Filharmonie Brno vypisuje konkurz. Hledá hráče I. hoboje

Filharmonie Brno vypisuje konkurz. Hledá hráče I. hoboje

Filharmonie Brno vyhlašuje konkurz na obsazení místa hráče I. hoboje. Nástup je možný od května 2019.

Konkurz se uskuteční dne 29. března 2019 od 10:00 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům, Komenského nám. 8.

Podmínky pro účastníky konkurzu:

1. kolo
W. A. Mozart: Koncert C Dur, K. 314
orchestrální party:
J. Brahms: Koncert pro housle a orchestr op. 77 (2. věta)
F. Mendelssohn-Bartholdy: Symfonie č. 3 „Skotská“ (2. věta)

2. kolo
R. Strauss: Koncert pro hoboj

  • orchestrální party:
    P. I. Čajkovskij: Symfonie č. 4 (2. věta)
    G. Mahler: Symfonie č. 3 (2. věta)
    Das Lied von der Erde (2. věta)
    M. Ravel: Le tombeau de Couperin (1. věta)
    G. Rossini: Hedvábný žebřík (předehra)
    B. Smetana: Má vlast (Blaník)
    R. Strauss: Don Juan
    I. F. Stravinskij: Pulcinella

Písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením vlastní interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) je nutné zaslat nejpozději do 28. února 2019 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno nebo na e-mailovou adresu: romana.bartonova@filharmonie-brno.cz (tel. 539 092 802).

Současně s přihláškou oznamte případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archívem Filharmonie Brno, (kristyna.drasilova@filharmonie-brno.cz), tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení zde.

Předpokládaný termín nástupu: květen 2019.

Besední dům/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější