Filharmonie Brno a pěvecký sbor Kantiléna oslaví své 60. výročí společným koncertem

Filharmonie Brno a pěvecký sbor Kantiléna oslaví své 60. výročí společným koncertem

Hosty Filharmonie Brno a Kantilény ve funkcionalistickém sálu Stadionu budou sólisté Pavla Vykopalová, Tomáš Kořínek a Jiří Sulženko a Kühnův dětský sbor.

Na programu koncertu k 60. výročí Filharmonie Brno a Kantilény je Špalíček - koncertní provedení baletu o 3 dějstvích Bohuslava Martinů. Jako sólisté vystoupí sopranistka Pavla Vykopalová, tenorista Tomáš Kořínek a basista Jiří Sulženko. Dále účinkují sbor dětí a mládeže Kantiléna pod vedením sbormistrů Jakuba Kleckera a Michala Jančíka, Kühnův dětský sbor pod vedením Jiřího Chvály a Petra Louženského a Filharmonie Brno s dirigentem Jakubem Kleckerem. Koncert se uskuteční 28. dubna 2016 od 19:30 v sále Stadionu na Kounicově ulici.

Pěvecký sbor Kantiléna založil Ivan Sedláček v roce 1956 jako Šlapanický dětský sbor. Vítězství v celostátní soutěži v Bratislavě o šest let později přispělo k tomu, že se od roku 1967 ze školního sboru stalo výběrové těleso s nynějším názvem. Kantiléna se postupně dostala ke spolupráci s předními skladateli, orchestry i dirigenty, získala vynikající domácí i mezinárodní pověst a řadu ocenění v mezinárodních soutěžích. Za vybudování spolehlivé pěvecké techniky vděčí sbor spolupráci s hlasovým pedagogem prof. Jiřím Barem a prof. Annou Barovou, dlouholetou vynikající operní sólistkou Národního divadla Brno. Od roku 1984 Kantiléna působí při Státní filharmonii Brno (nyní Filharmonii Brno). Počínaje rokem 2006 vystřídal Ivana Sedláčka ve vedení sboru dirigent Jakub Klecker, sám bývalý člen sboru.

Kantiléna/ Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Podtitulem Bohatýrsko-milostná hudební komedie o dvanácti obrazech označilo svoji nejnovější inscenaci Tři mušketýři Městské divadlo Brno, které tímto titulem zároveň zahájilo provoz letní scény v Biskupském dvoře. Není třeba se kočkovat o žánrové vymezení této ponejvíce hry se zpěvy. Důležitější je, co tato open air produkce divákovi nabízí…  více

Na včerejším Koncertu hejtmana jihomoravského kraje na slavkovském zámku představil světoznámý kontratenorista Dominique Visse i s nově vzniklým hudebním tělesem Vis musica nevážné, komické a někdy i drze ironické skladby. A nebyla to náhoda. Další koncert hudebního festivalu Concentus Moraviae, jehož letošní ročník je zasvěcen hudbě a humoru, tak svrchovaně naplnil dramaturgickou linku. Visse se navíc s úspěchem představil již na třech festivalových ročnících.  více

Nazpívat album notoricky známých jazzových standardů v překladech do češtiny a přitom si nejen nevylámat zuby, ale dokonce působit přirozeně a v rámci možností i originálně je mimořádně náročná disciplína. Darku Neumannovi, „takové té brněnské figurce“ (jak stojí v bookletu alba) se to povedlo. Na tom, že se zdárně pohybuje na samé hraně sentimentu a bluesové ryzosti, mají velkou zásluhu i texty Ester Kočičkové.  více

Mandolinista Martin Krajíček hraje v kapelách různých žánrů. Má vlastní akustické trio, je členem tria Jitky Šuranské, působí v „mexické“ kapele Mariachi Espuelas a v Cimbal Classicu, hraje klezmer a hru na mandolínu také vyučuje. Od loňského roku je také pořadelem Mandolínového festivalu v Boskovicích. Letošní ročník se bude konat od 8. do 10. června.  více

Skupina D.N.A. Brno, vítěz finále Porty z roku 2011, vydala po čtyřech letech nové album. Vedle nového příjmení baskytaristky (ale stále je to tatáž Barbora, která před lety – tehdy ještě dívčí a dětskou – kapelu spoluzakládala) došlo v sestavě k důležité změně. Novým členem se stal Ondra Bojanovský (syn kapelník FT Primu Aleše Bojanovského), který ovládá rytmické nástroje. Bývalá perkusistka Lenka Ručková se tím pádem mohla naplno přesunout ke klavíru. Jinak zůstává vše zdánlivě při starém: D.N.A. jsou skupina mladých lidí, z větší části klasicky vzdělaných, kteří mají vedle klasické hudby rádi folk. Ten hrají po muzikantské stránce mistrně – k jejich zručnosti, kterou v jednotlivých písních dávají najevo, nelze mít výhrad. Samotný repertoár už na minulém albu vyrostl z dětských let a novinka je pochopitelně i v tomto ohledu ještě o kus dospělejší. Kapela vlastně nepřekvapila nějakým nečekaným posunem. Ale výsledek je o kus vyzrálejší a sebevědomější. A přibylo také vážných, a přitom důvěryhodně podaných témat.  více