Islandští GusGus představí v Brně své nové album Mobile Home

Islandští GusGus představí v Brně své nové album Mobile Home

Islandská legenda elektronické hudby GusGus vystoupí v brněnském klubu Fléda s novým albem. V šestadvacetileté kariéře kapely jde již o jedenácté studiové album.

Kapela, v jejímž čele stojí zakládající členové, frontman Daníel Ágúst Haraldsson a Biggi Veira, má novou posilu v osobě Margrét Rán. Skupina s jejím příchodem omládla a její doprovodné dream-popové vokály prohlubují jejich styl a otvírají novou kapitolu v příběhu GusGus. Nové album Mobile Home reflektuje zapomenutý smysl tohoto světa, který je zastřen naším materiálním vědomím. Je manifestem GusGus, který odráží jejich filosofii a hluboký vnitřní svět. Obsahuje devět skladeb a vychází po tříleté studiové pauze. Výsledkem práce na albu jsou úžasně chaotická reflexe probíhající války mezi duší a strojem. Melancholická témata písní řeší osamělost, rebelii, hněv, scifi, potěšení a hedoismus. V emocemi nabitých písních posouvají GusGus opět své hranice. Letošní novinkou je také tajemná skladba „Love Is Alone“. Album představí brněnskému publiku 20. listopadu od 20:00 v klubu Fléda. 

Islandská hudební scéna je bohatá na skvělé umělce.  GusGus je jednou z nejoblíbenějších a na elektronické scéně nejdéle působících kapel.  Během 26 let  své existence se ukotvili v několika kreativních oborech a patří mezi multimediální umělecké projekty. GusGus je synonymem pro radost a potěšení.  Nebojí se, jsou avantgardní a přitom precizní. Jejich hudební mistrovství se novým albem otevřelo nové éře. Album Mobile Home vyšlo 28. května u labelu Oroom a 29. května kapela streamovala koncert z vyhlášeného studia Sundlaugin , na kterém představila celé nové album a také hity z 26 leté historie v nových aramžmá.

GusGus/ foto archiv Fléda 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější