Hudební klub Fléda ohlásil program následující sezóny. Vystoupí Rone, Max Cooper, Mark Lanegan, Fink a další

Hudební klub Fléda ohlásil program následující sezóny. Vystoupí Rone, Max Cooper, Mark Lanegan, Fink a další

Letošní program se orientuje na elektronicky vyhraněnější projekty jako je producent Max Cooper (UK), Rone (FR), Reinier Zonneveld (NL) nebo DIY projekt Doldrums (CAN). S novým albem se na Flédu vrátí také Mark Lanegan (USA).

V podzimní sezóně klub navazuje na loňskou odvážnou dramaturgii a rozvíjí všechny její linie. Vzhledem k velikosti a technickému zázemí zůstává Fléda multižánrová. V prvé řadě se zaměřuje na současnou elektronickou hudbu od experimentálních DIY projektů, přes klubové DJ performance až po velká jména světové taneční scény uváděné pod značkou festivalu elektronické hudby Echoes. „V jarní části festivalu jsme se soustředili na minimalistické tendence v elektronické hudbě. Podzimní Echoes zviditelňují fenomén inteligentní taneční hudby a její snahu propojovat různé druhy umění,“ vysvětluje dramaturgyně klubu Fléda Marie Butula Cichá. Headlinerem říjnové edice bude klíčový zástupce francouzské elektronické scény Rone, jenž na Flédu přiveze nové album Mirapolis a představí osobitý zvukový vesmír s jeho uhrančivou vizualitou. Jako hvězda listopadové etapy zazáří britský producent Max Cooper s unikátní show MESH live, která spojuje hudbu, vědu a vizuální umění. Následující hudební produkce najdete níže.

Vybrané koncerty podzimní sezóny 2017:

13/9 Cakes Da Killa (USA)

22/9 Elektra: Reinier Zonneveld (NL)

30/9 Seether (JAR)

7/10 Master’s Hammer

10/10 Paradise Lost (UK) / Pallbearer (USA) / Sinistro (PT) 

17/10 Fink (UK) 

19/10 Skyline

20/10 Echoes: Rone live (FR)  

24/10 minus123minut

26/10 Voxel s Cimbálovkou

1/11 Mig 21 – Svoboda není levná věc

2/11 Mig 21 – Svoboda není levná věc

3/11 Echoes: Max Cooper live (UK)

4/11J.A.R. – Eskalace dobra

5/11Doldrums (CAN)

8/11 Little Big (RU)

9/11 Mark Lanegan Band (USA)

11/11 Insania

15/11 Gaia Mesiah

22/11 Zvíře jménem podzim

23/11 Jana Jelínková & Sto zvířat: Dáma s čápem

28/11 Zrní – Jiskřící turné

30/11 Mydy Rabycad

2/12 Visací zámek

5/12 Lake Malawi

6/12 Royal Republic (SWE)

11/12 Sleep Party People (DK)

12/12 Poletíme?

13/12 Poletíme?

22/12 Elektra: Johannes Heil (DE)

Max Cooper/ foto archiv Colours of Ostrava

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Cyklus koncertů staré hudby Barbara Maria Willi uvádí představuje jeden z nejhodnotnějších brněnských hudebních počinů, který již patnáctým rokem seznamuje posluchače s pečlivě vybranou hudbou renesance, baroka a klasicismu. Místo pouhého uvádění osvědčených děl hudební minulosti se dramaturgyně a tvář projektu Barbara Maria Willi soustředí na autory přehlížené, pozapomenuté nebo zcela neznámé. Na programu koncertu s výmluvným názvem Cembaloparáda zazněla kromě skladeb Jeana Philippea Rameaua, Antoinea Forqueraye, také díla polských autorů Stanisława Ossowského, Józefa Elsnera a nám blízkého Jana Ladislava Dusíka ale i premiéra koncertu pro dvě cembala Carla Josepha Birnbacha.  více

Pokud patříte mezi příznivce a posluchače tzv. staré hudby, o hudebním tělese Czech Ensemble Baroque a jeho uměleckém vedoucím Romanu Válkovi jste již bezpochyby slyšeli. Ansámbl se věnuje historicky poučené interpretaci děl starších slohových období, převážně baroka a klasicismu. Hlavní devizou orchestru je pak uvádění velkých hudebně-dramatických útvarů. Mezi nedávné počiny patří například uměle vytvořené oratorium Příběh o Kristu sestavené z tematicky spojitých děl skladatele Heinricha Schütze. Velkou pozornost věnuje ansámbl také dílu Františka Xavera Richtera, jehož Requiem, Te Deum a pašijové oratorium Deposizione dalla croce di Gesu Cristo patří k zatím posledním nahrávkám orchestru.  více

Jednou za čas na koncertních programech objeví i skladby, které posluchači ještě nemohli ocenit. Ve většině případů tyto premiéry slouží především k okořenění jinak standardního repertoáru večera. Ať už se jedná o zbrusu nové hudební dílo nebo o novodobou premiéru, které předcházelo dlouhé badatelské úsilí v archivu, vše je povětšinou nasazeno po boku letitých klasik. Zazní-li tak například rekonstruovaná symfonie neznámého skladatele období klasicismu, je téměř jisté, že si k ní poslechneme určitě i Mozarta, Beethovena nebo Haydna. Program koncertu brněnského orchestru Ensemble Opera Diversa s houslovým virtuózem Milanem Paľou, kterým těleso zahájilo svůj koncertní cyklus Slovensko v Brně, však sestával pouze z premiér soudobé hudby.  více

Po více než padesáti letech vrátilo Národní divadlo Brno na repertoár Pikovou dámu Petra Iljiče Čajkovského. Premiéra 17. února v Mahenově divadle v inscenaci Martina Glasera znamenala pro hudební divadlo ještě jeden návrat – po více než šedesáti letech se na brněnská prkna vrátila také Soňa Červená.  více

Hudbymilovní obyvatelé Brna si rádi připomínají návštěvu Wolfganga Amadea Mozarta ve města na přelomu let 1767-1768. Tématem třetího abonentního koncertu brněnských filharmoniků z cyklu Filharmonie doma I se však stala skladatelova návštěva Prahy. A nebylo tomu bezdůvodně. V profesionální dráze nejvýraznějšího představitele vídeňského klasicismu zaujímá Praha nezpochybnitelné místo. V souladu se zvoleným tématem pak dramaturgové vybrali důležité mezníky v autorově tvorbě, které právě s Prahou a Pražany souvisí. Orchestr Filharmonie Brno vedl Alexander Liebreich a na klavír hrál Saleem Ashkar.  více