Festival Divadelní svět Brno: muzikál, oratorium i kabaret

Festival Divadelní svět Brno: muzikál, oratorium i kabaret

Mezinárodní festival Divadelní svět Brno 2016 má opět na programu i hudební díla. Muzikál zastoupí Městské divadlo Zlín s inscenací Malované na skle, hosté z Izraele představí kabaretní Dům u jezera a Národní divadlo Brno uvede oratorium Bohuslava Martinů Epos o Gilgamešovi.

Již 7. ročník festivalu nese podtitul „Festival progresivního divadla“, akcentuje pak zejména téma vykořenění a linku dokumentárního divadla. Letos se v rámci festivalu představí přední divadelní soubory z Francie, Izraele, Německa, Slovenska či Slovinska.

Martin Glaser, ředitel NdB, které festival pořádá, se k připravované akci vyjádřil takto: „Po úspěšném restartu DSB chceme i v 7. ročníku zachovat akcent na progresivní podoby činoherního, hudebního a pohybového divadla. Vzhledem k současnému dění v Evropě akcentujeme téma uprchlictví a brněnskému publiku zatím nepříliš známou formu dokumentárního divadla. Protože nás v minulém roce velmi potěšil zájem o zahraniční představení, přivážíme i letos řadu skutečně exkluzivních divadel a produkcí.“ Mezinárodní festival proběhne v termínu 27. až 31. května 2016 v brněnských divadlech.

Polský muzikál Malované na skle autorů Ernesta Brylla a Katarzyny Gärtnerové uvede Městské divadlo Zlín v režii Hany Mikoláškové. V příběhu s jánošíkovskou tématikou hraje hlavní roli zbojníka původně brněnský herec, absolvent JAMU Tomáš David. Velkolepé oratorium Bohuslava Martinů Epos o Gilgamešovi představí operní soubor Národního divadla Brno v režii Jiřího Heřmana a v hudebním nastudování Marko Ivanoviće. V hlavních rolích vystoupí Jiří Brückler j. h., Kateřina Kněžíková, Václav Čížek a další.

Zahraničním hostem a zároveň reprezentantkou hudebního divadla je izraelská herečka, zpěvačka a řežisérka Yael Rasooly, která do Brna přiveze inscenaci Dům u jezera (House by the Lake). Inscenace překračuje hranice hudebního kabaretu a současného loutkářského umění pro dospělé.

Tomáš David - Malované na skle/ Foto archiv Městského divadla Zlín

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Divadelní svět Brno // Na skle malované

28.5.2016, 19:00 / Hudební scéna MDB



Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější