Ensemble Opera Diversa vystoupí spolu s Ivou Bittovou, Žanetou Vítovou a OK Percussion Duo

Ensemble Opera Diversa vystoupí spolu s Ivou Bittovou, Žanetou Vítovou a OK Percussion Duo

Ensemble Opera Diversa se spolu s několika sólisty vrací před živé publikum. Koncertem s názvem Krajina jako hudba zahajuje linii diversních orchestrálních produkcí pod (polo)otevřeným nebem. Název koncertu, který v diversní historii zazněl už v roce 2013 se nyní přichází zpět s obměněným repertoárem, který spojitosti s krajinou propůjčuje zcela odlišné rozměry. V programu sestaveném z osvědčených hudebních kusů i premiérové skladby Miloše Štědroně se spolu s orchestrem představí také zpěvačka Iva Bittová, akordeonistka Žaneta Vítová a OK Percussion Duo. Koncert řídí Gabriela Tardonová.

Na programu večera je skladba Orawa uzavírající volný cyklus Tatry Wojciecha Kilara, v němž jsou skladby inspirovány polskými horami. Jde o dynamickou skladbu kombinující minimalistické a folklorní prvky ukryté v jednoduché melodii doplněné výraznými rytmickými útvary. Následuje skladba Vlny podle Karla Miloty, ve které autor Vojtěch Dlask odkazuje na českého spisovatele a básníka Karla Milotu. Jeho výroky pronášené nad hudebním doprovodem zazní v podání Ivy Bittové, sólového akordeonového partu se zhostí Žaneta Vítová. Ve své premiéře následně zazní skladba Canti diversi insieme, sestávající z osmi (nejen) tanečně laděných částí, kterou skladatel Miloš Štědroň zkomponoval právě pro účinkující OK Percussion Duo. Večer zakončí Folk Songs Luciana Beria opět v podání Ivy Bittové a instrumentálního souboru. Jedenácti lidovým skladbám nejrůznějšího původu autor vetknul novou rytmickou a harmonickou interpretaci a tento cyklus věnovaný zpěvačce Cathy Berberian vydal dokonce ve dvou verzích – sedmičlenného instrumentálního ansámblu (tato verze zazní také na koncertě) a orchestru.

Obsazení:

Iva Bittová – zpěv

Žaneta Vítová – akordeon

OK Percussion Duo (Martin Opršál a Martin Kleibl)

Ensemble Opera Diversa

Gabriela Tardonová – dirigent

Foto archiv EOD

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější