Folklorní soubor Púčik slaví 25 let od založení

Folklorní soubor Púčik slaví 25 let od založení

Folklorní spolek se od svého vzniku hlásí ke slovenské menšině žijící v České republice a věnuje se uchovávání a rozvíjení slovenských lidových tradic. Koncert k jeho 25. výročí proběhne v Mahenově divadle.

Soubor vznikl v Brně v roce 1991 jako dětský kolektiv. Postupně se zrodil „velký“ Púčik. V jehož repertoáru najdeme písně, tance, melodie a lidové zvyky z celého Slovenska – od Myjavy po Zemplín. „Púčik dlouhodobě spolupracuje s národnostními menšinami žijícími v Brně a Jihomoravském kraji. V Mahenově divadle chceme ukázat to nejlepší, co v současné době FS Púčik ve svém repertoáru má,“ řekl vedoucí souboru Vlastimil Fabišik. Koncert se uskuteční 17. listopadu 2016 od 19:00 v Mahenově divadle Brno.

Folklorní soubor Púčik v Brně funguje od roku 1991 a sdružuje mládež z brněnských škol a blízkého okolí ve věku od 14 let do 25 let. Soubor vznikl z odrostlých členů DFS Púčik. V současné době pracuje samostatně a ročně uskutečňuje kolem 30 vystoupení pro děti i dospělé v různých místech Čech, Moravy i Slovenska. Repertoár souboru tvoří písně, tance a lidové zvyky ze všech regionů Slovenska a moravsko-slovenského pomezí. Kolektiv souboru Púčik se pravidelně zúčastňuje folklorních přehlídek, soutěží a festivalů pořádaných Folklorním sdružením ČR, brněnským Sdružením přátel folkloru, stejně jako akcí pořádaných Armádou České republiky.

Púčik/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více