Festival Hrnem Brnem: Čankišou, Safe Escape, Circus Brothers a další

Festival Hrnem Brnem: Čankišou, Safe Escape, Circus Brothers a další

Tradiční klubová noc Hrnem Brnem propojí šest hudebních klubů. Vystoupí Čankišou, Safe Escape, Circus Brothers, Supertesla, The Rocket Dogz, Ghost of You a další.

Klubová noc Hrnem Brnem se opakuje již po sedmé. V šesti brněnských klubech vystoupí přes dvacet kapel. Pro všechny zapojené kluby, jimiž letos jsou Fléda, Eleven, Favál, Melodka, Mersey a Metro Music Bar, platí jednotná vstupenka (100 Kč), návštěvníci festivalu budou moci cestovat bezplatnými okružními autobusovými linkami H a B v obou směrech.

Hrnem Brnem proběhne 13. dubna 2017 od 19:30.

Cílem projektu Hrnem Brnem je zdůraznění nezbytnosti existence klubových scén jako nedílné součásti kulturního dění ve městě. Noc, která propojí zúčastněné kluby a svým návštěvníkům zajistí plynulý přesun z místa na místo, dává prostor pro zviditelnění jednotlivých míst a kapel.

Program:

Eleven Club

Supertesla (rock-rock)

The Rocket Dogz (psychobilly-punk)

Just For Being (punk-rock)

Circus Brothers (balkan-klezmer)

Favál

Ukulele Orchestra jako Brno

Pio Squad

Sklizeň

Fléda Club

The Complication (alternative-rock'n'roll)

the.switch

No Distance Paradise

JPJ (deep house/indie dance & future house/garage)

Cveto (house)

Lahvisz (EDM/house/tech house)

Melodka

overhype (nu-metal-rap)

THiS (rock-stoner rock)

Ghost of You (psychedelic-pop)

Rituály (black-pop)

Safe Escape (grunge-rock)

Mersey klub Brno

MCH BAND (alternative)

The Chancers (ska-rock'n'roll)

Mucha (punk-schlager)

KITTCHEN (folk-alternative)

 

Metro Music Bar

Čankišou (world music-ethno)

ONDŘEJ SOLDÁN TRIO (indie-folk)

Čanskišou/ foto Volgenut

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více

Rozmach dynamické a inspirativní moravské hudebně-folklorní tradice ve 20. století je spjat s Brněnským rozhlasovým orchestrem lidových nástrojů a s mnoha výraznými interprety z tradičních regionů. Před třemi lety začalo pražské vydavatelství Galén mapovat tuto vrstvu naší hudební kultury a dnes máme před sebou už reprezentativní soubor pěti titulů mapující 50. – 80. léta a připomínku řady legend, jako jsou Šebetovská, Severin, Šuláková, Luboš Holý a další.  více