jsme operativně přizpůsobili naše kapacity. Našim cílem je, abychom společnými silami zachovali atmosféru města Brna. Ta není zdaleka o návštěvních, ale zejména o lidech, kteří v Brně žijí, studují a pracují,“ říká Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO.

Káznice LIVE má za sebou již dva živé streamy. Jako první zde zahrál skladatel, performer a multiinstrumentalista Tomáš Vtípil. V druhém vysílání pak společně vystoupili zpěvák Karel Heřman z kapely Čankišou s kytaristou a perkusistou Ivanem Jílkem. Tyto dva pilotní koncerty si pustilo 5 600 diváků. Dnes bude přenos patřit Pašijím, povede ho kněz Jan Hanák. Od 15:00 bude číst z Janových pašijí. Sledovat je můžete zde.

Za Káznicí LIVE stojí spolek Tripitaka, filmová produkce GNOMON ve spolupráci se studentskými mediálními projekty Studex.tv a Radio R, firmami Tech-Pro a Michal Gazdag a s podporou TIC BRNO, JIC a Kreativní Brno. Partnerem pátečního programu je také Český rozhlas Brno. Cílem je zprostředkovat divákům kvalitní kulturní zážitek a umožnit jim kontakt s brněnskou kulturní scénou. Současně pak také podpořit brněnské umělce, kteří se v současné době ocitli bez možnosti vystupovat. „Káznice LIVE na stejnojmenném Facebooku vysílá několikrát týdně a kromě Pašijí chystáme na další týden koncert mladého písničkáře Dana Vertíga s kapelou nebo vystoupení lovců zvuků a producentů elektronické hudby AVA kolektiv,“ zve David Oplatek z Tripitaky. V blízké době se diváci mohou těšit na improvizační hereckou show. Tu pro ně chystají Roman Blumaier a Saša Stankov.

Káznice na Cejlu/ foto archiv TIC BRNO

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější