Fléda znovu otevřená

Hluk rušící okolí byl dlouhodobým problémem, který ohrožoval existenci klubu. V létě na Flédě proběhla dílčí rekonstrukce, jejíž součástí byla i další etapa odhlučnění klubu. Ten má nyní také jiné prostorové uspořádání, nové podlahy a přizpůsobenou aparaturu malé stage. Autorem interiéru je architekt Václav Štojdl, na návrhu se podílela i výtvarnice Karolína Kohoutková a multimediální umělec Jiří Suchánek. V sobotu 21. září Fléda nabídne vstup zdarma a slavnostně otevře sezónu večírkem ve stylu nu-disco, deep house nebo electroclash.

„Finální etapa odhlučnění zatím není ve finančních možnostech klubu a stále jednáme s partnery. Letní rekonstrukce nás však opět posunula blíž. Kromě odhlučnění jsme už nutně museli řešit i interiér klubu a nábytek, který dosluhoval. Například díky výměně podlahy za betonovou jsme zvýšili preventivní protipožární opatření. V klubu je rovněž nově vymalováno a vybavujeme jej novým nábytkem. S ohledem na spolupráci se sdružením Podané ruce jsme v zájmu bezpečnosti a komfortu hostů změnili i vnitřní uspořádání klubu, stavební úpravy se dotkly především baru a vchodů na toalety,“ popisuje rekonstrukci provozovatel klubu Lukáš Stara.

Fléda v nové sezóně sází spíše na zajímavá jména než na provařené interprety. Kromě již představených 65daysofstatic, Emika nebo Submotion Orchestra ještě finišují jednání s electro-swingovou zpěvačkou Alice Francis či hvězdnými Young Gods. Z České republiky klub uvede například stoupající hvězdy Zrní nebo Vložte Kočku, jejichž koncert se bude konat na atypicky postaveném pódiu.

Novinkou sezóny je i několik nových seriálů, kupříkladu elektronický OFF, koncertní Big.Bit nebo Bounce F…. Bounce, na němž Fléda spolupracuje s headlinerem kapely Sunshine Karlem Buriánkem. Tradici klubu naopak podtrhnou kapely, které se sem opakovaně vracejí – J.A.R., Sto zvířat, Mig 21 a další.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Postpunkoví Swans včera naplnili Flédu intenzivním zvukem, z nějž nebylo úniku. První adept na vítěze v nevyhlášené anketě o koncert roku je na světě.  více

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější