Fléda: Písničkář Pekař představí své nové album Výpověď

Fléda: Písničkář Pekař představí své nové album Výpověď

Pekař reprezentuje mladou domácí generaci písničkářů. Letos v září vydal své druhé album Výpověď, které v rámci stejnojmenného klubového turné pokřtí v klubu Fléda. Hostem koncertu je poprocková kapela Czech It.

Dva roky po natočení oceňované debutové desky #Pekař (2016) vydal kutnohorský písničkář své druhé album Výpověď. Oproti minulému, které bylo prakticky sólové, je toto mnohem víc výsledkem společné práce Pekaře a kapely ve složení Ondřej Soukup (baskytara), Lukáš Netík (kytara, zpěv) a Miloš Filip (bicí). Pekařův posun od čistě sólové tvorby k mnohem kapelnějšímu vyjádření demonstruje i jeho jubilejní (desátý) klip k hitu Ještěžetě režírovaný opět basákem Ondřejem Soukupem, ale poprvé si v něm zahrála celá kapela.

Brněnský koncert Pekaře je ohlášený na 22. listopadu 2018 od 19:30 v klubu Fléda.

Ke spolupráci na albu pozval Pekař také českou rapperku Sharlotu, s níž natočil duet a videoklip Co když. Zajímavá byla také muzikantská a jazyková kooperace se slovenským zpěvákem Michalem Žitňanským ze skupiny Zoči Voči. „Nejtěžší okamžiky jsem prožíval při čekání na nahrávky vokálů od svých dvou hostů. Moje představa slovenštiny krutě narazila na realitu. Nebýt Michalova zásahu, nikdy by naše společná píseň nemohla vzniknout,“ dodává ke vzniku písničky Múzy Petr Štolba alias Pekař. Konečnou podobu album získalo ve studiu Le Grill Records Petra Lebedy z Rybiček 48.

Současně s Pekařovou druhou deskou vychází i jeho autobiografická kniha Den, kdy jsem dal výpověď, která kromě autorových úvah a fotografií obsahuje také texty a akordy k písním z nového alba. Speciálním hostem jeho křtu bude poprocková kapela Czech It. Ta se na české scéně pohybuje již sedm let a je zajímavá nejen autorskou tvorbou v angličtině, ale především bohatým nástrojovým složením: kytara, baskytara, bicí, klávesy a housle. Pětice vydala v roce 2015 album Find Your Way a letos v lednu singl a videoklip Unexpected.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Americký muzikál Rent, jehož premiéru o víkendu uvedlo Městské divadlo Brno, má nálepku kultovního díla. A má na ni právo. Podtrhuje to i tragický osud autora (a to prosím námětu, libreta, hudby i textů v jedné osobě!) Jonathana Larsona, který roku 1996 zemřel krátce před premiérou v šestatřiceti letech. Nikdy se tak nedočkal úspěchů svého díla: třeba čtyř cen Tony a za námět dokonce i Pulitzerovy ceny. Stvrdila brněnská inscenace režiséra Stanislava Moši kvality fenoménu jménem Rent?  více

Dvanáct let trvalo Petře Šany Šanclové, někdejší člence skupin Střepy, Bokomara a Každý den jinak Vlasty Redla, než ke svému prvnímu albu Ze země vah (2006) přidala desku druhou. I tentokrát střídá vážnější a humorné písně, které uvedla jednou (Hrací strojek) a proložila další (Snová) instrumentálkou. A i tentokrát se představuje jako interpretka a autorka pevně zakotvená v tradici českého akustického folku. Jestliže jsem v souvislosti s první deskou zmiňoval jako možný inspirační zdroj Vlastu Redla, tentokrát jako bych ve frázování (například u písně Zoo) slyšel ohlas spolupráce s Pavlínou Jíšovou, v jejíž kapele Šanclová už několik let hraje.  více

Letošní rok přinesl také jedno důležité jubileum: rovných sto let od narození Leonarda Bernsteina. První listopadový večer připravila Filharmonie Brno koncert právě k jeho památce. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russel Daviese stanul na pódiu sálu na Stadionu vedle filharmonie také Český filharmonický sbor, dále sbor dětí a mládeže Kantiléna, sopranistka Pavla Vykopalová a herec Brian Caspe.  více

Historicky poučená interpretace se stala prubířským kamenem uměleckých těles, jež si vzala za úkol oživit hudbu vzdálené minulosti v co nejpůvodnějším tvaru. Barokní housle, lukovité smyčce, zvonivá barva violy de gamba, dravost středověké fiduly a především znalost dobové interpretační praxe se staly východiskem při pátrání po nezkaleném a autentickém zvuku staré hudby. Mnoho interpretů se snaží bedlivým studiem pramenů postihnout a pochopit jemné nuance tehdejšího hudebního jazyka a přetavit tuto znalost v hudbu, která osloví současné posluchače. Mohlo by se zdát, že snaha o proniknutí do původní interpretační praxe je doménou pouze barokní, renesanční, případně středověké hudby. Ansámbl Musica Florea pod vedením dirigenta a violoncellisty Marka Štryncla se však obrací k tvorbě relativně nedávné – romantické. Zbavuje ji interpretačních nánosů, které vznikly v minulém století. V brněnském kostele Jana Amose Komenského jmenovaný soubor včera představil svoji vizi Dvořákovy hudby. Zazněla předehra Můj domov op. 62 vzniklá roku 1882 pro potřeby hry Josef Kajetán Tyl od F. F. Šamberka a Symfonie č. 4 d moll B. 41více

S další českou muzikálovou premiérou v podobě titulu Big vyrukovalo Městské divadlo Brno. Hudební novinka, která se zrodila ze stejnojmenného filmu, pobaví děti, pubescenty i jejich doprovod. Tato muzikálová pohádka obslouží skutečně všechny generace. Big je totiž rodinnou komedii, která dokáže být místy i fantasy podívanou, jindy romanticky nasládlým dílkem o lásce či napínavou záležitostí o unáhleném malém klukovi, s nímž to ale nakonec dobře dopadne.  více