Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa rozšiřuje své řady. Pro připravovaná představení v roce 2018 a hledají nové hlasy.

Jádrem činnosti EOD je hudební a hudebně-dramatická tvorba zakládajících členů souboru Ondřeje Kyase a Pavla Drábka. Ročně realizují kolem třiceti vystoupení a představení. Nábor nových členů se týká především obsazení komorního sboru do opery Šárka (verze 1887) Leoše Janáčka v orchestraci Ondřeje Kyase, premiéra opery je plánována na listopad 2018 v rámci festivalu Janáček Brno. Zkoušky budou probíhat od září 2018. Plánované je rovněž obnovené nastudování některých minioper Ondřeje Kyase a Pavla Drábka (viz např. Mluvící dobytek či Loupežnická nevěsta na YouTube).

Předzpívání se uskuteční 3. března 2018 v Brně v 1. patře budovy Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity na Janáčkově náměstí 2a, 602 00 Brno-střed od 10:00 do 16:00.

Harmonogram bude upřesněn dle přihlášek. Uchazeči si pro audici připraví jednu árii z minioper Ondřeje Kyase (na vyžádání u organizátorů dle udaného hlasového oboru) a píseň/árii dle vlastního výběru. Korepetice na místě zajištěna, je jen nutné zaslat materiál předem. Je také možné dorazit s vlastním korepetitorem. Přítomní za EOD: Ondřej Kyas (skladatel), Gabriela Tardonová (dirigentka), Kristiana Belcredi (režisérka), Vladimír Maňas (dramaturg).

Závazné přihlášky zasílejte prosím do 10. února 2018 na e-mailovou adresu ensemble@operadiversa.cz Údaje k přihlášce: Jméno, příjmení, hlasový obor, místo pobytu, hudební curriculum vitae (uvést případné hudebně-divadelní zkušenosti). Preferovaný čas předzpívání (10-12/13-16).

EOD/ Arathan Photography

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Cyklus koncertů staré hudby Barbara Maria Willi uvádí představuje jeden z nejhodnotnějších brněnských hudebních počinů, který již patnáctým rokem seznamuje posluchače s pečlivě vybranou hudbou renesance, baroka a klasicismu. Místo pouhého uvádění osvědčených děl hudební minulosti se dramaturgyně a tvář projektu Barbara Maria Willi soustředí na autory přehlížené, pozapomenuté nebo zcela neznámé. Na programu koncertu s výmluvným názvem Cembaloparáda zazněla kromě skladeb Jeana Philippea Rameaua, Antoinea Forqueraye, také díla polských autorů Stanisława Ossowského, Józefa Elsnera a nám blízkého Jana Ladislava Dusíka ale i premiéra koncertu pro dvě cembala Carla Josepha Birnbacha.  více

Pokud patříte mezi příznivce a posluchače tzv. staré hudby, o hudebním tělese Czech Ensemble Baroque a jeho uměleckém vedoucím Romanu Válkovi jste již bezpochyby slyšeli. Ansámbl se věnuje historicky poučené interpretaci děl starších slohových období, převážně baroka a klasicismu. Hlavní devizou orchestru je pak uvádění velkých hudebně-dramatických útvarů. Mezi nedávné počiny patří například uměle vytvořené oratorium Příběh o Kristu sestavené z tematicky spojitých děl skladatele Heinricha Schütze. Velkou pozornost věnuje ansámbl také dílu Františka Xavera Richtera, jehož Requiem, Te Deum a pašijové oratorium Deposizione dalla croce di Gesu Cristo patří k zatím posledním nahrávkám orchestru.  více

Jednou za čas na koncertních programech objeví i skladby, které posluchači ještě nemohli ocenit. Ve většině případů tyto premiéry slouží především k okořenění jinak standardního repertoáru večera. Ať už se jedná o zbrusu nové hudební dílo nebo o novodobou premiéru, které předcházelo dlouhé badatelské úsilí v archivu, vše je povětšinou nasazeno po boku letitých klasik. Zazní-li tak například rekonstruovaná symfonie neznámého skladatele období klasicismu, je téměř jisté, že si k ní poslechneme určitě i Mozarta, Beethovena nebo Haydna. Program koncertu brněnského orchestru Ensemble Opera Diversa s houslovým virtuózem Milanem Paľou, kterým těleso zahájilo svůj koncertní cyklus Slovensko v Brně, však sestával pouze z premiér soudobé hudby.  více

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více