Echoes of JazzFestBrno přivítají bubeníka Chrise Davea

11. září 2019, 1:00
Echoes of JazzFestBrno přivítají bubeníka Chrise Davea

Bubeník Chris „Daddy“ Dave bude dalším hostem podzimních ozvěn JazzFestu Brno. S vlastní kapelou The Drumhedz zahraje v Sono Centru, kde představí svou tvorbu kombinující nejrůznější žánrové vlivy od moderního jazzu přes rock až po R&B či hip-hop. V rámci podzimní série koncertů vystoupí ještě Hiromi, Aaron Parks a Shai Maestro Trio.

„Kapela Chris Dave and the Drumhedz je volně alternující sestavou výtečných hudebníků, v níž obvykle nechybí saxofonista, hráč na klávesové nástroje, basista a kytarista. Bubeník Chris Dave ovšem neschází nikdy, je totiž tělem i duší projektu,“ říká umělecký ředitel JazzFestu Brno Vilém Spilka. Konkrétní obsazení kapely pro brněnský koncert zatím americký bubeník neprozradil. Žánrově se Dave a jeho kapela pohybuje v moderním jazzu i hip-hopu, hraje také coververze inspirované motivy ze skladeb Jimiho Hendrixe, D’Angela, Radiohead, Waynea Shortera a mnoha dalších, zařazuje rovněž autorské kompozice nebo volněji improvizované plochy. Dave se svojí kapelou zahrál na brněnském JazzFestu poprvé v roce 2014 před vyprodaným hledištěm Divadla Husa na provázku. I proto se pořadatelé tentokrát rozhodli zasadit jeho koncert do většího Sono Centra. Další, již dříve zveřejněný, program Echoes of JazzFestBrno představí tři osobnosti jazzového klavíru, Hiromi z Japonska, progresivního Američana Aarona Parkse a izraelského jazzového básníka Shaie Maestra s jeho triem.

Chris Dave je v dnešní době považován za jednoho z nejinovativnějších bubeníků na světě. Jeho volná interpretace rytmu a schopnost reagovat na různé hudební situace mu otevřely cestu k mnoha novým příležitostem a tvůrčím platformám, kde může svůj rytmický koncept dále rozvíjet. „Mnoho hudebních géniů a velkých myslitelů zažilo dobu absolutního kreativního rozkvětu. Chris Dave má takové období právě teď – v posledních dvou dekádách totiž definoval zcela novou roli bubeníka v kapele. Svůj jedinečný přístup k hudební produkci aplikuje na bicí soupravu a vytváří originální zvuk, kterým se nemůže pochlubit žádný jiný bubeník,“ dodává Spilka.

PROGRAM ECHOES OF JAZZFESTBRNO 2019:

3. 11., 19:30 Janáčkovo divadlo

Hiromi (JP)

14. 11., 19:30 Sono Centrum

Chris Dave and the Drumhedz (US)

17. 11., 19:30 Sono Centrum

Aaron Parks „Little Big“ (US)

Shai Maestro Trio (IL, PE)

Chris Dave/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Nejčtenější