Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě se zaměřuje o postavení žen (nejen) v klasické hudbě. Akce proběhne koncem týdne v brněnském Music Labu.

Program sympozia nabídne panelovou diskusi o postavení žen v kulturních institucích, workshop o genderové rovnosti v profesionálním světě klasické hudby a přednášku o marketingu v kultuře z pozice ženy. Cílem akce je otevřít diskusi o možné diskriminaci žen při jejich uplatnění v prostředí klasické hudby. Takto zaměřené sympozium vzniká pod hlavičkou Hudební fakulty JAMU úplně poprvé. Jedná se o snahu vytvořit impulz pro odbornou a širokou veřejnost z řad studentek Katedry hudební produkce. Sympozium s názvem Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě je ohlášeno na 18. února 2022 od 13:00 v Music Labu (Opletalova 1, Brno). Registrovat se můžete zde.

Akce proběhne pod záštitou děkanky Hudební fakulty JAMU prof. Barbary Marie Willi, po jejím zahájení se uskuteční workshop na téma Genderová rovnost v profesionálním světě klasické hudby. Workshop povede socioložka Lucie Jarkovská (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity). Jedná se o akademičku, která se zabývá otázkami genderu a sexuality ve vzdělávání. Mimo své akademické působení popularizuje genderový výzkum a feminismus stend-upem Duo docentky.

Druhou částí programu bude přednáška Jany Tiché Janulíkové na téma Marketing v kultuře z pozice ženy. Janulíková je ředitelkou TIC BRNO, věnuje se zejména strategickému marketingu a brandingu v kultuře a v cestovním ruchu. Mimo jiné působí v těchto oblastech také jako nezávislá kulturní producentka a konzultantka.

Poslední částí sympozia bude panelová diskuse o postavení žen v kulturních institucích. Mezi hosty bude: Marie Kučerová (ředitelka Filharmonie Brno), Veronika Loulová (nastupující šéfka opery a operety Moravského divadla Olomouc) a Marie Barbara Willi (děkanka Hudební fakulty). Diskutovanými tématy bude tzv. skleněný strop, předsudky
a (ne)dostatek žen na manažerských pozicích.

Music Lab/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Koncert tělesa Brno Contemporary Orchestra v čele s vedoucím a dirigentem Pavlem Šnajdrem uskutečněný ve čtvrtek 18. dubna v netradičních prostorách kavárny Pole Rebelbean nesl podtitul Vyprávění o hudbě, která neumí kalkulovat. Dramaturgicky se večer inspiroval dvěmi literárními díly – My od Jevgenije Zamjatina a Paříž ve dvacátém století od Julese Verna – utopicky líčící budoucnost lidstva, ale i hudby. Kromě orchestru se publiku představili také mezzosopranistka Marie Kopecká-VerhoevenDominique Defontaines a francouzský ansámbl Rés(O)nances věnující se prolínání výtvarného umění s hudbou.  více

Stávající šéfdirigent Filharmonie Brno – Dennis Russell Davies oslavil v úterý 16. dubna osmdesáté narozeniny. U této příležitosti připravila filharmonie koncert s názvem Smetana 200 &Davies 80, na kterém zazněl cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Ve čtvrtek 18. dubna se tak v Besedním domě symbolicky propojilo Smetanovo a Daviesovo jubileum. Má vlast ovšem nezazněla v tradiční orchestrální verzi, ale v transkripci pro čtyřruční klavír, kterou vytvořil sám autor bezprostředně po dokončení cyklu. Dennise Russella Daviese, který se tentokrát nepředstavil jako dirigent, ale jako klavírista, doplnila jeho životní i umělecká partnerka Maki Namekawa. Celý koncert pak doprovodily vizualizace Cori O’Lana a umělecký přednes Michala Bumbálkavíce

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Nejčtenější