Festival Maraton hudby Brno začíná už ve čtvrtek. Nabídne přes 130 koncertů a 300 interpretů

Centrum Brna se již popáté promění v jedno velké hudební pódium. Od čtvrtka do neděle zde bude probíhat multižánrový festival Maraton hudby Brno. Program potěší fanoušky rocku, popu, groove, taneční hudby, opery, folku, folkloru, world music, klasiky nebo muzikálů. Brno jako jediné město hudby UNESCO u nás přivítá na 300 hudebníků, mez nimi je například Magdalena Kožená, Katarína Knechtová nebo Jan Bendig. Chybět nebude ani Pianoštafeta, Nekonečné varhany a koncerty v pouličních pokojích od Kateřiny Šedé.

Zahájení festivalu je ohlášeno na čtvrtek 13. srpna od 17:00 na Jakubském náměstí. V jednom z šesti pokojů od Kateřiny Šedé vystoupí Pavel Fischer & Jakub Jedlinský, na které naváže v 19:00 CM Ivana Heráka. V dalších dnech návštěvníky festivalu čekají desítky živých vystoupení, koncertů a představení na tradičních i neobvyklých místech v centru Brna. Hrát se bude na náměstích, v klubech, ve dvorech, v parku, na radnici, ve sklepení, na hradě, v domě umění, v divadlech, v kabaretu, v knihkupectví, i ve slavné funkcionalistické vile. Festival postaví Dominik stage na Dominikánském náměstí, Anoda+ stage na Moravském náměstí nebo Indies stage v atriu Divadla na Orlí. Odpočinout si můžete v Chill out zóně v 4. patře Tržnice Brno, informace načerpat na Guest stage na nádvoří Staré radnice. Zapojí se brněnské kluby Cabaret des Péchés, Eleven Club, Kabinet MÚZ, Music Lab, Metro Open Air a Ponava Cafe. Do programu přispějí i jazzmani z Hannoveru, partnerského Kreativního města hudby UNESCO, divadelní linku doplní festival Na prknech, dlažbě i trávě. Festival Maraton hudby Brno bude probíhat od 13. do 16. srpna 2020 v centru Brna.

Už několik let je specialitou Maratonu hudby Brno tzv. Bezuliční busking. Pouliční muzikanti, tzv. buskeři, totiž na festivalu nemuzicírují přímo na ulici, ale na jiných speciálních místech. Již druhý rok tomu tak bude v pouličních pokojích výtvarnice Kateřiny Šedé, kterých letos bude šest – obývák, ložnice, koupelna, dětský pokoj, kuchyň se špajzem a garáž. Čekají vás v nich známí i méně známí buskeři a poprvé v historii Maratonu hudby Brno taky dětský busking.

K tradičním součástem programu patří Pianoštafeta v Alfa pasáži, Nekonečné varhany u jezuitů nebo pouliční vystoupení flašinetářů, o která ani letos nezůstanou návštěvníci festivalu ochuzeni. Také letos doplní Maraton hudby Brno o divadelní linku festival Na prknech, dlažbě i trávě. Novinkou je naopak Maratonské hudební putování po čtyřech místech, Klubová scéna festivalu nebo otevření zbrusu nového Metro Open Air na Poštovské ulici pro Balkan night a Groove stage.

Součástí programu festivalu je také hudební událost roku – poprvé spolu v Brně vystoupí pěvkyně Magdalena Kožená a její manžel, dirigent Sir Simon Rattle. Koncert, který se koná 13. srpna ve 21:00 v exkluzivním prostředí vily Tugendhat, byl během jedné minuty vyprodán. Pořadatelé festivalu ale zařídili, že jej bude možné zároveň zhlédnout také na facebookovém profilu Maratonu hudby Brno a ti, kdo ocení kvalitní obraz a zvuk, se na něj můžou vypravit do Scalního letňáku na nádvoří Místodržitelského paláce. Vstup je zdarma, ale vstupenky je nutné vyzvednout v pokladně kina Scala, kde se program také uskuteční v případě nepříznivého počasí.

Vstupenky na další koncerty jsou stále k zakoupení v síti GoOut. Pořadatelé zvou na koncerty Kataríny Knechtové, Moniky Načevy, Barbary Marie Willi, recitály Radka Bagára a Zdeňka Krále, opery Hra o Malinu a Rusalka, z kapel jsou to Khoiba, Morčata na útěku, Zvíře jménem podzim, Indigo Quartet nebo Top Dream Company, Katarzia a Fehero Rocher se Sisou Feher. V nabídce jsou také speciální projekty jako Wynton Marsalis – A Fiddler´s Tale, VUS Ondráš – kRok za kRokem nebo Balkan Night se třemi koncerty.

39 FESTIVALOVÝCH MÍST:

Anoda+ stage

Balkan stage

Bezuliční busking

Obývák

Ložnice

Koupelna

Dětský pokoj

Kuchyň se špajzem

Garáž

Biskupský dvůr

Cabaret des Péchés

Dominik stage

Dům umění města Brna

Dům pánů z Kunštátu

Folklor stage

Groove stage

Guest stage

Hudební fakulta JAMU

Chill-out zóna (Tržnice Brno)

Indies stage

Kabinet stage

Knihkupectví Michala Ženíška

Letní terasa hradu Špilberk

Maratonské varhanní putování

Červený kostel

kostel minoritů (sv. Janů)

kostel Nalezení svatého Kříže

zahrady pod Petrovem

Mincmistrovský sklep

Music Lab stage

Muzikál stage

Národní divadlo Brno

Nová radnice (Sněmovní sál)

Nekonečné varhany u jezuitů

Pianoštafeta v Alfa pasáži

Ponava stage

Prkna na Moraváku

Prkna na Provázku

Římák stage

Špilberk stage

Vila Tugendhat

Pokoj za Jakubském náměstí 2019/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

„Je to úplně dokonalý, pouštím si to furt a furt mi to zní v hlavě,“ napsal vystudovaný muzikolog a brněnský politik Matěj H. Hudební publicista s pseudonymem Max B. píše v jiné diskusi na Facebooku o „absolutní příšernosti“. Málokteré tuzemské album natočené v roce 2020 se dočkalo tak různorodých reakcí jako Folk Swings, kolekce původně folkových písní v bigbandovém aranžmá a v podání B-Side Bandu pod vedením Josefa Buchty.  více

Na konci roku 2020 vydala Filharmonie Brno dvojici nahrávek sestávajících z děl Antonína Dvořáka a Antonína Rejchy. „Dvořákovské“ CD se skladatelovou první symfonií a Maličkostmi v úpravě a instrumentaci šéfdirigenta brněnské filharmonie Dennise Russella Daviese jsme zde již recenzovali. Nyní se zaměříme na nahrávku hudebního obrazu Lenora skladatele Antonína Rejchy na text balady Gottfrieda Augusta Bürgera. Na CD se představili Martina Janková v roli Lenory, Pavla Vykopalová jako její matka, Wojciech Parchem v roli vypravěče a Jiří Brückler jako zesnulý voják Vilém. Po boku orchestru Filharmonie Brno vystoupil také Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Stejně jako v případě nahrávky s díly Antonína Dvořáka, i tento projekt řídil dirigent Dennis Russell Davies.  více

Současný jazz je jedním z nejobtížněji definovatelných hudebních stylů. Existuje totiž v celé řadě podob: od víceméně puristických historických podžánrů (ragtime, swing, dixieland, bebop, hard bop, free jazz a další) se postupně víc a víc rozvolňuje do nejrůznějších fúzí, čerpá novou inspiraci mimo jiné z rocku, world music, folklóru či z vážné hudby. Takže vedle autorů a interpretů straight-ahead jazzu se také u nás vyprofilovalo několik autorských osobností hledajících a vytvářejících jeho novou podobu.  více

Po lednových streamovaných koncertech doplněných sérií originálních video-upoutávek se Czech Ensemble Baroque včera opět vrátil se živým večerním přenosem. Tentokrát se jednalo o druhý koncert z cyklu Bacha na Mozarta, který byl přeložený z 21. října. Z prostor Konventu Milosrdných bratří na něm zazněl, jako stěžejní část programu, žalm Dixit Dominus Georga Friedricha Händela.  více

Koronavirová krize roku 2020 (a 2021) měla a stále má takový dopad na podobu hudebního trhu, že si badatelé s odstupem budou možná klást otázku, zda v této době vyšly vůbec nějaké nahrávky, které neovlivnila. Robert Křesťan s Druhou trávou chtěl pracovat na dvojalbu, na kterém měl vedle sebe postavit coververze písní svých oblíbenců a novou autorskou tvorbu. Součástí ambiciózního projektu se stal britský producent Eddie Stevens, avšak přerušená možnost cestování mezi Českem a Londýnem zastavila i práce na 2CD. Kapela se rozhodla nečekat na uvolnění a vydala Díl první samostatně. Nejde o přesnou podobu původně zamýšleného prvního disku. „Vydat jen převzaté skladby bez jakékoli patrné vazby mezi nimi a původní tvorbou nám připadlo nedostatečné a producentský styl Eddieho Stevense je natolik jednotlivý a jistým způsobem jednotící, že jsme se rozhodli na prvním nosiči vydat mix obou a s druhým dílem počkat,“ vysvětluje Křesťan. Před sebou tedy máme Díl první, což ovšem není žádná polovičatá nahrávka nebo nedokončené dílo. Druhé trávě se navzdory vyšší moci podařilo nahrát jednu z nejsilnějších českých desek roku 2020.  více