Filharmonie Brno zahraje v Janáčkově divadle naposledy. Zazní hudba španělských autorů a bude se tančit flamenco

Filharmonie Brno zahraje v Janáčkově divadle naposledy. Zazní hudba španělských autorů a bude se tančit flamenco

Koncerty Filharmonie Brno v prostorách Janáčkova divadla končí kvůli rozsáhlé rekonstrukci budovy. Poslední vystoupení filharmoniků v divadle můžete navštívit zítra a pozítří. V programu s názvem Čarodějná láska vystoupí španělští hudebníci a tanečníci flamenca.

Poslední koncert z cyklu v Janáčkově divadle má na programu tři díla: suitu z opery Mezkař a dvě skladby Manuela de Fally. Jedná se o klavírní koncert Noci ve španělských zahradách inspirovaný francouzským impresionismem a jednoaktovou baletní pantomimu Čarodějná láska (El amor brujo) na námět staré andaluské legendy, v níž spolu s filharmoniky vystoupí španělští umělci včetně flamencových tanečníků. Pod vedením dirigenta Jörga Birhance se představí sólisté Rocío Bazán, Manuel de la Luz, Manuel Herrera, Agustín Diassera a Alejandro Picó-Leonís. V doprovodu Filharmonie Brno zatančí Ana Morales a David Pérez.

„Těšte se na večer španělských vášní, impresí a ohnivých tanců. Zazní například suita z nedokončené opery Mezkař skladatele první třetiny 20. století Antonia Josého, který zemřel během občanské války ve Španělsku,“ zve dramaturg Vítězslav Mikeš.

Koncerty proběhnou 9. a 10. února od 19:30 v sále Janáčkova divadla.

Ana Morales/ foto archiv Filharmonie Brno

Čarodějná láska

9.2.2017, 19:30 / Janáčkovo divadlo

Čarodějná láska

10.2.2017, 19:30 / Janáčkovo divadlo

Vynikající moravský cimbalista Dalibor Štrunc (1966) vyšel z folklorního prostředí na Valašsku a po absolutoriu brněnské konzervatoře prošel celou řadou muzikantských angažmá – od klasické hudby přes folklor až po dlouholeté členství ve skupině Javory Hany a Petra Ulrychových. Je tomu už neuvěřitelných pětadvacet let, co zformoval skupinu s názvem Cimbal Classic, v níž začal postupně uplatňovat své autorské představy nejen muzikantské, ale i písničkářské. Cimbal Classic se od té doby stal stálicí naší folkové scény a svébytným pojmem. Letos své výročí oslaví novým CD a řadou koncertů.  více

Pondělní koncert dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae na nádvoří boskovického zámku představil tradiční portugalskou písňovou formu – fado. Festivalové téma La voce - Hlas se tak inspirovalo jedinečným, osobitým hudebním stylem, který si vystačí s úsporným hudebním doprovodem; prezentuje totiž silně emotivní, takřka fyzický prožitek sdělitelný i přes jazykovou bariéru. Tak jej prezentovala čtveřice zpěváků a hudebníků, kteří se v tuzemsku představili vůbec poprvé.  více

Brněnské kolo, tedy nová hudební komedie z produkce Městského divadla Brno, se přikutálelo do Biskupského dvora. Titul je dalším autorským příspěvkem v sérii zdejších open air představení, které využívají magické kulisy komplexu historických budov s katedrálou v pozadí. Zábavná šaráda spojuje historická fakta i místní legendy s muzikou a s fantaskní pohádkovou story. A jak už tak tak u podobných inscenací bývá, někdy je výsledek zábavnější a jindy méně.  více

Přívětivý malý amfiteátr na nádvoří radnice v Ivančicích se stal dějištěm jednoho z koncertů dvaadvacátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu třinácti měst Concentus Moraviae. Tradiční hostitelské město festivalu s jeho letošním tématem La voce - Hlas nabídlo publiku unikátní srovnání Janáčkova kompozičního pojetí horňáckých písňových motivů uvedených ve sbírce Moravská lidová poezie v písních s autentickou interpretací tradiční horňácké lidové muziky.  více

Že je Iva Bittová technicky dokonalejší, všestrannější i výrazově zajímavější zpěvačka než letošní držitelka hned několika Andělů Lenny (nic proti ní), beru jako nezpochybnitelný fakt. Přesto nové album skupiny Čikori, dlouho očekávané, vycizelované a ještě barevnější, než si kdo troufal odhadovat, nezískalo žádnou výroční cenu, a dokonce se neobjevilo ani v žánrových nominacích. Příčiny jsou minimálně dvě. Jednak album At Home vyšlo na samém konci roku 2016, a tedy se nikoli de iure (tedy vzhledem k Andělům a jiným cenám), nýbrž de facto se jedná o desku roku 2017. Skupina ostatně jednu z jejích oficiálních veřejných prezentací naplánovala na červnový festival Respect do Prahy. Druhým důvodem je pak neuchopitelnost alba. Iva Bittová a Čikori sice nahráli posluchačsky překvapivě přístupnou nahrávku, která je však na žánrové ceny příliš nadžánrová a na ceny mainstreamové bohužel stále příliš alternativní (což není ovšem chyba muzikantů, ale hodnotitelů).    více