Festival ProART zveřejnil večerní program svého 20. ročníku

Festival ProART zveřejnil večerní program svého 20. ročníku

Festival představuje večerní program v šesti městech, jež zahrnuje necelou třicítku multižánrových eventů, představení, koncertů, improvizací a studentských prezentací. V Brně uvede například multižánrovou jevištní adaptaci kultovní knihy Báry Basikové, komorní recitál šansoniérky Nadi Válové a operní pěvkyně Kateřiny Beranové, prezentace festivalových dílen tance a Martina Kyšperského spolu s tanečními lektory ProART Festivalu.

Motto jubilejního ročníku festivalu ProART je: "Ohlížej se vpřed...". Festival, na jehož workshopy jsou spuštěny přihlášky už od května, proběhne i letos v šesti městech – v Moravském Krumlově, Brně, Slavonicích, Jičíně, Praze a Olomouci, kam zavítá až na přelomu září a října. Účastníky čekají tradiční umělecké dílny v žánrech tanec, herectví, zpěv, hudba, psaní a fotografie. Vyučovat bude 36 lektorů z řad profesionálních umělců. Brněnská část festivalového večerního programu začíná 20. července, potrvá do 27. července 2023.

Večerní program v Brně:

20. července 20:30 vila Engelsmann - Palace Hlinky

Beranová - Válová: CLASSIC meets POP

Komorní recitál šansoniérky Nadi Válové a operní pěvkyně Kateřiny Beranové

21. července 20:30 KUMST na Údolní 

Basiková - Dvořák: ROZHOVORY S ÚTĚKEM

Multižánrová jevištní adaptace kultovní knihy Báry Basikové o citovém hledání dívky v režii a choreografii Martina Dvořáka.

22. července 20:30 vila Engelsmann - Palace Hlinky 

ImProART I. - tanec, hudba, poezie a hlas v jednom letním večeru

Patrik Kee Kedzierski, Martin Reiner a taneční lektoři ProART Festivalu v neopakovatelném večeru jubilejního ProART Festivalu 2023

23. července 18:00 vila Engelsmann - Palace Hlinky (dobrovolné vstupné)

Opera ve vile

Prezentace operní dílny Kateřiny Beranové

23. července 19:00 vila Engelsmann - Palace Hlinky (dobrovolné vstupné)

Hlas a tělo ve vile

Prezentace dílen tance, divadla, zpěvu a psaní Vladislava Šoltyse, Katariny Vlnieškové, Aleny Pajasové, Martina Reinera, Romana Blumaiera a Nadi Válové

23. července 21:00 KUMST na Údolní 

KRAJINA

Poetický taneční projekt výtvarnice Jindry Rychlé. Tančí Klaudie Lakomá a Klára Uhlířová

24. července 20:30 vila Engelsmann - Palace Hlinky 

Paľo Seriš (SK/CZ): CHUTILO VÁM, PÁNI?

Pohybová komedie z podivného světa restaurací a číšníků pro jednoho herce, který hraje více než dvacet postav. Napsal a hraje Paľo Seriš v režijní spolupráci Arnošta Goldflama.

25. července 20:30 KUMST na Údolní 

Lazaro Godoy (ES/USA/CUBA): BrookDale

Sólová performance kubánského tanečníka o duševní síle, naději a lásce v dobách životní krize

26. července 20:30 vila Engelsmann - Palace Hlinky 

ImProART II. - tanec, hudba, poezie a hlas v jednom letním večeru

Hudebník Martin Kyšperský a taneční lektoři ProART Festivalu v neopakovatelném večeru jubilejního ProART Festivalu 2023.

27. července 19:00 vila Engelsmann - Palace Hlinky (dobrovolné vstupné)

Hlas a tělo ve vile II.

Prezentace festivalových dílen tance, divadla, zpěvu a psaní pod vedením Lazara Godoye, Leonie Wahl, Hany Zanin, Mikoláše Tyce, Paľa Seriše, Dalibora Buše, Pavly Horákové a Martina Kyšperského

Foto Jan Mikolášek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější