Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa hledá nové pěvecké talenty

Ensemble Opera Diversa rozšiřuje své řady. Pro připravovaná představení v roce 2018 a hledají nové hlasy.

Jádrem činnosti EOD je hudební a hudebně-dramatická tvorba zakládajících členů souboru Ondřeje Kyase a Pavla Drábka. Ročně realizují kolem třiceti vystoupení a představení. Nábor nových členů se týká především obsazení komorního sboru do opery Šárka (verze 1887) Leoše Janáčka v orchestraci Ondřeje Kyase, premiéra opery je plánována na listopad 2018 v rámci festivalu Janáček Brno. Zkoušky budou probíhat od září 2018. Plánované je rovněž obnovené nastudování některých minioper Ondřeje Kyase a Pavla Drábka (viz např. Mluvící dobytek či Loupežnická nevěsta na YouTube).

Předzpívání se uskuteční 3. března 2018 v Brně v 1. patře budovy Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity na Janáčkově náměstí 2a, 602 00 Brno-střed od 10:00 do 16:00.

Harmonogram bude upřesněn dle přihlášek. Uchazeči si pro audici připraví jednu árii z minioper Ondřeje Kyase (na vyžádání u organizátorů dle udaného hlasového oboru) a píseň/árii dle vlastního výběru. Korepetice na místě zajištěna, je jen nutné zaslat materiál předem. Je také možné dorazit s vlastním korepetitorem. Přítomní za EOD: Ondřej Kyas (skladatel), Gabriela Tardonová (dirigentka), Kristiana Belcredi (režisérka), Vladimír Maňas (dramaturg).

Závazné přihlášky zasílejte prosím do 10. února 2018 na e-mailovou adresu ensemble@operadiversa.cz Údaje k přihlášce: Jméno, příjmení, hlasový obor, místo pobytu, hudební curriculum vitae (uvést případné hudebně-divadelní zkušenosti). Preferovaný čas předzpívání (10-12/13-16).

EOD/ Arathan Photography

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Slibně se rozvíjející současná česká jazzová scéna, k níž patří skvěle fungující festivaly i dvě vysoké školy s výukou jazzu (v Brně a v Praze), vytváří zázemí nejen pro malé soubory, ale také pro velké orchestry. V Praze funguje vynikající Concept Art Orchestra, který se pod vedením trumpetistky Štěpánky Balcarové zaměřuje na tvorbu současných českých autotů střední a mladší generace (tzv. Pražská šestka). V Brně B-Side Band v čele s trumpetistou Josefem Buchtou vyprodává velké sály a hraje na velkých festivalech, spolupracuje s populárním Vojtěchem Dykem, ale nerezignoval ani na původní jazzový repertoár a také spolupracuje se zahraničními hvězdami formátu Kurta Ellinga. Další brněnský big band, Cotatcha Orchestra, pod vedením (také trumpetisty) Jiřího Kotači, se zatím takovými velkými úspěchy chlubit nemůže. Přesto se těleso, které vzniklo ze studentů a pedagogů jazzové katedry na JAMU, dravě a zdravě na naší scéně dere kupředu a vzhledem k tomu, jak kvalitní hudebníky má ve svém středu, jsem přesvědčen, že jeho místo na scéně bude za pár let nepřehlédnutelné.  více

Předposlední koncert brněnského hudebního festivalu Expozice nové hudby nesl název Příběh utrpení a naděje a postavil vedle sebe ve středu 17. října hudbu skladatelů Fausta Romitelliho a Francesca Filideie a výběr z poezie básníka, překladatele a esejisty Jana Zahradníčka. Vzhledem k tématu večera se hudební produkce odehrála v kapli bývalé brněnské káznice. Příznačně (i přízračně) zvolený podnázev koncertu Dům strach vycházel ze stejnojmenné Zahradníčkovy básnické sbírky. O uměleckou recitaci se postaral Otakar Blaha, díla obou skladatelů pak provedlo hudební těleso Brno Contemporary Orchestra pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra. Koncert/představení režíroval Radim Nejedlý.  více

Jubilejní 25. ročník olomouckého Podzimního festivalu duchovní hudby se blíží ke konci. Před závěrečným Verdiho Requiem přehlídka ještě včera nabídla koncert brněnského komorního sboru Ensemble Versus pod vedením Vladimíra Maňase a souboru renesančních dechových nástrojů s doprovodem continua Capella Ornamentata pod uměleckým vedením jeho zakladatele Richarda Šedy v olomouckém kostele Zvěstování Páně. Obě tělesa se věnují převážně interpretaci duchovní hudby 16. a 17. století a podílela se na mnoha jiných společných projektech. V roce 2017 vzniklo z této spolupráce CD věnované dílu pozdně renesančního skladatele Nicolause Zangia, jehož skladby na nedělním koncertu též zazněly.  více

Festival Expozice nové hudby konfrontuje již jedenatřicet let brněnské posluchače se soudobou českou i zahraniční tvorbou. Za tuto dobu si festivalové koncerty dokázaly získat oddané publikum toužící zažít netradiční hudební díla a experimenty na vlastní kůži. Podzimní část nového ročníku včera zahájil vokální cyklus Canti del Capricorno italského skladatele Giacinta Scelsiho v sólovém provedení sopranistky Lore Lixenberg.  více

Milovníci jazzu i artificiální hudby si včera večer přišli na své. Filharmonie Brno zahájila koncertem v Besedním domě již pátou sezónu abonentní řady s názvem Jazz & World Music. Brněnští filharmonici společně s hudebním tělesem Matúš Jakabčic Quintet interpretovali světové skladby – nejen jazzové – v aranžmá vedoucího souboru Matúše Jakabčice. Koncert řídil dirigent a skladatel Pavel Šnajdr.  více