Filharmonie Brno: 63. sezona s novým šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem

Filharmonie Brno: 63. sezona s novým šéfdirigentem Dennisem Russellem Daviesem

Zahajovací koncert nadcházející 63. sezony Filharmonie Brno uvede Dvořákovu Symfonii č. 1 a Harmonielehre Johna Adamse. Večer bude zároveň inauguračním koncertem nového šéfdirigenta a uměleckého ředitele Dennise Russella Daviese, který podepsal s orchestrem smlouvu na čtyři roky.

Dennis Russell Davies se stává sólistou a hlavní tváří sezony 2018/2019. Za dirigentský pult se postaví celkem sedmnáctkrát, z toho se třikrát představí i jako pianista v Mozartově Klavírním koncertu č. 24 c moll. Kromě toho připravil dva klavírní recitály: se svojí životní partnerkou Maki Namekawou provede skladby Reicha, Adamse a Glasse (23. března 2019), s houslistkou Yumi Hwang-Williams skladby Debussyho, Schumanna a Harrisona (26. března 2019).

„S hrdostí a nadšením představuji programy koncertů své první sezony ve funkci šéfdirigenta a uměleckého ředitele Filharmonie Brno: s hrdostí proto, že jsem se stal součástí skvostné hudební tradice Brna a jeho filharmonie, a s nadšením proto, že ke skladatelům, kteří jsou s orchestrem dlouho spojováni, se zde přidávají ti, s nimiž spolupracuji již více než padesát let – mnozí z nich se stali mými důvěrnými přáteli,“ uvedl nový šéfdirigent.

Nastávající sezonu, stejně jako předešlé, charakterizují neotřelé kombinace hudby starších i novějších  období. „Příprava sezony s takovou uměleckou osobností, jakou je Dennis Russell Davies, pro mě byla silným zážitkem a cennou zkušeností. Šéfdirigentova jasná představa o podobě sezony a zároveň jeho otevřenost k diskusím, které jsme spolu nad programy a hostujícími sólisty i dirigenty vedli, vyústila do vyprofilované, objevné a jsem přesvědčen, že vyvážené koncertní nabídky,“ řekl dramaturg Filharmonie Brno Vítězslav Mikeš. Stěžejními dramaturgickými liniemi sezony jsou příznačně americká klasika 20. století (mj. Ives, Bernstein, Harrison, Corigliano či Adams) a česká známá i méně uváděná hudba (Voříšek, Dvořák, Suk, Martinů ad.). „Hudební mozaika celé sezony je ale samozřejmě mnohem pestřejší. Každý program jsme sestavovali s vidinou jedinečnosti a vzájemné komunikace mezi skladbami. V 63. sezoně bychom tak v Brně měli být svědky nikoli „pouhých“ koncertů, ale skutečných hudebních Událostí, ať už budou pod taktovkou Dennise Russella Daviese či dalších dirigentů,“ zdůraznil Mikeš.

Pro posluchače jsou stejně jako loni připraveny tři základní orchestrální abonentní řady (Filharmonie na Stadionu, Filharmonie doma I, Filharmonie doma II „Klasicky i moderně“) s jedenatřiceti koncerty. Připraveno je i sedm mimořádných koncertů. Kromě toho nechybí Rodinné abonmá, série Veřejných generálních zkoušek, řada Jazz & World Music či cyklus Mladá krev, ve kterém se představí členové Orchestrální akademie Filharmonie Brno. „Oproti loňsku jsme přidali i šéfdirigentskou řadu, kterou si mohou posluchači koupit buď v rámci jednotlivých abonentních řad, nebo Sezony na míru,“ konstatovala Kučerová.

Předprodej stávajícím abonentům začne v pondělí 14. května ve 13 hodin, jejich místa jim zůstanou rezervována do 8. června. Pro nové abonenty je prodej spuštěn ve stejný den, mohou vybírat z míst, která zůstala volná z loňské sezony. Ve stejný den začíná také prodej abonmá či jednotlivých vstupenek pro festival Špilberk 2018.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodně proslulý muzikálový hit Mamma Mia! nasadilo jako trhák sezony Městské divadlo Brno. Neukojitelný celosvětový hlad diváků po muzikálu sešitém z písní skupiny ABBA bude jistě producentskou trefou do černého také v jihomoravské metropoli. Většina z padesáti repríz až do konce kalendářního roku na divadelním webu nese štítek Vyprodáno! Trojí alternace každé z hlavní rolí naznačuje také velké a dlouhodobé obchodní plány s titulem, kterému v divadelní i filmové podobě dal název známý song slavné švédské čtyřky. A přece: Není všechno zlato, co se třpytí. To bude ohledně brněnské verze konstatovat tento text s vědomím, že proti masovému šílenství diváků a většinovému vkusu se dnes stavět snad ani nelze. Mamma mia!  více

Prorok větru je multižánrový projekt flétnistky Martiny Komínkové. Vytvořila ho v Itálii a po italské premiéře se s ním poprvé představí ve svém domovském Brně. Česká premiéra proběhne v brněnském Divadle na Orlí v neděli 3. listopadu. Večerní představení od 19.00 je vyprodané, ale stále je možné zakoupit lístky na odpolední představení ve 14.00.  více

Ještě večer před závěrečným koncertem festivalu Moravský podzim pořadatelé uspořádali mimořádný koncert k poctě gruzínského hudebního skladatele Giji Kančeliho, který zesnul 2. října 2019. Provedení skladby Amao omi zajistily vokální kvinteto Ensemble Frizzante, smíšený pěvecký sbor VUT v Brně Vox Juvenalis a Saxofonové kvarteto Moravia pod vedením sbormistra Jana Ocetka.  více

Brno prožilo víkend přímo nabitý folklorem. Sobotní jubilující Poľanu vystřídal v neděli VUS Ondráš. Měli jsme tak možnost porovnat dva diametrálně odlišné přístupy k lidovému materiálu. Sobotní autentika se v neděli proměnila ve výrazový tanec s folklorním akcentem. Vojenský umělecký soubor svým novým programem s názvem kRok za kRokem oslavil v Janáčkově divadle pětašedesáté výročí.  více

Netradiční a unikátní představení měli možnost zhlédnout včera večer diváci festivalu Moravský podzim, tentokrát nezvykle v Mahenově divadle. Na jeden z posledních koncertů letošního padesátého ročníku zavítal soubor Geneva Camerata, známý pro své inovativní a tvůrčí projekty, z nichž jedním byl také v Brně uvedený Tanec slunce. Orchestr vedený Davidem Greilsammerem a doplněný tanečníkem Martím Corberou v něm pohybově ovládl celé jeviště i hlediště v choreografii, které její jedinečnou náplň a nápad vložil choreograf Juan Kruz Díaz de Garaio Esnaola.  více