Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Vedení Filharmonie Brno vypsalo výběrové řízení na orchestrální praxi do několika do nástrojových skupin. Orchestrální akademie je připravena pro sezony 2020/2021 a 2021/2022, členové této akademie budou mít možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech Filharmonie Brno. Konkurz proběhne v dubnu 2020.

Filharmonie Brno poskytuje hudebníkům od 18 až 26 let možnost dvouletého studia orchestrální akademie. Nabídka platí pro  nástrojové skupiny: houslí, viol, violoncell, hobojů, fléten, klarinetů, fagotů, harfy, trumpet, lesních rohů, tuby a bicích nástrojů. Výběrové řízení do akademie pro sezony 2020/2021 a 2021/2022 je ohlášeno na 9. dubna 2020 od 9:00 v Besedním domě, v sídle Filharmonie Brno.

Členové orchestrální akademie jsou při studiu orchestrálních partů a při přípravě na zkoušky a koncerty vedeni předními hráči Filharmonie Brno. Program se zaměřuje nejen na oblast orchestrální hry, ale dává členům akademie také možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech spolu s Filharmonií Brno.

Podmínky pro uchazeče:

  1. první věta z klasického koncertu (dle vlastního výběru) – neplatí pro hráče na bicí nástroje
  2. sólová skladba bez doprovodu (dle vlastního výběru, do 10 minut)
  3. hra repertoárových orchestrálních partů

Repertoárové orchestrální party budou spolu s pozvánkou zaslány ihned po uzávěrce na e-mail uvedený v přihlášce uchazeče.

Písemné přihlášky se strukturovaným životopisem (včetně základních kontaktních údajů) a motivačním dopisem je nutné zaslat nejpozději do 8. března 2020 na adresu:

Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno nebo elektronicky na e-mail: akademie@filharmonie-brno.cz. Formulář přihlášky a bližší informace jsou ke stažení na webových stránkách www.filharmonie-brno.cz. V přihlášce uveďte, zda budete požadovat korepetitora. Kontaktní osoba pro případné dotazy k organizaci: Radek Tomášek (tel. +420 724 689 288).

Sál Besedního domu/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Že se letošní Horňácké slavnosti v tradičním termínu (poblíž svátku sv. Máří Magdaleny) a rozsahu (tří až pěti dnů) neuskuteční, rozhodla rada obce Velké na Veličkou už v půli dubna. Pochopitelně se nedal předpovídat vývoj krizových opatření směrem k třetímu červencovému týdnu, ale horňáčtí muzikanti se pokusili vymyslet alespoň částečné náhradní řešení pro zachování kontinuity. Nakonec se oficiálně konaly dva koncerty ve do dvou po sobě následujících sobotách: 18. července se v Kulturním domě ve Velké nad Veličkou uskutečnil přímý přenos veřejné rozhlasové nahrávky Českého rozhlasu Brno pod titulem Hrajte že ně, hrajte aneb Horňácké trochu jinak. O týden později se ve sportovním areálu v Javorníku pořádalo tradiční klání o „najvěčího znalca horňáckých sedláckých“ pod patronací Horňácké cimbálové muziky Libora Supa. Obě akce si pochopitelně našly své diváky a posluchače.  více

V předvečer premiéry operní pantomimy Der Traum, která se má stát pomyslným vyvrcholením 16. ročníku Hudebního festivalu Znojmo, dostali jeho návštěvníci možnost nahlédnout do prostor impozantního, avšak chátrajícího Louckého kláštera. Toto specifické místo s jedinečnou atmosférou nebylo vybrané náhodou. Jmenovaná přehlídka se totiž nestará pouze o kulturní přítomnost, ale spolufinancuje i řadu rekonstrukcí chátrajících památek. Již několik let je jeho cílem obnova Louckého kláštera, a tak se podobně jako v minulých letech stal včerejší koncert vhodnou příležitostí k dobročinné dražbě vín, jejíž výtěžek je určený právě na opravu devastované budovy. S pestrým programem sestávajícím z děl Henryho Purcella, Giovanniho Battisty Pergolesiho, Šimona Brixiho, Georga Friedricha Händela, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta se na prosluněném nádvoří a za cinkotu skleniček představil Znojemský komorní orchestr doplněný čestnými hosty, violisty Reinholdem Riegerem a Emilem Machainem. Jako sólisté vystoupili sopranistka Zuzana Barochová a pozounista Tomáš Votava, koncert řídil houslista a pedagog Marek Filip, který je současně uměleckým vedoucím ansámblu.  více

Letošní ročník Hudebního festivalu Znojmo se pomalu blíží ke své polovině; stihnul i tak nabídnout řadu pozoruhodných hudebních večerů v čele s koncertem při svíčkách či Divadlem světel Dua Kchun. Včerejší program oslovil ponejvíce milovníky díla Johanna Sebastiana Bacha, jehož kantáty Wachet auf, ruft uns die Stimme a Tönet, ihr Pauken! Erschallet, Trompeten! zazněly v nastudování orchestru Czech Ensemble Baroque pod taktovkou Romana Válka ve znojemském kostele Nalezení sv. Kříže. V sólových partech vystoupily sopranistky Romana Kružíková a Pavla Radostová, altistka Lucie Netušilová Karafiátová, tenorista Jakub Kubín a basista Jiří Miroslav Procházka.  více

Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více

Kulturní život se pokusil v nerovném boji s virovým přízrakem a vládními nařízeními přesunout do sterilního a „životu bezpečného“ prostředí sociálních sítí. Hudební instituce se v nejtemnějších měsících předháněly v uvádění záznamů památných koncertů a významné operní domy vysílaly do světa divácky nejúspěšnější představení.  více