Hana a Petr Ulrychovi slaví půlstoletí

Hana a Petr Ulrychovi slaví půlstoletí

Padesát let umělecké činnosti, čtyřicet let Javorů a pět let Javory Beatu. Několik výročí oslaví sourozenci Ulrychovi jubilejním dvojkoncertem v Mahenově divadle a vydáním 3CD kompletu Půlstoletí.

Hana a Petr Ulrychovi, Javory i Javory Beat vystoupí v Mahenově divadle s pořadem, ve kterém se projdou svojí hudební kariérou od začátků v Divadle bez tradic, přes svoje beatové období a původní Javory až k nadžánrovému dnešku. Koncerty se uskuteční 16. března 2014 od 15 a od 19 hodin a potrvají vždy dvě hodiny.

Moravští představitelé big beatu, chytrého popu, tematických albových projektů, nenásilného kontaktu s folklorem i návratu k elektrickým kořenům nabídnou více než tříhodinový pohled na svoji skvělou hudební kariéru také na na novém trojalbu, které vydal Supraphon. Petr Ulrych a hudební publicista Pavel Víšek vybrali ze supraphonských, pantonských či rozhlasových archivů a katalogů dalších firem téměř šedesátku nahrávek. Až na drobné výjimky poskytuje chronologické seřazení velmi dobrý přehled vývoje muziky, hlasů, aranží i textů. Kompilace začíná v roce 1964 s „Big beatem divadelní skupiny Dibetra“, v následující sestavě nechybí nic z podstatných zastávek na hudební cestě Ulrychovců, vydáním dotažených až do roku 2012. Šedesátá léta s Vulkánem, Atlantisem i srpnovým Zachovejte klid. Sedmdesátá a dál s Bromem, BROLNem a Javory, i poslední roky s Javory Beatem, to všechno tvoří na třech discích unikátní celek. A k tomu výpravný booklet s dokumentací, historickým shrnutím, komentáři kritiků i přátel a zajímavými fotografiemi z rodinného a kapelového archivu.

Zdroj ND Brno a Supraphon, foto archiv ND Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

La Dafné

16.3.2014, 17:00 / Reduta

Dále si přečtěte

Sólové album Petra Ulrycha Bratr sestry vyšlo koncem minulého roku, mluvili jsme tedy o jeho uvedení do života. Názvy jednotlivých písní nás ale v rozhovoru přivedly spíše k obecnějším úvahám.  více


Dva roky po monotematickém albu Bleděmodré město, za které získala nominaci na žánrového Anděla, vydala brněnská skupina Nevermore & Kosmonaut novinku se záhadným názvem XCR-9. Více prozrazuje podtitul Písně do rakety. Zatímco na minulém albu jsme se s Michalem Šimíčkem a jeho kapelou procházeli ulicemi města Brna, tentokrát nás písničkář, který léta používá přezdívku Kosmonaut, bere na fiktivní cestu do vesmíru.  více

O albu Folk Swings brněnského B-Side Bandu se na sociálních sítích živě diskutuje. Může si big band dovolit hrát „posvátné“ písně českého folku? A co když s ním tyto skladby zpívají přímo jejich autoři jako Jaromír Nohavica, Vlasta Redl nebo Slávek Janoušek? Jenže zatímco oni snad mohli do úprav mluvit, Karel Kryl, Zuzana Navarová nebo Wabi Ryvola úpravy svých písní už okomentovat nemohli… O tom, jak album vznikalo, proč zní Ryvolova Tereza jako kubánský tanec, proč Radek Pastrňák na albu zpívá neznámou píseň a nikoli Františka a proč je Podvod Honzy Nedvěda instrumentální, jsme hovořili s členy orchestru Petrem Kovaříkem a Pavlem Zlámalem. Právě oni totiž pro toto album vytvořili nové aranžmá známých i méně známých folkových písní.  více

Tiché lodi není kapela, ale projekt v Brně žijícího kytaristy a písničkáře Reného Müllera. Zatímco své předchozí album Časy vody (2015) nahrál ještě ve dvojici s Romanem Cipískem Cermanem, svým někdejším spoluhráčem z kapely Hynkovy zámky, na novince se Müller prezentuje úplně sám – jako autor hudby i textů, kytarista i zpěvák nebo – v jeho případě přesněji – vypravěč.  více

Brněnský písničkář s nejkratším vlastním jménem stál donedávna v čele bluesové kapely The Weathermakers. Vedl také efemerní trampské uskupení The Honzíci. To hlavní, čím přitahuje pozornost – vedle kytar a dalších nástrojů, které vyrábí pod značkou Red Bird – je však jeho sólová autorská tvorba. Po vyzrálém debutu Město (2018) se nyní přihlásil s novinkou Potom. V textech jde opět až na dřeň, své osobní problémy dokázal přetavit do nadčasových příběhů a mimořádných básnických obratů. A i když ve většině skladeb opustil bluesovou formu, svou esencí je nahrávka, na které se jako producent opět podílel Martin Kyšperský, bluesová až až.  více

Před nedávnem se v knihkupectvích objevila útlá kniha, na jejímž černobílém přebalu je fotografie hudebníka, redaktora, vydavatele a také jejího autora Jiřího Plocka. Poetický ale hlavně výstižný název Zápisky potulného lidopisce odkazuje nejen na jeho dráhu folklorního redaktora a muzikanta, ale přeneseně také poukazuje na jeho náturu.  více