Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

5. prosinec 2014, 7:57

Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

NT Live poprvé představí svému publiku pohybové divadlo v přenosu představení John skupiny DV8 Physical Theatre.

„Už léta je fenoménem na evropské taneční a pohybové scéně,“ potvrzuje umělecká šéfka Tance Praha Yvonna Kreuzmannová. Radikální inscenace DV8 vyvolávají velké diskuse, nejinak je tomu v případě novinky John, inspirované skutečným osudem propuštěného kriminálníka a drogově závislého. Ten za svůj pohnutý život zakusil předávkování, zneužívání a bití. Představení, které v úterý 9. prosince v přímém přenosu uvedou kina Aero v Praze, Scala v Brně, Vesmír v Náchodě a Bio Central v Hradci Králové, je tedy určené pro starší 16 let. Přímý přenos 80minutového představení začíná netradičně až ve 20.45 h.

Dramaturgové přenosů NT Live také odhalili další tituly aktuální sezóny. Ve čtvrtek 16. dubna uvedou i česká kina přímý přenos nové hry slavného britského dramatika českého původu Toma Stopparda nazvané The Hard Problem a 14. května se na plátnech ukáže Ralph Fiennes v hlavní roli komedie G. B. Shawa Člověk a nadčlověk.

Na začátku představení John stál nápad Lloyda Newsona, uměleckého ředitele a zakladatele DV8, vyzpovídat návštěvníky gay sauny, kam muži chodí pro anonymní styk s druhými muži, a zjistit jejich názory na lásku a sex. Nakonec ale jeden z padesátky respondentů Lloyda Newsona natolik, že se rozhodl napsat představení převážně podle jeho pohnutého osudu. Dvaapadesátiletého Johna jen několik týdnů před tím pustili z vězení, k tomu měl za sebou těžké dětství s násilným otcem a drogovou závislost. Jeho příběh letos ožil v podobě tzv. verbatim theatre, kde je každé slovo doprovázeno pohybem vycházejícím z běžných gest a řeči těla. Jeho choreografie je netradiční a neměnná, protože každý pohyb nese význam. Veškerý dialog pochází z rozhovorů se skutečnými lidmi. Režisér a autor díla Newson strávil devět měsíců přípravami a půl roku soubor zkoušel. Perfekcionista Newson např. neváhal věnovat několik hodin choreografii pohybu obočí. John se poprvé publiku ukázal v srpnu na tanečním festivalu ImPulsTanz ve Vídni, nyní do 13. ledna hostuje na prostřední scéně National Theatre (Lyttelton).

Foto George Nagy

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Pondělí 17. listopadu, den dvacátého pátého výročí Sametové revoluce, byl v Brně až marnotratně bohatý na nejrůznější shromáždění, proslovy, blokády, průvody, výstavy a předpremiéry. Jednou z nich byla i projekce televizního filmu Brněnského studia ČT Hvězdy za železnou oponou v kavárně Trojka. Ve zcela zaplněném sále panovala atmosféra pospolitosti a radostného očekávání. Věkově se publikum, jež na projekci přivítali tvůrci filmu režisér Pavel Jirásek a dramaturg Martin Polák, pohybovalo od zjevných pamětníků po mladé rybízky, kteří moc netušili, co mají od filmu čekat.  více

Kdo očekával, že si připomene největší hitovky Björk, byl devadesátiminutovým přílivem podivných „nemelodických“ tónů nepříjemně zaskočen. A víte co? Dobře mu tak. Hudební vývoj této svébytné umělkyně klade na posluchače čím dál tím větší nároky.  více


Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější