Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Právě dnes, tedy 6. února 2019, odjíždí Filharmonie Brno na japonské turné. V Japonsku se zdrží osmnáct dnů, orchestr čeká celkem jedenáct koncertů v desíti sálech devíti měst. Turné se účastní třiaosmdesát hudebníků, dirigent a dva sólisté. V rámci koncertů přednesou díla B. Smetany, A. Dvořáka, P. I. Čajkovského nebo L. van Beethovena. Orchestr se do Asie vydavá již na desáté turné.

Tři hudebníci z řad Filharmonie Brno pochází z Japonska. Bicistka Tomoe Sonoda a houslisté Shiro Tatsuya a Hiroaki Goto se tak ve své rodné zemi poprvé představí s orchestrem Filharmonie Brno. „Moc se na to těším, i moje rodina a přátelé. A společně nepřestáváme snít o tom, že v Japonsku jednou zahrajeme Janáčka, moji velkou hudební lásku,“ řekl Goto. Repertoár turné je postavený na dílech Smetany, Dvořáka, Čajkovského a Beethovena. Pod taktovkou Leoše Svárovského zahrají také dva sólisté: britský violoncellista Matthew Barley známý brněnskému publiku jako sólista předminulé sezony. V jeho podání zazní na čtyřech koncertech Dvořákův violoncellový koncert h moll. „Druhým sólistou je klavírista Aljoša Jurinić. Devětadvacetiletý Chorvat je obrovský talent, který sbírá jednu mezinárodní cenu za druhou a koncertuje s orchestry po celém světě. Ten s námi ve čtyřech různých městech zahraje Čajkovského Klavírní koncert b moll,“ uvedl manager orchestru Pavel Šindelář.

Orchestr odjíždí dnes, tedy 6. února, brněnské publikum se na něj může těšit zase 7. a 8. března. Pod taktovkou Alexandera Liebreicha zazní sklady Webera, Brahmse, Wagnera a symfonická báseň Richarda Strausse Smrt a vykoupení, která dala název celému večeru.

Program turné:

9. 2. 2019 Ibaraki-Ken Bunka Center, Ibaraki (Program A)

10. 2. 2019 Naganocity arts center, Nagano (Program A)

11. 2. 2019 Niigata prefectural civic center, Niigata (Program A)

13. 2. 2019 Olympus Hall Hachioji, Tokyo (Program A)

15. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program B)

16. 2. 2019 Kawaguchi Sogo Bunka Center Lilia, Saitama (Program B)

17. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program A)

19. 2. 2019 Yokohama Minato Mirai Hall, Kanagawa (Program C)

20. 2. 2019 Act City Hamamatsu, Shizuoka (Program B)

23. 2. 2019      The Symphony Hall, Osaka (Program B)

24. 2. 2019      Kyoto Concert Hall, Kyoto (Program D)

Program A (violoncello: Matthew Barley):

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

ANTONÍN DVOŘÁK: Violoncellový koncert h moll, Op. 104

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Program B (piano: Aljoša Jurinić):

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Polonéza z opery Eugen Oněgin

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Klavírní koncert b moll op. 23

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Symfonie č. 6 h moll op. 74 “Patetická”

Program C:

BEDŘICH SMETANA: Má Vlast

Program D:

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

LUDWIG VAN BEETHOVEN: Symfonie č. 5 c moll op. 67

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Přídavek:

ANTONÍN DVOŘÁK: Slovanský tanec op. 72, č. 7 (15)

Shiro Tatsuya/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější