Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Vedení Filharmonie Brno vypsalo výběrové řízení na orchestrální praxi do několika do nástrojových skupin. Orchestrální akademie je připravena pro sezony 2020/2021 a 2021/2022, členové této akademie budou mít možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech Filharmonie Brno. Konkurz proběhne v dubnu 2020.

Filharmonie Brno poskytuje hudebníkům od 18 až 26 let možnost dvouletého studia orchestrální akademie. Nabídka platí pro  nástrojové skupiny: houslí, viol, violoncell, hobojů, fléten, klarinetů, fagotů, harfy, trumpet, lesních rohů, tuby a bicích nástrojů. Výběrové řízení do akademie pro sezony 2020/2021 a 2021/2022 je ohlášeno na 9. dubna 2020 od 9:00 v Besedním domě, v sídle Filharmonie Brno.

Členové orchestrální akademie jsou při studiu orchestrálních partů a při přípravě na zkoušky a koncerty vedeni předními hráči Filharmonie Brno. Program se zaměřuje nejen na oblast orchestrální hry, ale dává členům akademie také možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech spolu s Filharmonií Brno.

Podmínky pro uchazeče:

  1. první věta z klasického koncertu (dle vlastního výběru) – neplatí pro hráče na bicí nástroje
  2. sólová skladba bez doprovodu (dle vlastního výběru, do 10 minut)
  3. hra repertoárových orchestrálních partů

Repertoárové orchestrální party budou spolu s pozvánkou zaslány ihned po uzávěrce na e-mail uvedený v přihlášce uchazeče.

Písemné přihlášky se strukturovaným životopisem (včetně základních kontaktních údajů) a motivačním dopisem je nutné zaslat nejpozději do 8. března 2020 na adresu:

Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno nebo elektronicky na e-mail: akademie@filharmonie-brno.cz. Formulář přihlášky a bližší informace jsou ke stažení na webových stránkách www.filharmonie-brno.cz. V přihlášce uveďte, zda budete požadovat korepetitora. Kontaktní osoba pro případné dotazy k organizaci: Radek Tomášek (tel. +420 724 689 288).

Sál Besedního domu/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější