Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Po opakovaném úspěchu na festivalovém pódiu ostravských Colours se francouzská zpěvačka a skladatelka ZAZ konečně chystá do České republiky na dlouho očekávaný samostatný koncert. V Brně se představí v hale Vodova s repertoárem ze svojí aktuální úspěšné desky Recto Verso. Určitě ovšem nezapomene ani na své největší hity z debutové nahrávky lakonicky nazvané ZAZ. Právě ta jí totiž otevřela cestu na pódia a do srdcí fanoušků po celé Evropě. 

ZAZ je půvabná, energická, má podmanivý hlas a jedinečný styl. Pódium miluje jako málokdo, publikum v ní probouzí temperament ne nepodobný proslulé Edith Piaf. Její styl propojuje pop, rock, electroswing, šanson i jazz a vytváří tak neodolatelný svébytný originál. Kapelu dokáže nakazit svou rozverností a sebevědomou nespoutaností, se kterou tancuje (spíše lítá) po podiu. Publikum si podmaňuje svým charakteristickým chraplákem, který je bez debat jejím x-faktorem. „Já myslím, že svůj hlas jsem si vypracovala tím, jak pořád zpívám,“ řekla ZAZ před časem deníku Metro. „Nijak ho totiž nešetřím, vždycky se do zpívání hodně pokládám, takže si ten hlas ničím až k ochraptění. Mám sklony křičet, to ostatně uslyšíte a uvidíte na koncertě.“

Návštěvníci jejího brněnského koncertu teď mají unikátní možnost zhlédnout 1. prosince 2014 pestrou show, jež dává vyniknout různým pěveckým polohám ZAZ – od uhrančivě lyrické po nekompromisně syrovou. Hala Vodova je oblíbeným místem pořádání koncertů hvězd pop music. Nabízí jak sezení na tribunách, tak stání v prostoru pod podiem.

ZAZ – vlastním jménem Isabelle Geffroy – zpívá odmalička, studovala na hudební škole a obdivuje Boba Marleyho, Ellu Fitzgerald, Richarda Bonu a Bobbyho McFerrina. Od roku 2001 prošla nejrůznějšími bluesovými a jazzovými kapelami, s nimiž vystupovala v marocké Casablance, Baskicku, Japonsku, Kolumbii, na Sibiři nebo u egyptských pyramid. V roce 2006 se vrátila do Paříže a trochu hudebně tápala. Vše se změnilo po setkání s producentem Kérredine Soltanim (autorem hitu Je Veux). S Kerredinem natočila v roce 2010 debutové album s prostým názvem ZAZ. Většinu skladeb složila sama, některými přispěl francouzský písničkář Raphael Haroche. Prodalo se ho skoro dva miliony (!), stala se miláčkem Francie a po velkém turné si získala i další země, včetně České republiky.

S novým albem Recto Verso znovu triumfuje, opět si bez jakéhokoliv úsilí podmanila publikum i kritiku. Její bezprostřednost je prostě neodolatelná. Svým talentem dostává i francouzské skladatele, Kerredine Soltani jí napsal další hit On Ira. Baladu Si ji, jež dává plný průchod zpěvaččině citovosti, složil zřejmě největší francouzský hitmaker Jean-Jacques Goldman. ZAZ ve volném čase užívá života, tančí a cvičí kung fu. Možná i díky němu působí tak nespoutaně. Připomíná papinův hrnec, který upouští páru pomocí živých vystoupení. Jinak by snad tvůrčím přetlakem explodovala.

Vstupenky na brněnský koncert v jednotné ceně 790 Kč jsou k dostání na webu www.nejkoncerty.cz, v síti Colosseum a běžných předprodejích.

ZAZ, foto Yann Orhan, obal alba Retro Verso, foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • m

    3. září 2014, 15:38
    koupit lístky

Dále si přečtěte

Vilémem Spilkou a Vlastimilem Trllem jsme JazzFestBrno sice neprobírali úplně v předvečer zahájení, ale před týdnem. Nemluvili jsme jen o festivalu samotném, ale zároveň o hudbě v Brně, o hudbě vůbec, a dotkli jsme se i několika osobních témat. Ona ale nakonec s festivalem, jazzem a hudbou vůbec souvisela tak jako tak. Několika osobností mimo festival jsem se zeptal: "Co pro vás osobně znamená JazzFestBrno, jak ho vnímáte v kontextu evropské jazzové scény?"  více


Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější