Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa rozšiřuje své řady. Pro připravovaná představení v roce 2018 a hledají nové hlasy.

Jádrem činnosti EOD je hudební a hudebně-dramatická tvorba zakládajících členů souboru Ondřeje Kyase a Pavla Drábka. Ročně realizují kolem třiceti vystoupení a představení. Nábor nových členů se týká především obsazení komorního sboru do opery Šárka (verze 1887) Leoše Janáčka v orchestraci Ondřeje Kyase, premiéra opery je plánována na listopad 2018 v rámci festivalu Janáček Brno. Zkoušky budou probíhat od září 2018. Plánované je rovněž obnovené nastudování některých minioper Ondřeje Kyase a Pavla Drábka (viz např. Mluvící dobytek či Loupežnická nevěsta na YouTube).

Předzpívání se uskuteční 3. března 2018 v Brně v 1. patře budovy Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity na Janáčkově náměstí 2a, 602 00 Brno-střed od 10:00 do 16:00.

Harmonogram bude upřesněn dle přihlášek. Uchazeči si pro audici připraví jednu árii z minioper Ondřeje Kyase (na vyžádání u organizátorů dle udaného hlasového oboru) a píseň/árii dle vlastního výběru. Korepetice na místě zajištěna, je jen nutné zaslat materiál předem. Je také možné dorazit s vlastním korepetitorem. Přítomní za EOD: Ondřej Kyas (skladatel), Gabriela Tardonová (dirigentka), Kristiana Belcredi (režisérka), Vladimír Maňas (dramaturg).

Závazné přihlášky zasílejte prosím do 10. února 2018 na e-mailovou adresu ensemble@operadiversa.cz Údaje k přihlášce: Jméno, příjmení, hlasový obor, místo pobytu, hudební curriculum vitae (uvést případné hudebně-divadelní zkušenosti). Preferovaný čas předzpívání (10-12/13-16).

EOD/ Arathan Photography

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více