Edukační programy Filharmonie Brno navštívilo v únoru 2392 dětí. Po lednu, kdy přišlo 6308 posluchačů, jde o druhý rekordní měsíc

Edukační programy Filharmonie Brno navštívilo v únoru 2392 dětí. Po lednu, kdy přišlo 6308 posluchačů, jde o druhý rekordní měsíc

V únoru filharmonici odehráli celkem čtrnáct koncertů, pro 1747 žáků druhého stupně a gymnazistů. Letošní projekt posluchačům ukázal, jak se vyvíjelo složení orchestru od baroka přes klasicismus a romantismus až po současnost. Děti i dospělí slyšeli skladby Vivaldiho, Mozarta, Wagnera, Janáčka a Prokofjeva.

„Jedná se o atraktivní formát, kdy většina dětí sedí přímo v orchestru a dívají se hudebníkům takzvaně pod ruce. Loni se tyto koncerty hned vyprodaly, takže jsme je letos výrazně navýšili a opět jsme měli plno,“ vysvětlila princip koncertu ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová.

Podle hodnocení u žáků měli největší úspěch Klauni a děti Alfreda Schnittkeho. „Zaujmout symfonickou hudbou dnešní děti ve věku 11-17 let je vždycky obrovská výzva. O to větší radosti se nám dostává, když se to doopravdy povede. A podle ohlasů se tak stalo. Mám moc ráda ten drobný okamžik, kdy se ze znuděných teenagerů stanou skuteční posluchači. Ta proměna je neuvěřitelná. A určitě zaskočila i je samotné. Blízkost hudebníků a mohutný orchestrální zvuk k tomu jistě hodně napomohli,“ uvedla vedoucí edukačního oddělení, autorka a moderátorka koncertů Kristýna Drášilová. Spolu s ní slovem provázel i dirigent Patrik Červák. „Školáci měli jedinečnou příležitost slyšet hudbu, tak, jak vnímají jen orchestrální hráči. Fakt, že díky tomu zblízka sledovali jejich umělecké řemeslo, jim ukázal část toho, co takové povolání obnáší. Myslím, že to je zajímavé nejen pro budoucí hudebníky, ale i pro laiky,“ podotkl Červák.

Projekt V orchestru zazněl na závěr ve dvou reprízách i pro dospělé posluchače. „Vzkazy od nich byly velmi milé, plné díků a nadšení, i když samozřejmě umírněnější než od dětí,“ doplnila Drášilová s tím, že stejný projekt chystá i do nadcházející sezony.

Kromě výše zmíněného programu nabídlo edukační oddělení v únoru i workshopy a koncerty pro mateřské školy, které přilákaly 424 dětí a dvě komorní rodinná odpoledne s 221 návštěvníky. Celkem tedy edukačními programy v únoru prošlo rekordních 2392 dětí a náctiletých. Předešlý měsíc, tedy leden, zdolal rekord návštěvnosti klasických koncertů, kdy Filharmonie Brno přivítala 6 308 posluchačů. Šest z jedenácti koncertů bylo vyprodaných, ostatní měly průměrnou návštěvnost 92 procent.

Foto archiv FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější