Festival Tanec a handicap: Přehlídka tance a pohybové workshopy

Festival Tanec a handicap: Přehlídka tance a pohybové workshopy

Tanec a handicap je brněnský festival pohybového divadla a výrazového tance. V České republice zatím jako jediný dává prostor tanečním souborům, ve kterých působí společně handicapovaní i zdraví lidé.

Festival se koná každé dva roky. Letošní, čtvrtý ročník proběhne v sobotu 2. dubna 2016 v Divadle JAMU na Orlí. Od 17:00 budou moci diváci zhlédnout pohádku Na paši slovenského Divadla z Pasáže, od 19:00 pak unikátní projekt pěti integrovaných tanečních souborů s názvem Dualita: taneční koláž složenou z desetiminutových vystoupení všech souborů. Součástí festivalu jsou i pohybové workshopy pro veřejnost.

Projekt Tanec a handicap vznikl v roce 2009. Založila ho Jitka Semotamová jako platformu pro setkávání handicapovaných a zdravých lidí, jež pojí společný zájem o současný tanec a pohybové divadlo. Hlavním cílem je změnit situaci v České republice, kde je stále velká mezera v práci s handicapem v oblasti tance. Projekt vytváří prostor pro prezentaci umění handicapovaných tanečních souborů široké veřejnosti, nabízí možnost změny úhlu pohledu na handicap jako na prostředek vyjádření názoru, emocí a osobnosti jednotlivých tanečníků a usiluje o bourání zakořeněných celospolečenských mýtů o handicapu. Stěžejní částí projektu Tanec a handicap je stejnojmenný festival tanečních souborů z České republiky a zahraničí, na kterém účinkují výhradně soubory tvořené společně handicapovanými a zdravými tanečníky.

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Tanec a handicap

2.4.2016, 17:00 / Divadlo Na Orlí


Jedním z nejzajímavějších souborů, které se na letošním ročníku mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae objevily, byl bezesporu Zefiro Torna pod vedením loutnisty Jurgena De bruyn. Jejich hudební program s názvem Balzám zazněl v sobotu 14. června na Panském dvoru v Telči a o den později na zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Tento text se věnuje prvnímu z vystoupení.  více

Na prkna Janáčkova divadla zavítala v české premiéře opera Král Roger polského hudebního skladatele Karola Szymanowského. Titulní postavy se zhostil Jiří Brückler, královu choť, Roxanu, ztvárnila Veronika Rovná, Rogerovy pravé ruky, mudrce Edrisiho, se ujal Vít NosekPetr Nekoranec vystoupil coby Pastýř a hlavní zdroj Rogerova příkoří. Roli Velekněze nastudoval David Szendiuch, jako Diakonistka se objevila Jana Hrochová a sólový soprán a tenor zazněly v podání Evy Daňhelové a Pavla Valenty. Kromě sólistů vystoupil také Sbor a orchestr Janáčkovy opery NdB pod vedením Martina Buchty a Dětský sbor Brno se sbormistryní Valerií Maťašovou. Režie byla dílem Vladimíra Johna, scénu navrhl Martin Chocholoušek a kostýmy Barbora Rašková. Světelného designu se chopil Martin Kroupa a choreografii zpracovali Jan Kodet a Michal Heriban. Hudebního nastudování se ujal Robert Kružík, který premiérové provedení rovněž řídil.  více

Mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae, který každoročně přináší světové interprety a vedoucí osobnosti artificiální hudby do více než dvaceti měst na Moravě a v Dolním Rakousku, zahájil v sobotu 31. května v Porta coeli v Předklášteří svůj jubilejní 30. ročník. Hudební náplní večera se stala polyfonie z přelomu 14. a 15. století v provedení souboru Graindelavoix pod vedením dirigenta, spisovatele, filmaře a antropologa Björna Schmelzera.  více

Šestý koncert abonentního cyklu Filharmonie doma, který nesl název Beethoven, „český Beethoven“ a Martinů, se uskutečnil ve čtvrtek 22. května v Besedním domě. Jak název napovídá, na programu se objevila díla Jana Václava Huga Voříška, Bohuslava Martinů a Ludwiga van Beethovena. Do čela Filharmonie Brno se tentokrát postavila dirigentka Alena Hron a v první polovině koncertu brněnský orchestr doplnilo Trio Bohémo ve složení Matouš Pěruška – housle, Kristina Vocetková – violoncello a Jan Vojtek – klavír. Celý večer byl věnován nedávno zesnulé prof. Aleně Štěpánkové Veselé, brněnské varhanici, bývalé rektorce JAMU a jedné z nejvýraznějších osob brněnského kulturního dění.  více

Stejně jako v životě a tvorbě Dušana Holého i na koncertě se střídaly dvě polohy lidové písně. První z nich, věrná tradici a zakořeněná ve svém přirozeném prostředí regionu, zazněla v podání Horňácké muziky Petra Mičky. Druhá - výrazně stylizovaná a přetvořená pro potřeby koncertního provedení - zazněla v úpravách pro BROLN v současné době pod dirigentským smyčcem primáše Petra Varmuži.  více

Nejčtenější