Ensemble Baroque Quintet uvede madrigaly starých i současných mistrů

Ensemble Baroque Quintet uvede madrigaly starých i současných mistrů

Ensemble Baroque Quintet představuje nový hudební cyklus Madrigal včera a dnes, který spojuje madrigaly renesančních a raně barokních tvůrců s madrigaly soudobými. Celkem čtyři tematické večery proběhnou v sále Staré radnice v Brně.

Ensemble Baroque Quintet se v rámci nového cyklu Madrigal včera a dnes představí ve složení Markéta Böhmová/Pavla Radostová (soprán 1), Tereza Válková (soprán 2), Martin Ptáček (alt), Jakub Kubín (tenor) a Jiří Miroslav Procházka (bas). Pětičlenný vokální ansámbl se specializuje na autentickou interpretaci staré hudby a vokální tvorbu autorů 20. století.  Ensemble Baroque Quintet  je součástí vokálně instrumentálního tělesa Czech Ensemble Baroque.

Čtyři tematické večery jsou ohlášeny na 2., 5., 8. listopadu a 6. prosince.

Zazní madrigaly starých mistrů, jako jsou Monteverdi, Arcadelt, Schütz nebo Morley, společně s díly současných skladatelů, kteří na základě zadání zkomponovali madrigalové cykly přímo pro Ensemble Baroque Quintet. Miloš Štědroň konfrontován s anglickými mistry vytvořil cyklus s anglickými texty, Martin Jakubíček skládal na německé texty, Jiří Miroslav Procházka a Lukáš Hurník se inspirovali italskými skladateli, ale v souladu s dobovým prováděním madrigalu v mateřském jazyce spolupracovali s českými libretisty Radovanem Šťastným – Procházkou a Janem Tůmou. Po koncertech následuje krátká beseda s autory.

Madrigal včera a dnes – program:

2. listopadu, 19:30

L. HURNÍK: POSLEDNÍ LÉTO S JULIET / C. Monteverdi: IV. kniha madrigalů – výběr

5. listopadu, 19:30

M. JAKUBÍČEK: NĚMECKÉ MADRIGALY / H. L. Hassler, H. Schütz, H. Schein: Madrigaly

8. listopadu, 19:30

M. ŠTĚDROŇ: I AM NOT AS SEEM TO BE / T. Morley, T. Vautor, T. Greaves: Madrigaly

6. prosince, 19:30

M. PROCHÁZKA: BOLEBRANÍ / J. Arcadelt, G. Gastoldi, E. Cavalieri: Madrigaly

Ensemble Baroque Quintet/ foto Joli Halalová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Eva Jurčáková pochází z malé vesnice Nozdrovice z Trenčínského kraje na Slovensku. Do Brna poprvé přijela na výletě s gymnáziem a okamžitě si toto město zamilovala. „Cítila jsem tehdy tu atmosféru kavárenského povalečství,“ vzpomíná s úsměvem. Když se o pár let později hlásila na vysokou školu, bylo pro ni Brno jasnou volbou. Po úspěšném studiu psychologie Eva na Moravě zůstala a v současné době vydává své první album s kapelou Evolet, kterou vedle ní tvoří brněnští hudebníci známí z mnoha jiných projektů – Antonín Koutný (kytara), Martin Kyšperský (baskytara) a Jakub Kočička (bicí). Křest alba se koná ve středu 26. června v klubu Mersey.  více

Jedním z největších příslibů 24. ročníku mezinárodního festivalu Concentus Moraviae byl včerejší koncert legendárního ansámblu Borodin Quartet, kterému jedinečný zvuk vtiskla nejen tvrdá píle, ale také spolupráce se skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Tuto osobní a interpretační stopu si těleso dodnes hýčká a postupuje ji každému novému členovi. Program se odehrál v knihovně zámku v Náměšti nad Oslavou, kde v 18. a 19. století sídlil hudbymilovný rod Haugwitzů. Hudba Sergeje Prokofjeva, Josepha Haydna a Dmitrije Šostakoviče tak promlouvala k posluchačům na místě více než důstojném.  více

Nádvoří hradu Špilberk v letních měsících často rozeznívá hudba. Až do září je možné spojit prohlídku hradu také s kulturním zážitkem. Pořadatelé se snažili připravit program napříč žánry, aby si přišel na své opravdu každý. Večer patřil lidovým tónům. Pódium i přes nepříznivé počasí ovládl Vojenský umělecký soubor Ondráš.  více

Dan Vertígo je živel, neřízená střela. Když má zahrát tři soutěžní písně na Portě, nepostřehnete, zda ještě probíhá zvuková zkouška, nebo jestli je svérázná komunikace se zvukařem a diváky součástí sofistikované performance pro porotu. Ošlehán zkušenostmi z pouličního hraní z Brna, Prahy i odjinud, vydal nyní Dan své druhé album. Čistě autorské, pestré, postavené na vlastních hudebních, cestovatelských a pozorovatelských zážitcích. Ale především – v dobrém slova smyslu – ukázněnější, než by člověk, který měl s tímto brněnským písničkářem spíše letmé kontakty, čekal.  více

Poslední premiéra sezóny brněnské opery nezvykle spojila dvě díla. V Janáčkově divadle byla uvedena surrealistická opera Tři fragmenty z Juliette Bohuslava Martinů vedle operního dílka Lidský hlas Francise Poulenca. Komponovaný večer včera v režii a scénografickém řešení Davida Radoka propojil dva až absurdní světy. A spojení to bylo vskutku pozoruhodné dramaturgicky, vizuálně ale též interpretačně.  více