Groove Brno 2019: Dirty Loops, Candy Dulfer, Judith Hill

Groove Brno 2019: Dirty Loops, Candy Dulfer, Judith Hill

Mezinárodní festival groove, jazzu a funky vstupuje do dvanáctého ročníku. Do Brna se vrátí například Dirty Loops, kteří festival zahájí. Během října do Brna zavítají kapely ze Švédska, USA, Velké Británie, Španělska, Dánska, Holandska a sousedního Slovenska. Letošní ročník hostí převážně ženské interpretky jako saxofonistku Candy Dulfer, Judith Hill s kapelou nebo dánskou baskytaristku Idu Nielsen. Vstupenky na festival jsou již v prodeji.

Headlinerkou letošního ročníku je nizozemská zpěvačka a saxofonistka Candy Dulfer. Spolupracovala s umělci jako je Beyoncé, Princ, Aretha Franklin, Blondie, Maceo Parker, Dave Stewart či Van Morrison. Za své debutové album Saxuality získala nominaci na cenu Grammy. Po loňském úspěchu se po roce vrátí Dirty Loops, tentokrát však s novou deskou. Do Brna v rámci festivalu zavítá také švédská formace Nils Landgren & Funk Unit. Dále vystoupí vokalistka Michaela Jacksona Judith Hill s kapelou ze Spojených států. Z Texasu přijede skupina Ghost-note. Zazní také soul z Londýna, Brno navštíví kapela Incognito, která letos oslaví 40 let na hudební scéně. Na svém kontě mají už 17 studiových alb. Další ženskou interpretkou bude dánská baskytaristka, multiinstrumentalistka a skladatelka Ida Nielsen, která se v hudebním světě prosadila zejména díky angažmá v kapele Prince. Úplně poprvé bude na festivalu zastoupené také Španělsko.

Uskupení Patāx spojuje rytmy flamenca, funky, jazzu a afro-kubánské muziky. Sousední Slovensko reprezentuje skupina FallGrapp, kterou charakterizuje elektronická hudba s ambientními smyčcovými party, nezaměnitelné hlasy zpěvaček, vrstvené aranžmá a zvukově-harmonická pestrost. Vystoupí také Ondřej Pivec Organic Quartet. Lídr této skupiny Ondřej Pivec nyní koncertuje především s americkým zpěvákem Gregory Porterem.

Celý program:

8.10. Brno - Sono centrum - Dirty Loops (SWE)

11.10. Metro Music Bar - Nils Landgren & Funk Unit (SWE)

23.10. Metro Music Bar - Ghost-Note (USA)

24.10. Metro Music Bar – Patāx (E)

29.10. Metro Music Bar – Ondřej Pivec Organic Quartet (CZ)

2.11. Metro Music Bar - Judith Hill (USA)

4.11. Sono centrum - Candy Dulfer (NL)

13.11. Metro Music Bar - Ida Nielsen (DK)

18.11. Sono Centrum - Incognito (UK)

23.11. Metro Music Bar - Fallgrapp (SK)

Dirty Loops/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kdo zná B-Side Band především z interpretace světových hitů se zpěvem Vojtěcha Dyka, případně z loňského alba Folk Swing, bude možná novým nastudováním Missy Jazz Jaromíra Hniličky překvapen. Málokterá skladba je však s tímto brněnským big bandem spojena tak pevně jako právě legendární Hniličkova Jazzová mševíce

U příležitosti svých loňských 66. narozenin vydal dokumentarista, písničkář, hudebník, divadelník a spisovatel Jiří Vondrák dvojalbum, které je spíše (téměř) reprezentativním průřezem jeho hudebními aktivitami než výběrem největších hitů. Více než o „best of“ jde o zajímavou směs typu „od hitů k raritám“, od starých písní k novým a od folku k bigbítu. Výborná příležitost pro základní seznámení s Vondrákem coby renesanční osobností brněnské scény, díky jinde nevydaným nebo stěží sehnatelným nahrávkám nepostradatelná kolekce pro sběratele a v neposlední řadě 2CD, jehož minimálně první polovina se moc dobře poslouchá.  více

Tramp-swingová kapela s brněnskými kořeny Hajcman (název je odvozený z pojmenování důlní ocelové výztuže odkazuje k zálibě frontmana, jeskyňáře Martina Škrobáka; jeho první kapela se ostatně jmenovala Stalaktit) vydala očekávané debutové album Jednou to bude. Kdo předpokládal, že půjde o autorský projekt, tipoval správně. Ovšem nikoliv z pera členů kapely, přestože malá dvoupísňová ochutnávka od Martina Škrobáka dává naději na další desku poskládanou z vlastního autorského zpěvníku. Gros debutové písňové kolekce plánované více než desetiletí pochází ze šuplíku Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Tato legenda trampské písně je i Martinův dlouholetý kamarád, spolupracovník a vzor. Jak je popsáno ve sleevenote k albu i k připojenému zpěvníčku, nahrávku „prastarých vykopávek“ plánoval Kapitán Kid už kolem roku 2005 ještě s předchozí Škrobákovou kapelou Banjo Gang. Ke společnému nahrávání s Martinem a jeho kamarády nakonec došlo, ovšem přednost dostaly Velinského nejznámější trampské hity na CD Tempo di kůň (vyšlo 2007). Na již provedenou inventuru šuplíků a Kapitánem Kidem revidovaný předvýběr tak přišel čas až několik let po autorově smrti – jde tedy víceméně o hold váženému autorovi.  více

V rámci týdenního hudebního maratonu Please, do not disturb, který se uskutečnil 15.–21. března, navštívilo komorní těleso Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra sedm brněnských hotelů. V nich dalo zaznít výběru z děl současných hudebních skladatelů. Projekt, který vznikl ve spolupráci s platformou Terén – Pole performativního umění, však nechtěl být pouhým záznamem koncertů. A tak měl každý večer své tematické ukotvení, režii i herce. O prvních čtyřech „hotelových toulkách“ jsme referovali v předchozí recenzi – dnes je na řadě závěrečná hotelová trojice.  více

Zatímco koncertní sály a operní domy zejí prázdnotou, v sedmi brněnských hotelích bylo díky komornímu tělesu Brno Contemporary Orchestra pod taktovkou Pavla Šnajdra a platformě Terén – Pole performativního umění neobvykle rušno. Každý večer v týdnu od 15. do 21. března měli milovníci moderní artificiální hudby možnost navštívit prostřednictvím služby YouTube jeden z vybraných hotelů. Mohli se nechat pohltit nejen přízračnou atmosférou prázdných pokojů a chodeb, ale také pestrou dramaturgií spojenou s netradičním vizuálním uchopením. Cyklus Please, do not disturb, jak svůj počin Brno Contemporary Orchestra a Terén nazvali, nesestával pouze z tradičních koncertních záznamů. Každým večerem totiž prostupovala ještě samostatná „příběhová“ linka, která někdy přímo, jindy jen zpovzdálí interagovala s hudebníky či samotným prostorem.  více