Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa rozšiřuje své řady. Pro připravovaná představení v roce 2018 a hledají nové hlasy.

Jádrem činnosti EOD je hudební a hudebně-dramatická tvorba zakládajících členů souboru Ondřeje Kyase a Pavla Drábka. Ročně realizují kolem třiceti vystoupení a představení. Nábor nových členů se týká především obsazení komorního sboru do opery Šárka (verze 1887) Leoše Janáčka v orchestraci Ondřeje Kyase, premiéra opery je plánována na listopad 2018 v rámci festivalu Janáček Brno. Zkoušky budou probíhat od září 2018. Plánované je rovněž obnovené nastudování některých minioper Ondřeje Kyase a Pavla Drábka (viz např. Mluvící dobytek či Loupežnická nevěsta na YouTube).

Předzpívání se uskuteční 3. března 2018 v Brně v 1. patře budovy Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity na Janáčkově náměstí 2a, 602 00 Brno-střed od 10:00 do 16:00.

Harmonogram bude upřesněn dle přihlášek. Uchazeči si pro audici připraví jednu árii z minioper Ondřeje Kyase (na vyžádání u organizátorů dle udaného hlasového oboru) a píseň/árii dle vlastního výběru. Korepetice na místě zajištěna, je jen nutné zaslat materiál předem. Je také možné dorazit s vlastním korepetitorem. Přítomní za EOD: Ondřej Kyas (skladatel), Gabriela Tardonová (dirigentka), Kristiana Belcredi (režisérka), Vladimír Maňas (dramaturg).

Závazné přihlášky zasílejte prosím do 10. února 2018 na e-mailovou adresu ensemble@operadiversa.cz Údaje k přihlášce: Jméno, příjmení, hlasový obor, místo pobytu, hudební curriculum vitae (uvést případné hudebně-divadelní zkušenosti). Preferovaný čas předzpívání (10-12/13-16).

EOD/ Arathan Photography

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější