Filharmonie Brno láká na letní kurzy pro děti

26. červen 2018, 8:00

Filharmonie Brno láká na letní kurzy pro děti

Během letních prázdnin pořádá Filharmonie Brno letní hudebně-pohybový kurz pro děti s názvem Cesta do fantazie a výtvarný kurz Melodie filmového světa. Oba kurzy jsou určeny dětem od 6 do 12 let.

Hudebně-výtvarné dílny budou již potřetí probíhat na půdě Besedního domu a Umělecko-průmyslového muzea. Během pěti dnů se děti podívají „Leonardovýma“ očima na hudbu a umění pěti staletí. Budou hrát, zpívat, malovat a tvořit. Děti si vyzkouší, jaké je to být sólovým hráčem i jak se spolupracuje v orchestru, hrát na nástroje orffovského instrumentáře i na vlastní tělo. Lektorky kurzu jsou Michaela Kulísková, Kristýna Drášilová a Olga Búciová. Melodie mého světa bude probíhat od 9. do 13. července 2018 v Besedním domě a Moravské galerii. Součástí je hodinová pauza s obědem v Hotelu Slavia.

Délka trvání: 9:00 – 16:00. Každý den děti stráví tři hodiny v každé instituci, mezi tím je pro ně připravený oběd v Hotelu Slavia.

Max. počet dětí ve skupině: 20

Cena: 2200,- Kč

Termín přihlášek: do 25.6.2018

Bližší informace a příjem přihlášek:

e-mail: lucie.sykorova@filharmonie-brno.cz, telefon 605 833 021.

Filharmonie Brno připravila také hudebně-pohybový kurz. V rámci kterého se během pěti dnů vydají po stopách pohádkových hudebních příběhů plných her, tance a zpěvu. Kurz vede Michaela Kulísková, Kristýna Drášilová, Lenka Švandová a Pavla Hraničková. Kurz Cesta do fantazie je ohlášen na 13. až 17. srpna 2018, vždy od 9:00 do 16:00 v Besedním domě. Součástí je hodinová pauza s obědem v Hotelu Slavia.

Místo konání: Besední dům na Komenského náměstí

Max. počet dětí ve skupině: 20

Cena: 2 200 Kč

Termín přihlášek: do 25. 7. 2018

Bliží informace a příjem přihlášek: e-mail: lucie.sykorova@filharmonie-brno.cz, telefon 605 833 021.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kamerunský hudebník Richard Bona se do Brna vrací po roce a půl. Zatímco loni nadchl publikum v Janáčkově divadle s afrokubánským projektem Heritage, tentokrát přijede se svou mezinárodní kapelou Richard Bona Group. Když budeme 25. listopadu v Sono Centru obdivovat Bonovu virtuózní hru na kytaru, bude dobré si při tom uvědomit, že své rytmické cítění a vůbec vztah k hudbě sice sympatický hráč zdědil po svých předcích, ale na současnou úroveň se vypracoval svou pílí. Tak to alespoň zdůrazňuje v našem rozhovoru, v němž se dostaneme i k Bonově lásce k flamencu nebo ke klubu, který nedávno otevřel nedaleko Paříže.  více

Americký muzikál Rent, jehož premiéru o víkendu uvedlo Městské divadlo Brno, má nálepku kultovního díla. A má na ni právo. Podtrhuje to i tragický osud autora (a to prosím námětu, libreta, hudby i textů v jedné osobě!) Jonathana Larsona, který roku 1996 zemřel krátce před premiérou v šestatřiceti letech. Nikdy se tak nedočkal úspěchů svého díla: třeba čtyř cen Tony a za námět dokonce i Pulitzerovy ceny. Stvrdila brněnská inscenace režiséra Stanislava Moši kvality fenoménu jménem Rent?  více

Dvanáct let trvalo Petře Šany Šanclové, někdejší člence skupin Střepy, Bokomara a Každý den jinak Vlasty Redla, než ke svému prvnímu albu Ze země vah (2006) přidala desku druhou. I tentokrát střídá vážnější a humorné písně, které uvedla jednou (Hrací strojek) a proložila další (Snová) instrumentálkou. A i tentokrát se představuje jako interpretka a autorka pevně zakotvená v tradici českého akustického folku. Jestliže jsem v souvislosti s první deskou zmiňoval jako možný inspirační zdroj Vlastu Redla, tentokrát jako bych ve frázování (například u písně Zoo) slyšel ohlas spolupráce s Pavlínou Jíšovou, v jejíž kapele Šanclová už několik let hraje.  více

Letošní rok přinesl také jedno důležité jubileum: rovných sto let od narození Leonarda Bernsteina. První listopadový večer připravila Filharmonie Brno koncert právě k jeho památce. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russel Daviese stanul na pódiu sálu na Stadionu vedle filharmonie také Český filharmonický sbor, dále sbor dětí a mládeže Kantiléna, sopranistka Pavla Vykopalová a herec Brian Caspe.  více

Historicky poučená interpretace se stala prubířským kamenem uměleckých těles, jež si vzala za úkol oživit hudbu vzdálené minulosti v co nejpůvodnějším tvaru. Barokní housle, lukovité smyčce, zvonivá barva violy de gamba, dravost středověké fiduly a především znalost dobové interpretační praxe se staly východiskem při pátrání po nezkaleném a autentickém zvuku staré hudby. Mnoho interpretů se snaží bedlivým studiem pramenů postihnout a pochopit jemné nuance tehdejšího hudebního jazyka a přetavit tuto znalost v hudbu, která osloví současné posluchače. Mohlo by se zdát, že snaha o proniknutí do původní interpretační praxe je doménou pouze barokní, renesanční, případně středověké hudby. Ansámbl Musica Florea pod vedením dirigenta a violoncellisty Marka Štryncla se však obrací k tvorbě relativně nedávné – romantické. Zbavuje ji interpretačních nánosů, které vznikly v minulém století. V brněnském kostele Jana Amose Komenského jmenovaný soubor včera představil svoji vizi Dvořákovy hudby. Zazněla předehra Můj domov op. 62 vzniklá roku 1882 pro potřeby hry Josef Kajetán Tyl od F. F. Šamberka a Symfonie č. 4 d moll B. 41více