Filharmonie Brno a pěvecký sbor Kantiléna oslaví své 60. výročí společným koncertem

Filharmonie Brno a pěvecký sbor Kantiléna oslaví své 60. výročí společným koncertem

Hosty Filharmonie Brno a Kantilény ve funkcionalistickém sálu Stadionu budou sólisté Pavla Vykopalová, Tomáš Kořínek a Jiří Sulženko a Kühnův dětský sbor.

Na programu koncertu k 60. výročí Filharmonie Brno a Kantilény je Špalíček - koncertní provedení baletu o 3 dějstvích Bohuslava Martinů. Jako sólisté vystoupí sopranistka Pavla Vykopalová, tenorista Tomáš Kořínek a basista Jiří Sulženko. Dále účinkují sbor dětí a mládeže Kantiléna pod vedením sbormistrů Jakuba Kleckera a Michala Jančíka, Kühnův dětský sbor pod vedením Jiřího Chvály a Petra Louženského a Filharmonie Brno s dirigentem Jakubem Kleckerem. Koncert se uskuteční 28. dubna 2016 od 19:30 v sále Stadionu na Kounicově ulici.

Pěvecký sbor Kantiléna založil Ivan Sedláček v roce 1956 jako Šlapanický dětský sbor. Vítězství v celostátní soutěži v Bratislavě o šest let později přispělo k tomu, že se od roku 1967 ze školního sboru stalo výběrové těleso s nynějším názvem. Kantiléna se postupně dostala ke spolupráci s předními skladateli, orchestry i dirigenty, získala vynikající domácí i mezinárodní pověst a řadu ocenění v mezinárodních soutěžích. Za vybudování spolehlivé pěvecké techniky vděčí sbor spolupráci s hlasovým pedagogem prof. Jiřím Barem a prof. Annou Barovou, dlouholetou vynikající operní sólistkou Národního divadla Brno. Od roku 1984 Kantiléna působí při Státní filharmonii Brno (nyní Filharmonii Brno). Počínaje rokem 2006 vystřídal Ivana Sedláčka ve vedení sboru dirigent Jakub Klecker, sám bývalý člen sboru.

Kantiléna/ Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Již po šesté představil balet Národního divadla Brno nadějné choreografy z vlastních řad. V divadle Reduta měl včera premiéru další ročník raritního projektu s názvem Choreografické ateliéry. V devíti mini inscenacích se představili sólisté a členové souboru vlastními choreografiemi.  více

Když se řekne „řecká píseň“, někdo si vybaví Děti z Pirea v podání Yvetty Simonové a Milana Chladila (nebo ještě starší verzi Evy Martinové a Karla Dudy). O něco blíže k současnosti stojí Martha a Tena Elefteriadu, které i v sezóně 2018 stále koncertují a navíc pořádají kurzy řeckých tanců. Sestry, které se vedle řecké hudby pohybovaly na poli rocku i popu (a Marthino album Kresby tuší je skvostné), podle mladého brněnského autora a hudebníka Jannise Morase „připravily cestu“ nové generaci řeckých interpretů. V Brně v současné době funguje několik kapel zpívajících řecky a přitom se ústřední postavou této muzikantské komunity stává právě Jannis, jeden ze tří hudebně aktivních bratrů Morasových. Se svým otcem hrají všichni tři ve skupině I Parea, Jannis se věnuje stylu rebetiko v kapele Anatoli a vedle toho má svou autorskou kapelu Jannis Moras & banda. V ní mu vedle bratrů Alexise (baskytara) a Markose (bicí) dělají společnost dvě mladé dámy – Iva Oulehlová (flétny, klarinet) a Zuzana Mitrengová (zpěv). Jannis Moras & banda sice modulací vokálů, harmoniemi a samozřejmě texty v pro nás exotické řečtině tradiční hudbu připomene, ale ve skutečnosti se jedná o folkrockovou kapelu, která hraje výhradně písně svého kapelníka. A Jannis Moras je momentálně jedním z nejzajímavějších brněnských písničkářů.  více

Rozličné nálady Debussyho Faunova odpoledne, ticho neklidu před bouří Brittenova Houslového koncertu a severským koloritem prodchnuté Sibeliovy první symfonie nabídla ve čtvrtek 11. ledna Filharmonie Brno na zdejším Stadionu. Pod taktovkou dirigenta James Feddecka, brněnskému publiku již známého, a za spolupráce s výjimečným slovenským houslistou Milanem Paľou filharmonici představili dramaturgicky zajímavý program s interpretačním nábojem.  více

Na konci listopadu vyšlo CD s názvem Moravské hlasy. Na první pohled nenápadné album by rozhodně nemělo ujít pozornosti. Jedná se o hudební nosič, který je součástí projektu Píseň duše, jehož iniciátorem je Jiří Plocek. Jeho cílem bylo představit fenomén moravské zpěvnosti na příkladu některých oblastí Slovácka.  více

Muzikál Ženy na pokraji nervového zhroucení vznikl na základě výtečného stejnojmenného filmu Pedra Almodóvara. A jeho londýnská verze z roku 2015 hojně obráží tuzemská jeviště. Předloni titul uvedli v Chebu, na sklonku loňského roku v Brně a Praze, letos jej chystají v Liberci. Jak dopadlo jeho brněnské provedení v Městském divadle Brno?  více