Festival ošklivé hudby: Dunami Ensemble, Dust in the Groove, duo Ingvaldsen - Narvesen a další

12. květen 2017, 4:00
Festival ošklivé hudby: Dunami Ensemble, Dust in the Groove, duo Ingvaldsen - Narvesen a další

Třetí ročník festivalu letos nabídne koncerty českých i zahraničních interpretů, filmy a dvě projekce v doprovodu živé hudby.

Akce probíhá ve spolupráci s Česko-německým kulturním jarem a s Kinem Art v industriálním prostředí bývalého lihovaru - kulturním prostoru Distillery (Pekařská 76). Součástí festivalového programu bude například nejstarší dochovaný celovečerní animovaný film Dobrodružství prince Achmeda z r.1926 či hodinový výběr německých animovaných filmů z dob Výmarské republiky, každý s originálním hudebním doprovodem od rozdílného interpreta. Více než deset účinkujících ve svých autorských kompozicích hojně využívá prvky soudobé hudby, minimalismu, improvizace a kloubí vážnou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu. Hudební vystoupení budou probíhat před projekcemi, v rámci projekcí i mezi projekcemi filmů.

Vystoupí Dunami Ensemble, Dust in the Groove, elektronické duo Rána, Tichý - Hrubý a zahraniční hosté, jako je například duo Ingvaldsen - Narvesen z Norska. Festival začíná 25. května 2017 od 16:30 v Distillery.

Didrik Ingvaldsen/ Foto David Konečný

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 3

25.5.2017, 16:30 / The Distillery - Social Reactor

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více