Festival Janáček Brno 2018 zveřejnil svůj program: Ivo van Hove, Robert Carsen nebo David Pountney

Festival Janáček Brno 2018 zveřejnil svůj program: Ivo van Hove, Robert Carsen nebo David Pountney

6. ročník mezinárodního operního a hudebního festivalu by se měl odehrávat v nově zrekonstruovaném Janáčkově divadle. Představí se světoví režiséři a interpreti jako Ivo van Hove, Robert Carsen, Kornél Mundruczó, Alvis Hermanis, David Pountney, Tomáš Hanus, Tomáš Netopil, Thomas Adès, Simona Houda-Šaturová, Haasovo kvarteto a mnozí další.

Festival Janáček Brno 2018 se v pondělí uvedl preview koncertem s Brno Contemporary Orchestra a Soňou Červenou. Program nadcházejícího ročníku festivalu je věnován 100. výročí vzniku Československé republiky. Uvedeno bude kompletní jevištní dílo Leoše Janáčka v inscenacích světových tvůrců, jako jsou Ivo van Hove, Robert Carsen, Kornél Mundruczó, David Pountney a Alvis Hermanis. Za dirigentským pultem se objeví Tomáš Hanus, který povede Velšskou národní opera, Tomáš Netopil či Marko Ivanović. Koncertní část programu představní interprety jakými jsou Thomas Adès, Martin Kasík, Jitka Čechová, Simona Houda-Šaturová nebo Haasovo kvarteto.

„Ohlasy, které sklízí festival Janáček Brno po celém světě a jeho rekordně rychle rostoucí návštěvnost je pro nás velkou motivací do další práce. Věřím, že skvělý program festivalového ročníku 2018, který vám předkládáme, posouvá náš festival do společnosti těch nejvýznamnějších kulturních akcí na mapě Evropy,“ říká Martin Glaser, ředitel NdB.

Festival bude probíhat od 17. listopadu do 5. prosince 2018, jeho zahájení je naplánované v Janáčkově divadle, které by mělo být tou dobou po rekonstrukci. Festival otevře opera Příhody lišky Bystroušky.

„Jestliže předešlé ročníky festivalu daly nahlédnout do Janáčkovy operní tvorby vždy v kontextu s dalšími tvůrci a uměleckými směry, 6. ročník bude patřit v maximální možné míře tvorbě moravského mistra. Představí kompletní Janáčkovo jevištní dílo od těch raných, která vznikala v posledních dekádách habsburské monarchie, naplněných snahami o uznání českého národa, až po Janáčkova vrcholná díla již z doby naší samostatné republiky,“ uvedla Patricie Částková, dramaturgyně Janáčkovy opery NdB.

Kompletní program festivalu najdete zde.

Z mrtvého domu - Velšská národní opera/ foto Clive Barda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více

Ve čtvrtek 8. února se v prostorách kavárny Era v Černých Polích konalo čtvrté a prozatím poslední pokračování cyklu Folklor a city, ojedinělého spojení osvětové aktivity a folklorní zábavy. Téma úvodní přednášky etnologa Martina Sítka bylo případně aktuální: masopustní tradice v České republice.  více

Tři mušketýři byli ve skutečnosti čtyři. Podobně i 3fo3 (čti „tři fotři“) jsou také čtyři. K zakládajícím členům skupiny Bombarďák Michalu Daleckému, Jiřímu Jelínkovi a Filipu Nebřenskému se jako d’Artagnan přidal Matěj Pospíšil. Jinak však zůstává vše při starém. Bombarďák – respektive textař Jiří Jelínek – promlouvá k dětem dynamickým jazykem plným módních i moderních výrazů. Na ploše velmi krátkých písní (průměrná stopáž pod dvě minuty) dokáže rozehrát vtipné příběhy plné slovních hříček i situačního humoru. Jedna píseň navazuje na druhou většinou v rychlém tempu, vedle zpěvu se zde poměrně často i mluví, stírá se zde tedy hranice mezi písní a divadelním skečem, ale vše dokonale zapadá do sebe.  více

V brněnském Konventu Milosrdných bratří proběhl v pátek 2. února úvodní koncert letošního festivalu iberoamerické kultury Ibérica. Flamencový zpěv vokalistky Rocio Márquez se v něm potkal s virtuózním pojetím hráče na violu da gamba Fahmi Alqhai.  více