Hudební experimentátor Floex vystoupí na Flédě

Hudební experimentátor Floex vystoupí na Flédě

Sál Flédy obalí jemná a barevná vlákna pavučin pozoruhodného hudebního vesmíru. Floex se svojí novou kapelou zahraje v doprovodu Never Sol.

Multiinstrumentalista a hudební experimentátor s civilním jménem Tomáš Dvořák v Brně zahraje spolu se svojí novou čtyřčlennou kapelou. Hlavní mottem večera bude dech, personifikovaný klarinety a hlasem. Floexe bude po celý večer doprovázet Sára Vondrášková, vystupující pod uměleckým jménem Never Sol. Koncert se uskuteční 13. května od 20:00 v klubu Fléda.

Tomáš Dvořák ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Jeho klíčovým nástrojem je klarinet. Deset let po debutové desce vydal Floex v roce 2011 své druhé album Zorya. Deska zkoumá možnosti propojení akustické a elektronické hudby. Je v ní patrná inspirace hudebním minimalismem a experimentálními polohami elektroniky.

Never Sol, vlastním jménem Sára Vondrášková, se po začátcích v kultovním pražském Café v lese prosadila hlavně díky spolupráci s Janem P. Muchowem. Podílela se například na ústřední písni Lay Down pro film „Ve stínu“ z roku 2012. Její první debutové album vyšlo v roce 2013 a nese jméno Under Quiet. Vondrášková v současnosti intenzivně spolupracuje právě s Floexem a podobně jako on se nyní vydala na evropskou a světovou scénu.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Floex

13.5.2015, 20:00 / Club Fléda

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Druhou zastávkou krátkého česko-německého turné klavírního tria Neues Klaviertrio Dresden se stal 6. března v 16 hodin koncertní sál Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění. V celkem čtyřech městech (Praha, Brno, Lipsko a Drážďany) zazněl program složený ze světových premiér dvou českých a dvou německých skladatelů.  více

Steven Johnston je skotský písničkář, který v poslední době používá pseudonym Damask Rose. Stejně se jmenuje i album které v roce 2022 natočil v Brně s producenty Pavlem Šmídem a Vojtěchem Svatošem. Se stejným producentským týmem nyní pracuje na druhém albu.  více

Roky zakončené číslicí 4 jsou pro českou kulturu důležitým symbolem. Nejinak je tomu i letos, kdy si v rámci Roku české hudby 2024 připomínáme významná výročí spjatá s některými kulturními institucemi a řadou jmen známých hudebních skladatelů a umělců. Tím nejskloňovanějším je bezesporu Bedřich Smetana (1824–1884), u něhož si připomínáme hned dvě jubilea – dvě stě let od narození a sto čtyřicet let od úmrtí. K oslavám se samozřejmě připojila i Filharmonie Brno, která připravila pro diváky dva koncerty s názvem Smetana 200 konané 29. února a 1. března v Janáčkově divadle. Recenze se pojí s prvním z nich. Orchestr vystoupil pod taktovkou švýcarského dirigenta Michaela Tabachnika a mimo jiné doprovodil mladého tuzemského klavíristu Marka Kozáka. Program se však nevztahoval pouze ke tvorbě Bedřicha Smetany, naopak dal vyniknout kontextu autorovy doby skrze díla Ferenze Lizsta a Richarda Wagnera.  více

Nejčtenější