Hudební lahůdky na Veveří

29. červen 2013, 8:38

Hudební lahůdky na Veveří

Cyklus koncertů staré hudby pod názvem Hudební lahůdky probíhá v Brně již několik sezón. Jeho iniciátorem a hlavním organizátorem je hráč na loutnu a další staré drnkací nástroje Jan Čižmář. Prázdninová část jeho koncertního cyklu bude probíhat každou neděli na hradě Veveří. Začíná již zítra ve 13 hod. odpoledním koncertem pro rodiče s dětmi, ostatní koncerty začínají vždy v 15 hod.

Stará hudba na hradě Veveří 2013

30. 6. Hudební bonbónek
První den prázdnin pro děti a rodiče – odměna za vysvědčení

30. 6. Tři mistři – Vivaldi, Telemann, Anonym
Jan Kvapil – zobcová flétna, Dalibor Pimek – violoncello, Marta Kratochvílová – traverso, Jan Čižmář – barokní loutna

7. 7. Kouzelné flétny
Hudba tří království: P. Attaignant, A. Willaert, Josquin Tourdion – consort příčných fléten (Marta Kratochvílová) & hosté

14. 7. Exploration: Tradition?
Koncert doprovází projekce krátkých filmů (České filmové centrum) J. Rosenmüller, H. F. I. Biber, J. H. Schmelzer Michaelis Consort, Concerto Aventino

21. 7. La Guitarre Royalle
Virtuózní španělská a francouzská hudba: F. Corbetta, S. de Murcia Karel Fleischlinger – renesanční a barokní kytara, theorba

28. 7. La suave melodia
Virtuózní vokálně-instrumentální hudba 16. a 17. století, Ivana Šedová – soprán, RichardŠeda – cink, Marek Čermák – organetto

4. 8. Mortei begli occhi
Světská hudba italského seicenta: B. Strozzi, G. Frescobaldi Motus Harmonicus: Isabella Shaw – zpěv, Kamila Dubská – claviorganum, JakubMichl – viola da gamba

11. 8. Širim širi (Písně zpívejte)
Italská a židovská renesanční hudba, Ave Musica – zpěv a gambový consort (Věra Mikulášková)

18. 8. Per flauto dolce solo
Zlatý věk zobcové flétny: G. B. Fontana, J. S. Bach, N. Chédeville, Michaela Koudelková – zobcová flétna, Jan Čižmář – theorba, Petra Machková Čadová – violoncello

25. 8. Pod Juliiným balkónem
Renesanční madrigaly, které pohnou emocemi ještě dnes, Infinitas: Tomáš Lajtkep – zpěv, Richard Závada – loutna

1. 9. „Il divino Boemo“
Italská hudba v Brně: J. Mysliveček, A. Scarlatti, C. Tessarin, L’Arco Sonoro: Radka Kubínová – traverso, Francesco Bergamini – housle, Edoardo Valorz – cembalo

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Festival Concentus Moraviae zahájil soubor Accordone v Moravském Krumlově. Publikum si bezpochyby nejvíce všímalo zpěváka souboru Marca Beasleyho, jehož pódiové manýry se blíží víc k rockové hvězdě než k interpretovi vážné hudby.  více

I přes komorní obsazení orchestru a loutkovou inscenaci jsme viděli velké hudební divadlo. Zámecký sál v Mikulově ožil uvedením barokní opery La Calistovíce

Smysl sci-fi názvu projektu zaměřeného na historickou interpretaci staré hudby mi zůstal zcela utajen. Význam spojení Zpět do budoucnosti se dá v této souvislosti vysvětlit jen za cenu velmi kostrbatých myšlenkových přesmyček. Těžiště večera spočívalo jednoznačně ve druhé, jasně klasicistní polovině, především ve Štěpánově koncertu pro kladívkový klavír.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější