Festival Špilberk: Rozhlasový Big Band Gustava Broma, Filharmonie Brno a další

Festival Špilberk: Rozhlasový Big Band Gustava Broma, Filharmonie Brno a další

Mezinárodní hudební festival Špilberk vstupuje do 18. ročníku. Letošní program zahrnuje klasiku, swing, filmové melodie a dva kinokoncerty.

Velké nádvoří hradu Špilberk na sedm večerů již tradičně obsadí Filharmonie Brno. Součástí programu bude výběr árií Rossiniho, Verdiho, Donizettiho, Belliniho v podání sopranistky Simony Šaturové. Odlehčený symfonický program dalšího večera nabídne Saint-Saënsův První violoncellový koncert s německým sólistou Troelsem Svanem a dále díla Mozarta, Kodályho a Brahmse. Pod taktovkou Caspara Richtera, spoluzakladatele festivalu, se pak v programu Spielberg na Špilberku rozezní známé filmové a muzikálové melodie. S orchestrem vystoupí mezzosopranistka Isabel Dörfer a pěvecký sbor Ars Brunensis.

Vedle brněnských filharmoniků, kterým patří výše uvedené tři večery, se představí Rozhlasový Big Band Gustava Broma se swingovými skladbami. Jako hosté vystoupí černošská zpěvačka Betty Semper a česká zpěvačka a muzikálová herečka Dasha. Mladí brněnští symfonikové pod taktovkou Gabriely Tardonové uvedou působivou Šostakovičovu Třináctou symfonii „Babí Jar“. Ta bude na programu společně s Kabeláčovou Židovskou modlitbou pro baryton, recitaci a mužský sbor a se skladbou „Hoj“, první ze Šesti mužských sborů na slova Jiřího Wolkera.

V rámci videokoncertů budou promítány koncerty Vídeňských filharmoniků pod vedením Semjona Byčkova a sólistů jako Anna Netrebko nebo Elīna Garanča.

Festival bude probíhat od 13. do 25. srpna 2017 na nádvoří hradu Špilberk.

Mezinárodní hudební festival Špilberk:

13. 8. SIMONA ŠATUROVÁ: BEL CANTO

slavné árie a předehry z oper

16. 8. BIG BAND GUSTAVA BROMA

Hosté Anne Betty Semper a Dasha

18. 8. UHERSKÉ TANCE

Mozart – Saint-Saëns – Kodály – Brahms

Kabeláč – Šostakovič

25. 8. SPIELBERG NA ŠPILBERKU hudba ze slavných filmů a muzikálů

14.8. a 21. 8. KINOKONCERTY (Paříž 2014 a Vídeň 2016)

Big Band Gustava Broma/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější