Ensemble Opera Diversa a Michaela Koudelková: Premiéra Quasi lontano

9. říjen 2019, 1:00

Ensemble Opera Diversa a Michaela Koudelková: Premiéra Quasi lontano

Ensemble Opera Diversa připravuje společný koncert s flétnistkou Michaelou Koudelkovou. Zazní díla autorů 20. století a premiéra skladby Quasi lontano, kterou si soubor objednal u Petry Čtveráčkové. Koncert proběhne v brněnském Konventu Milosrdných bratří pod taktovkou Gabriely Tardonové.

I v této sezoně se Ensemle Opera Diversa soustředí na programy akcentující významné sólové umělce spolu s premiérami zbrusu nových děl vzniklých na obejdnávku souboru. V duchu této dramaturgické linie se na podzimnním koncertě představí přední česká flétnistka Michaela Koudelková, která provede premiéru skladby Quasi lontano Petry Čtveráčkové. Koudelková je přední českou virtuoskou na zobcové flétny. Hru na zobcovou flétnu vystudovala na Akademii Muzycznej w Krakowie ve třídě Petera Holtslaga a Erika Bosgraafa, je také absolventkou Gymnázia v Boskovicích a Konzervatoře Brno. Nyní pokračuje v doktorandských studiích na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Barbary Marii Willi.

Skladby pro koncertantní zobcovou flétnu doplní tři skladby pro smyčce významných, avšak zřídka uváděných evropských autorů minulého století. Jejich společným jmenovatelem je určitý retrospektivní princip, snad i nostalgie. Společný koncert je ohlášený na 22. října 2019 od 19:00 2019 v Konventu Milosrdných bratří.

Program:

Andrzej Panufnik: Landscape pro smyčce (1962/1965) 9’

Gordon Jacob: Suita pro zobcovou flétnu a smyčce (1957) 22’

Eniojuhani Rautavaara: Pelimannit pro smyčce (1957/1972) 7’

Willem Wander van Nieuwkerk: Voci, voci pro zobcovou flétnu sólo (1994) 10’

Henryk Górecki: Trzy utwory w dawnym stylu pro smyčce (1963) 7’

EOD/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po pouhých dvou letech se brněnská bluesová kapela Band of Heysek přihlásila se svým druhým albem. Jeho název, který naznačuje radost ze setkání (I’m Glad I Met You), můžeme brát jako symbolický. Výsledkem cesty frontmana Jana Švihálka do oblasti Severního Mississippi bylo totiž nejen jeho setkání se současnými hvězdami tamního syrového blues (mj. na Grammy nominovaný RL Boyce nebo tamější bílá superhvězda Kenny Brown), ale také cesta těchto venkovských bluesmanů na český festival Blues Alive. Letošní další výlet celé „bandy hejsků“ na prestižní festival do Mississippi – už po natočení druhého alba – je pak jen pokračováním, ale nikoli závěrem krásného příběhu. Za oceánem totiž znovu došlo k zajímavým setkáním a Švihálek a spol. si do Brna přivezli společnou nahrávku své kapely s oběma výše zmíněnými obdivovanými americkými bluesmany.  více

Prostory brněnské katedrály svatých Petra a Pavla včera rozezněla Jazzová Mše od Jaromíra Hniličky. Poselstvím večera byla především vzpomínka na autora díla. Znovuuvedení této specifické kompozice bylo taktéž připomínkou tří let od jeho úmrtí. Brněnské provedení na Petrově pak navázalo na sobotní uvedení ve Valticích, které se zároveň konalo přesně na den skladatelova úmrtí. Na společném nastudování se kromě dominujícího B Side Bandu podíleli také členové Filharmonie Brno, sbor Ars Brunesis Chorus, herec Zdeněk Junák a trumpetista Juraj Bartoš, vše pod taktovkou Dana Kalouska.  více

Přerod úspěšné klasické akordeonistky v písničkářku. To bylo jedno z témat rozhovoru s Klárou Veselou. Především jsme však strávili příjemný čas nad jejím novým, celkově už třetím, albem Delicia.  více

V brněnském divadle Buranteatr se o víkendu uskutečnila premiéra autorského pohybového divadla s názvem Ondina: Malá mořská milovaná v podání spolku ProArt. Jak je již zvykem u tohoto nezávislého tělesa, jednalo se o multižánrovou inscenaci, kombinující prvky tance a činohry a to za účasti toliko dvojice protagonistů (Lucie Hrochová a Martin Dvořák), kteří jsou zároveň tvůrci představení.  více

Komická opera Růžový kavalír patří k nejmilovanějším a nejčastěji uváděným operám Richarda Strausse, ale také k nejvýznačnějším operním dílům minulého věku. Za více než století od své premiéry 26. ledna 1911 se stala prubířským kamenem operních režisérů, sólových zpěváků, orchestrálních hráčů i dirigentů. V pátek se tento titul po pětatřiceti letech vrátil do Brna na jeviště Janáčkova divadla. Po více než úspěšných Hoffmannových povídkách v režii uměleckého dua SKUTR, které sezonu zahájily, se jednalo o další velké sousto dramaturgického plánu Národního divadla Brno. Režijního nastudování se tentokrát chopil umělecký šéf opery Národního divadla Brno Jiří Heřman. Scénu navrhl Tomáš Rusín, kostýmy Zuzana Štefunková Rusínová a světelný design Daniel Tesař. O videoprojekce se postaral Tomáš Hrůza. Orchestr řídil a hudbu nastudoval Robert Kružík, sbor vedla Klára Složilová Roztočilová.  více