Festival Maraton hudby Brno začíná už ve čtvrtek. Nabídne přes 130 koncertů a 300 interpretů

Centrum Brna se již popáté promění v jedno velké hudební pódium. Od čtvrtka do neděle zde bude probíhat multižánrový festival Maraton hudby Brno. Program potěší fanoušky rocku, popu, groove, taneční hudby, opery, folku, folkloru, world music, klasiky nebo muzikálů. Brno jako jediné město hudby UNESCO u nás přivítá na 300 hudebníků, mez nimi je například Magdalena Kožená, Katarína Knechtová nebo Jan Bendig. Chybět nebude ani Pianoštafeta, Nekonečné varhany a koncerty v pouličních pokojích od Kateřiny Šedé.

Zahájení festivalu je ohlášeno na čtvrtek 13. srpna od 17:00 na Jakubském náměstí. V jednom z šesti pokojů od Kateřiny Šedé vystoupí Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, na které naváže v 19:00 CM Ivana Heráka. V dalších dnech návštěvníky festivalu čekají desítky živých vystoupení, koncertů a představení na tradičních i neobvyklých místech v centru Brna. Hrát se bude na náměstích, v klubech, ve dvorech, v parku, na radnici, ve sklepení, na hradě, v domě umění, v divadlech, v kabaretu, v knihkupectví, i ve slavné funkcionalistické vile. Festival postaví Dominik stage na Dominikánském náměstí, Anoda+ stage na Moravském náměstí nebo Indies stage v atriu Divadla na Orlí. Odpočinout si můžete v Chill out zóně v 4. patře Tržnice Brno, informace načerpat na Guest stage na nádvoří Staré radnice. Zapojí se brněnské kluby Cabaret des Péchés, Eleven Club, Kabinet MÚZ, Music Lab, Metro Open Air a Ponava Cafe. Do programu přispějí i jazzmani z Hannoveru, partnerského Kreativního města hudby UNESCO, divadelní linku doplní festival Na prknech, dlažbě i trávě. Festival Maraton hudby Brno bude probíhat od 13. do 16. srpna 2020 v centru Brna.

Už několik let je specialitou Maratonu hudby Brno tzv. Bezuliční busking. Pouliční muzikanti, tzv. buskeři, totiž na festivalu nemuzicírují přímo na ulici, ale na jiných speciálních místech. Již druhý rok tomu tak bude v pouličních pokojích výtvarnice Kateřiny Šedé, kterých letos bude šest – obývák, ložnice, koupelna, dětský pokoj, kuchyň se špajzem a garáž. Čekají vás v nich známí i méně známí buskeři a poprvé v historii Maratonu hudby Brno taky dětský busking.

K tradičním součástem programu patří Pianoštafeta v Alfa pasáži, Nekonečné varhany u jezuitů nebo pouliční vystoupení flašinetářů, o která ani letos nezůstanou návštěvníci festivalu ochuzeni. Také letos doplní Maraton hudby Brno o divadelní linku festival Na prknech, dlažbě i trávě. Novinkou je naopak Maratonské hudební putování po čtyřech místech, Klubová scéna festivalu nebo otevření zbrusu nového Metro Open Air na Poštovské ulici pro Balkan night a Groove stage.

Součástí programu festivalu je také hudební událost roku – poprvé spolu v Brně vystoupí pěvkyně Magdalena Kožená a její manžel, dirigent Sir Simon Rattle. Koncert, který se koná 13. srpna ve 21:00 v exkluzivním prostředí vily Tugendhat, byl během jedné minuty vyprodán. Pořadatelé festivalu ale zařídili, že jej bude možné zároveň zhlédnout také na facebookovém profilu Maratonu hudby Brno a ti, kdo ocení kvalitní obraz a zvuk, se na něj můžou vypravit do Scalního letňáku na nádvoří Místodržitelského paláce. Vstup je zdarma, ale vstupenky je nutné vyzvednout v pokladně kina Scala, kde se program také uskuteční v případě nepříznivého počasí.

Vstupenky na další koncerty jsou stále k zakoupení v síti GoOut. Pořadatelé zvou na koncerty Kataríny Knechtové, Moniky Načevy, Barbary Marie Willi, recitály Radka Bagára a Zdeňka Krále, opery Hra o Malinu a Rusalka, z kapel jsou to Khoiba, Morčata na útěku, Zvíře jménem podzim, Indigo Quartet nebo Top Dream Company, Katarzia a Fehero Rocher se Sisou Feher. V nabídce jsou také speciální projekty jako Wynton Marsalis – A Fiddler´s Tale, VUS Ondráš – kRok za kRokem nebo Balkan Night se třemi koncerty.

39 FESTIVALOVÝCH MÍST:

Anoda+ stage

Balkan stage

Bezuliční busking

Obývák

Ložnice

Koupelna

Dětský pokoj

Kuchyň se špajzem

Garáž

Biskupský dvůr

Cabaret des Péchés

Dominik stage

Dům umění města Brna

Dům pánů z Kunštátu

Folklor stage

Groove stage

Guest stage

Hudební fakulta JAMU

Chill-out zóna (Tržnice Brno)

Indies stage

Kabinet stage

Knihkupectví Michala Ženíška

Letní terasa hradu Špilberk

Maratonské varhanní putování

Červený kostel

kostel minoritů (sv. Janů)

kostel Nalezení svatého Kříže

zahrady pod Petrovem

Mincmistrovský sklep

Music Lab stage

Muzikál stage

Národní divadlo Brno

Nová radnice (Sněmovní sál)

Nekonečné varhany u jezuitů

Pianoštafeta v Alfa pasáži

Ponava stage

Prkna na Moraváku

Prkna na Provázku

Římák stage

Špilberk stage

Vila Tugendhat

Pokoj za Jakubském náměstí 2019/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější