Filharmonie Brno obsazuje pozici Výkonný redaktor(ka)

Filharmonie Brno obsazuje pozici Výkonný redaktor(ka)

Vedení Filharmonie Brno vyhlašuje výběrové řízení na pozici Výkonný redaktor(ka). S nástupem 1. listopadu 2020.

Náplní otevřené pozice je zajišťování odborné redaktorské agendy pro koncertní sezony a festivaly Filharmonie Brno (programy k jednotlivým koncertům, programové katalogy, programové nabídky aj.), odborná a jazyková úprava textů (včetně jejich korektur) a jejich příprava pro grafické zpracování, sjednávání spolupráce s autory, grafickým studiem a tiskárnou. Požadovaný termín nástupu je 1. listopadu 2020, pracovní úvazek 1,0.

Kvalifikační předpoklady a požadavky:

  • VŠ vzdělání humanitního směru (minimálně magisterský stupeň), výborná orientace v teorii a dějinách vážné hudby
  • dokonalá znalost českého jazyka slovem i písmem, znalost anglického jazyka na komunikativní úrovni
  • všeobecný kulturní přehled
  • pečlivost, samostatnost, týmový duch, komunikativnost

Dále výhodou:

  • muzikologické a/nebo bohemistické vzdělání
  • praxe na redaktorské pozici

Písemné přihlášky s motivačním dopisem a stručným životopisem zasílejte v termínu do 18. 8. 2020 (včetně) elektronicky na adresu: roman.furle@filharmonie-brno.cz. Nebo poštou na adresu:

Filharmonie Brno, p. o.

Komenského náměstí 534/8, Brno 602 00 

Besední dům/ foto archiv FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější