Festival Překročme řeku láká ke Svitavě

Festival Překročme řeku láká ke Svitavě

Jednodenní festival na nábřeží Svitavy ve svém programu nabízí koncerty, divadlo pro děti i dospělé, neckyádu a benefiční závod plastových kačenek. Z hudebních kapel vystoupí například Vidiek, Křupky, Tokamak, NaMars! nebo Kuležák.

Letošní ročník festivalu na nábřeží Svitavy poprvé překračuje hranice města Brna a také připomene vznik republiky. Prvním festivalovým zastavením od pramene řeky budou Bílovice nad Svitavou a pro návštěvníky festivalu z okolí Adamova a Bílovic bude navíc připraven speciální historický motorový vlak, kterým mohou na festival přijet i odjet.

„Letošní téma jsme nazvali Řeka lidí. Řeka Svitava je nejen krásným a cenným kouskem přírody v městě Brně, ale také svědkem mnoha lidských osudů“, popisuje předseda pořádajících spolků Černovické sdružení a Brněnská nábřeží Ladislav Kotík motiv letošního festivalu. „Řeka byla kdysi zdrojem obživy pro mlynáře nebo průmyslníky, inspirací pro básníky a malíře a místem odpočinku pro obyvatele města. Jejich příběhy mohou být inspirací i pro nás a umožní nám stále znovu řeku objevovat,“ dodává Kotík. Hlavní festivalová scéna bude na Černovické nábřeží. Program dále nabízí aktivity a dílničky pro děti, ukázku ragby pro děti, prohlídku areálu bývalých městských jatek nebo Parního pivovaru Hauskrecht.

Celý festival ale začne v dopoledních hodinách, kdy bude u hlavního podia připravena neckyáda a ve 12:30 benefiční závod plastových kačenek. Večer program zakončí představení Divadla Feste, které připomene jeden z příběhů „lidí řeky“. Jeho hrdinou se stane malíř Josef Winterhalder, který svou inspiraci hledal také v Zábrdovicích u řeky Svitavy. Divadelní představení se bude reprízovat během měsíce září v Obřanech.

Festival je ohlášený na 18. srpna 2018 od 10:00 do 21:00.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější