Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

30. listopad 2021, 1:00

Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

Do Divadla na Orlí se vrací mezinárodní bienále Festival bicích nástrojů, z důvodu loňské pandemické situace však až po třech letech. Studenti z hudebních škol Česka, Slovenska a Polska se setkají v Brně, aby si vyměnili zkušenosti. Akce během tří dnů nabízí pět koncertů pro veřejnost, vernisáž fotografií a možnost vyzkoušet rozličné bicí nástroje v rámci projektu „PerkuSeanse“. Studenty pak láká na workshopy se známými perkusionisty.

Festival bicích nástrojů pořádaný Hudební fakultou Janáčkovy akademie múzických umění je nesoutěžním setkáním hráčů na bicí nástroje, studentů konzervatoří a hudebních akademií, kteří zde dostávají příležitost ukázat svůj talent. Festival je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice a klade si za cíl představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Doprovodným programem, který může letos potěšit diváky, je vernisáž fotografií se speciálním vystoupením jazzového kvarteta. Akce bude probíhat od 3. do 5. prosince 2021 v Brně.

„Pro letošní ročník jsme získali tři prvotřídní hosty ze zahraničí: tympanistu Nicka Wouda z Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, polskou marimbistku Katarzynu Myćku a vycházející hvězdu evropských perkusí Auréliena Gignoux, nového člena Ensemble intercontemporain,“ představuje detailně dramaturgii ředitel festivalu, Martin Opršál. „Unikátní kolekci fotek jazzových bubeníků představí v rámci festivalu fotograf Patrick Marek, tu posléze věnuje Hudební fakultě JAMU. Jsem také nesmírně rád, že svoji produkci předvedou čeští výrobci bicích nástrojů,“ doplňuje Opršál.

Foto Ema Tresová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější