Gala Bajadéra se sólisty z Royal Ballet London

23. prosinec 2021, 12:00

Gala Bajadéra se sólisty z Royal Ballet London

Národní divadlo Brno uvede v únoru baletní představení Gala Bajadéra, kde v titulních rolích vystoupí sólisté Královského baletu v Londýně Fumi Kaneko, Yasmine Naghdi a Vadim Muntagirov.

Balet Národního divadla Brno zveřejňuje další dvě jména hostujících tanečníků v první Bajadéře příštího roku. V Gala Bajadéra se českému publiku představí první sólistky Královského baletu v Londýně Fumi Kaneko a Yasmine Naghdi, vystoupí spolu s Vadimem Muntagirovem, jehož jméno bylo zveřejněno již dříve. Vadim Muntagirov začal spolupracovat s Baletem Národního divadla Brno v roce 2019 při turné do finského Tampere. V září 2021 přijel podruhé i do České republiky a rozburácel Janáčkovo divadlo jako princ Siegfried v Labutím jezeře. Muntagirov byl vyhlášen časopisem Dance Europe tanečníkem roku 2021 a patří mezi nejlepší interprety klasického repertoáru na světě.

Yasmine Naghdi je první sólistkou Královského baletu od roku 2017 a v repertoáru má hlavní a titulní role baletů jako Labutí jezero, Giselle nebo Spící krasavice. V Brně se představí jako dcera Maharádži Gamzatti. Fumi Kaneko patří mezi nejnovější první sólistky Královského baletu od této sezony a v Gala Bajadéře ztvární titulní roli chrámové tanečnice Nikie. Spolupráce je výsledkem snahy uměleckého šéfa baletu Mária Radačovského. „Jsem nesmírně rád, že moje jednání s vedením Královského baletu bylo úspěšné a výsledkem je tato krásná spolupráce. Je mi ctí, že pozvání do Brna přijaly hvězdy světového formátu.

Mimořádné představení Gala Bajadéra je ohlášeno na 8. února 2022 od 19:00 v Janáčkově divadle.

Yasmine Naghdi (Royal Opera House, 2018)/ foto Bill Cooper

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější