Hudební zastavení festivalu Divadelní svět Brno

Hudební zastavení festivalu Divadelní svět Brno

Večer klasického baletu, Sedm smrtelných hříchů a pásmo písní Leonarda Cohena. Šestý ročník festivalu Divadelní svět Brno letos přináší i několik pozoruhodných hudebních představení.

Bavorský státní balet bude hostovat první den festivalu 17. října v Janáčkově divadle. Vystoupí s komponovaným večerem složeným z choreografií Georgese Balanchina, Nacha Duata, Ivana Lišky a dalších. Dramatik Bertolt Brecht a skladatel Kurt Weil spolu napsali Žebráckou operu, ale není to jejich jediná spolupráce. Vídeňský Volkstheater provede v pondělí 19. října v Městském divadle Brno jejich balet se zpěvy Sedm smrtelných hříchů. Především příznivcům Leonarda Cohena je určeno představení I’m Your Man – Theater Bremen s ním vystoupí 21. října v Redutě.

Hlavním pořadatelem Divadelního světa se letos stalo Národní divadlo Brno. Festival je zkoncentrovaný do pěti dnů, v nichž se bude konat celkem 41 představení doplněných o off program. Dramaturgie se zaměřuje především na německé progresivní divadlo. Divadelní svět Brno je mezinárodní festival, který vznikl ze společné iniciativy všech brněnských příspěvkových divadel a Brněnského kulturního centra (dnes Turistické a informační centrum TIC). Jeho cílem je prezentace špičkové světové divadelní tvorby v konfrontaci s domácí scénou.

Divadelní svět Brno 2015 začíná v sobotu 17. října a končí ve středu 21. října. Kompletní program festivalu➚

Představení I’m Your Man, foto archiv Theater Bremen

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Janáčkovo divadlo oslaví tento pátek padesáté narozeniny slavnostní premiérou opery Leoše Janáčka Její pastorkyňa. Režisérem představení je současný ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser. Mluvili jsme nejen o jeho inscenaci, ale také o tom, jak se divadlo pod jeho vedením proměňuje a kam míří festivaly Divadelní svět a Janáček Brno.  více

Padesáté výročí otevření Janáčkova divadla je krásná příležitost k uvedení janáčkovské premiéry. Včera to nebyly Příhody lišky Bystroušky jako 2. října 1965, ale Její pastorkyňa. Rajská, symbolická a nekomunikující.  více

Vrcholná kariéra Marie Callas byla oslnivá, ale zároveň vcelku krátká, a taková je i samotná Tosca. Výbuch energie, oslnivý záblesk a propad do zoufalství a nicoty se střetly v propojení operní inscenace s lidským životem. A je to syntéza neobyčejně působivá, navíc podpořená výborným hudebním nastudováním.  více

Human Locomotion

19.10.2015, 18:00 / Hudební scéna MDB

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější