Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Právě dnes, tedy 6. února 2019, odjíždí Filharmonie Brno na japonské turné. V Japonsku se zdrží osmnáct dnů, orchestr čeká celkem jedenáct koncertů v desíti sálech devíti měst. Turné se účastní třiaosmdesát hudebníků, dirigent a dva sólisté. V rámci koncertů přednesou díla B. Smetany, A. Dvořáka, P. I. Čajkovského nebo L. van Beethovena. Orchestr se do Asie vydavá již na desáté turné.

Tři hudebníci z řad Filharmonie Brno pochází z Japonska. Bicistka Tomoe Sonoda a houslisté Shiro Tatsuya a Hiroaki Goto se tak ve své rodné zemi poprvé představí s orchestrem Filharmonie Brno. „Moc se na to těším, i moje rodina a přátelé. A společně nepřestáváme snít o tom, že v Japonsku jednou zahrajeme Janáčka, moji velkou hudební lásku,“ řekl Goto. Repertoár turné je postavený na dílech Smetany, Dvořáka, Čajkovského a Beethovena. Pod taktovkou Leoše Svárovského zahrají také dva sólisté: britský violoncellista Matthew Barley známý brněnskému publiku jako sólista předminulé sezony. V jeho podání zazní na čtyřech koncertech Dvořákův violoncellový koncert h moll. „Druhým sólistou je klavírista Aljoša Jurinić. Devětadvacetiletý Chorvat je obrovský talent, který sbírá jednu mezinárodní cenu za druhou a koncertuje s orchestry po celém světě. Ten s námi ve čtyřech různých městech zahraje Čajkovského Klavírní koncert b moll,“ uvedl manager orchestru Pavel Šindelář.

Orchestr odjíždí dnes, tedy 6. února, brněnské publikum se na něj může těšit zase 7. a 8. března. Pod taktovkou Alexandera Liebreicha zazní sklady Webera, Brahmse, Wagnera a symfonická báseň Richarda Strausse Smrt a vykoupení, která dala název celému večeru.

Program turné:

9. 2. 2019 Ibaraki-Ken Bunka Center, Ibaraki (Program A)

10. 2. 2019 Naganocity arts center, Nagano (Program A)

11. 2. 2019 Niigata prefectural civic center, Niigata (Program A)

13. 2. 2019 Olympus Hall Hachioji, Tokyo (Program A)

15. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program B)

16. 2. 2019 Kawaguchi Sogo Bunka Center Lilia, Saitama (Program B)

17. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program A)

19. 2. 2019 Yokohama Minato Mirai Hall, Kanagawa (Program C)

20. 2. 2019 Act City Hamamatsu, Shizuoka (Program B)

23. 2. 2019      The Symphony Hall, Osaka (Program B)

24. 2. 2019      Kyoto Concert Hall, Kyoto (Program D)

Program A (violoncello: Matthew Barley):

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

ANTONÍN DVOŘÁK: Violoncellový koncert h moll, Op. 104

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Program B (piano: Aljoša Jurinić):

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Polonéza z opery Eugen Oněgin

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Klavírní koncert b moll op. 23

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Symfonie č. 6 h moll op. 74 “Patetická”

Program C:

BEDŘICH SMETANA: Má Vlast

Program D:

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

LUDWIG VAN BEETHOVEN: Symfonie č. 5 c moll op. 67

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Přídavek:

ANTONÍN DVOŘÁK: Slovanský tanec op. 72, č. 7 (15)

Shiro Tatsuya/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Jen zřídka je hlavním tématem pro rozhovor jedna jediná skladba. V případě violoncellisty Josefa Klíče, koncertního mistra Národního divadla v Brně, se to však nabízelo. Nestává se každý den, že by se český skladatel se svou písní dostal do finále celosvětové soutěže. Důvodů pro povídání však bylo víc – vzpomínky na zesnulého Jaroslava Erika Friče, Josefovo zaměstnání v Janáčkově divadle i připravované nové album.  více

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více