Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

5. prosinec 2014, 7:57

Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

NT Live poprvé představí svému publiku pohybové divadlo v přenosu představení John skupiny DV8 Physical Theatre.

„Už léta je fenoménem na evropské taneční a pohybové scéně,“ potvrzuje umělecká šéfka Tance Praha Yvonna Kreuzmannová. Radikální inscenace DV8 vyvolávají velké diskuse, nejinak je tomu v případě novinky John, inspirované skutečným osudem propuštěného kriminálníka a drogově závislého. Ten za svůj pohnutý život zakusil předávkování, zneužívání a bití. Představení, které v úterý 9. prosince v přímém přenosu uvedou kina Aero v Praze, Scala v Brně, Vesmír v Náchodě a Bio Central v Hradci Králové, je tedy určené pro starší 16 let. Přímý přenos 80minutového představení začíná netradičně až ve 20.45 h.

Dramaturgové přenosů NT Live také odhalili další tituly aktuální sezóny. Ve čtvrtek 16. dubna uvedou i česká kina přímý přenos nové hry slavného britského dramatika českého původu Toma Stopparda nazvané The Hard Problem a 14. května se na plátnech ukáže Ralph Fiennes v hlavní roli komedie G. B. Shawa Člověk a nadčlověk.

Na začátku představení John stál nápad Lloyda Newsona, uměleckého ředitele a zakladatele DV8, vyzpovídat návštěvníky gay sauny, kam muži chodí pro anonymní styk s druhými muži, a zjistit jejich názory na lásku a sex. Nakonec ale jeden z padesátky respondentů Lloyda Newsona natolik, že se rozhodl napsat představení převážně podle jeho pohnutého osudu. Dvaapadesátiletého Johna jen několik týdnů před tím pustili z vězení, k tomu měl za sebou těžké dětství s násilným otcem a drogovou závislost. Jeho příběh letos ožil v podobě tzv. verbatim theatre, kde je každé slovo doprovázeno pohybem vycházejícím z běžných gest a řeči těla. Jeho choreografie je netradiční a neměnná, protože každý pohyb nese význam. Veškerý dialog pochází z rozhovorů se skutečnými lidmi. Režisér a autor díla Newson strávil devět měsíců přípravami a půl roku soubor zkoušel. Perfekcionista Newson např. neváhal věnovat několik hodin choreografii pohybu obočí. John se poprvé publiku ukázal v srpnu na tanečním festivalu ImPulsTanz ve Vídni, nyní do 13. ledna hostuje na prostřední scéně National Theatre (Lyttelton).

Foto George Nagy

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Pondělí 17. listopadu, den dvacátého pátého výročí Sametové revoluce, byl v Brně až marnotratně bohatý na nejrůznější shromáždění, proslovy, blokády, průvody, výstavy a předpremiéry. Jednou z nich byla i projekce televizního filmu Brněnského studia ČT Hvězdy za železnou oponou v kavárně Trojka. Ve zcela zaplněném sále panovala atmosféra pospolitosti a radostného očekávání. Věkově se publikum, jež na projekci přivítali tvůrci filmu režisér Pavel Jirásek a dramaturg Martin Polák, pohybovalo od zjevných pamětníků po mladé rybízky, kteří moc netušili, co mají od filmu čekat.  více

Kdo očekával, že si připomene největší hitovky Björk, byl devadesátiminutovým přílivem podivných „nemelodických“ tónů nepříjemně zaskočen. A víte co? Dobře mu tak. Hudební vývoj této svébytné umělkyně klade na posluchače čím dál tím větší nároky.  více


Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více

Monumentální dílo Saul od Georga Friedricha Händela se v české premiéře dočkalo také scénického zpracování. Na závěr Hudebního festivalu Znojmo (po lednovém koncertním provedení v Brně a v Praze) jej nyní nastudoval soubor Czech Ensemble Baroque v čele s předními pěveckými osobnostmi působícími na české i zahraniční scéně.   více