Fête de la Musique se dnes slaví online koncertem z celého světa

Právě na dnešní den, tedy 21. června, připadá světová oslava hudby čili Fete de la Musique. Aktuální situace nedovoluje hromadné oslavy v podobě koncertů, happeningů a představení v ulicích hudebních měst UNESCO. Právě proto letošní oslavy hudby proběhnou formou online koncertu. Na dnešním virtuálním svátku hudby, který začne ve 12:00 se podí přes 20 měst z celého světa. Koncert můžete sledovat na Facebooku UNESCO Cities of Music a YouTube.

Brno je jedním z Kreativních měst hudby UNESCO. Právě dnes oslaví tato města Fete de la Musique neboli Den hudby. Dnešní den bude ale po celém světě oslavován poněkud netradičně. Akce v ulicích měst nahradí online koncert v rámci kterého se představí umělci z partnerských měst UCCN UNESCO. Vystoupí vybraní umělci z partnerských měst UNESCO, přenos virtuálně zavítá třeba do Austrálie, Nového Zélandu, Palestiny, Chile, Kolumbie, Jamajky nebo jižní Koreje. Celou akci můžete sledovat dnes, tedy 21. června 2020 od 12:00 na FB a YT. Příspěvek za Brno město hudby bude vysílán od 16:00.

Celý tento projekt má vzhledem k situaci s COVID-19 také charitativní podtext. Umělci jsou za svůj hudební příspěvek honorováni, protože většina z nich již dlouho nevystupovala a někteří ještě dlouho koncertovat nebudou. Finanční podpora bude vybírána v onlin sbírce. Obnos bude následně věnován fondu solidarity na boj proti COVID-19 při Světové zdravotnické organizaci. Koncert vzniká pod hlavičkou kampaně WeRculture, která během pandemie klade důraz na důležitost zodpovědnosti a respektu ke svému okolí.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více