Flétnistka Martina Komínková připravuje multižánrový projekt Prorok větru. Podporu hledá na Hithitu

Flétnistka Martina Komínková připravuje multižánrový projekt Prorok větru. Podporu hledá na Hithitu

Flétnistka a pedagožka Martina Komínková nyní připravuje autorský projekt Prorok větru, který vzniká na motivy stejnojmenné novely italského spisovatele Stefana Biavaschiho. Autorem hudby i hlavní protagonistkou je sama Komínková. Projekt čekají dvě premiéry, jedna v jejím domovském Brně a druhá v Itálii. Finanční podporu nyní Komínková hledá na webovém portálu Hithit, přispět můžete do 29. května 2019.

Prorok větru vypráví o proroku Nátanovi, flétnistovi, který hrával lidem a těšil je hudbou. Jednoho dne ztratil inspiraci a smysl svého poslání. Právě o tomto vnitřním boji hovoří chystaný projekt. První části příběhu dominují tři temné elementy: Bolest, Mraky a Zapomnění. Ve druhé části se však vše v dobré obrátí, Nátan prozře a temnotu vystřídá Poznání, Pravda a Svoboda. Atmosféru celého příběhu dotvářejí jednotlivé videoprojekce. Součástí každého představení bude také částečná hudební improvizace. Komínková vystřídá celou řadu fléten, zpěv, ale také netradiční nástroje jako například zvonkohru Koshi. Kromě improvizace využívá i hudební techniku a efekty Delay. Úryvky z knihy zazní prostřednictvím uměleckého přednesu ze záznamu. Vše vzniká pod režijním vedením Emanueli Pantana.

Italská premiéra projektu je ohlášena na 2. června 2019, česká na podzim 2019 v Brně. Projekt můžete podpořit do 29. května 2019 zde.

Martina Komínková/ foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Zpěvačka Lizz Wright se narodila v roce 1980 v rodině pastora. Od dětství měla blízko ke gospelové hudbě, zpívala ve sboru a později si zamilovala i další původně afromaerické hudební žánry včetně soulu, blues a jazzu. Zatímco v listopadu 2019 vystoupila v Šumperku na festivalu Blues Alive se svou vlastní kapelou, v Brně ji doprovodí Filharmonie Brno a trio pražských jazzmanů (David Dorůžka – kytara, Tomáš Baroš – kontrabas, Daniel Šoltis – bicí). Koncert se koná 3. května v Janáčkově divadle a je součástí festivalu JAZZFESTBRNO 2020.  více

V pátek 14. února se v brněnském Sono centru odehrál žánrově pestrý festival, který byl současně oslavou tří dekád činnosti tří vydavatelských větví, které si spojujeme s původním jednoduchým názvem Indies Records. V průběhu let se vydavatelství Indies Records rozdělilo na tři subjekty se třemi svébytnými edičními katalogy – Indies MG, Indies Scope a Indies Happy Trails, za nimiž stojí vydavatelské osobnosti Miloš Gruber, Milan Páleš a Jaromír Kratochvíl.  více

Evolet je umělecké jméno v Brně usazené slovenské písničkářky a vystudované psycholožky Evy Jurčákové. Její první veřejnou hudební aktivitou bylo trio Soundno, na které později navázala několika fázemi projektu, který si už říkal také Evolet. Bylo to nejprve duo s kytaristou Jurajem Serišem, poté krátce větší spíše příležitostné uskupení s výrazným ženským prvkem (vedle Evy v ní zpívaly Hana Voříšková a Hana Fatamorgana), až nakonec vznikla plnohodnotná kapela, v níž autorku písní doprovázejí tři zkušení brněnští hráči: Martin Kyšperský (zde především baskytara plus další nástroje), Antonín Koutný (kytara) a Jakub Kočička (bicí).  více

Osudová komedie, třetí díl hudební trilogie či fantasy muzikál. Těmito přívlastky vymezují inscenátoři nový autorský kus Ráj z dílny dvojice Zdenek Merta a Stanislav Moša. Jejich už deváté společné dílo na poli hudebního divadla mělo včera premiéru na velké scéně Městského divadla Brno. Výsledek budí rozpaky.  více

Pro operní soubor Národního divadla Brno vzniklo autorské dílo režiséra, libretisty a scénografa Davida Radoka a skladatele, ale i šéfdirigenta operního souboru Marka Ivanoviće. Včera premiérovaná opera Monument vypráví příběh sochaře Otakara Švece (1892–1955), jehož návrh se stal v roce 1955 předobrazem Stalinova pomníku na Letné. V titulních rolích se v Janáčkově divadle uvedli: Stanislav Sem (Sochař), Markéta Cukrová (Manželka), Roman Hoza (Kolega) a Ondřej Koplík (Ministr kultury). Sólové party doplňovaly operní sbor, Český akademický sbor a Dětský sbor Brno. Orchestr Janáčkovy opery řídil autor hudby Marko Ivanović.  více