Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Skladatel klasické hudby František Chaloupka tvoří pod pseudonymem Iszek Baraque konceptuální rocková alba. Loni vydal stejnojmenné sólové album. V lednu tohoto roku vznikl k téměř hodinovému písňovému albu i filmový portrét. O tento auto-portrét se postaral multimediální umělec Panáčik, který s Chaloupkou autorsky spolupracuje také na jeho skladbách či operách.

Spolu s filmem vyšel také videoklip k téměř osmiminutové písni Shake a Little Little Fire, která celé album uzavírá. Album bylo vydáno nejdříve digitálně a v loňském roce ve speciální leporelo verzi s bookletem o velikosti malého vinylu 16x16 cm. Album vydalo K.I. Records, ve zvukovém a notovém archivu Kytarového Institutu.

František Chaloupka se k natáčení vyjádřil takto: “Hodně velká divnost tento "auto-portrét" - jednou na nás zavolali policii (která si zaznamenala dokonce i název alba), podruhé nám zavoláním policie vyhrožovali (i když jsme stáli na veřejném prostranství). Jediným pokynem od režiséra Panáčika přitom bylo jen sedět v autě a poslouchat desku. Strávil jsem v tom autě asi 12 hodin. Panáčik mrzl venku a koukal na mě celou dobu skrze kameru. Ke konci už jsem měl docela slušně nacvičenou choreografii zapínání-vypínání-otevírání-zavírání a připadal si spíše jako pilot, kterého v autě vyvrhla Země na cestu vesmírem, i když se mi ve zpětném zrcátku neustále rýsovala osa slunce-měsíc. Skvělá soukromá sociální studie o tom, co si ve skutečnosti může/nemůže dovolit umělec, aniž by svou aktivitu hlásil příslušným úřadům. Moc si toho dovolit nemůže, vlastně téměř vůbec nic a právě proto by si toho hodně dovolovat měl.”

Iszek Baraque/ Foto FB umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Jen zřídka je hlavním tématem pro rozhovor jedna jediná skladba. V případě violoncellisty Josefa Klíče, koncertního mistra Národního divadla v Brně, se to však nabízelo. Nestává se každý den, že by se český skladatel se svou písní dostal do finále celosvětové soutěže. Důvodů pro povídání však bylo víc – vzpomínky na zesnulého Jaroslava Erika Friče, Josefovo zaměstnání v Janáčkově divadle i připravované nové album.  více

Pro včerejší zahajovací koncert jubilejního 20. ročníku Festivalu Špilberk zvolila Filharmonie Brno dramaturgii sestávající z osvědčených i méně známých kusů. Podtitul Romantický karneval celý večer ponořil do karnevalového duchu, spjatého s oslavami před začátkem masopustu. Program si tedy vytyčil za cíl charakterizovat právě období veselí, oslav a masek skladbami, které svou náladou vypovídají o této periodě v roce. Téměř zaplněné nádvoří tak mělo příležitost vychutnat si nenáročný a líbivý program, který se také svou nižší teplotou snáze přiblížil onomu chladnému masopustní období.  více

Brno jako město hudby zapsané v UNESCO, má za sebou čtyři festivalové dny plné hudby a tance. Na celkem dvaadvaceti hudebních stanovištích probíhaly desítky koncertů a vystoupení se stovkami účinkujících. Hudba v ulicích zněla na každém rohu, nejvíce pozornosti však letos poutaly čtyři pokoje od výtvarnice Kateřiny Šedé, ve kterých se střídali umělci různých žánrů i národností. Lákadlem byly také vystoupení britských Motionhouse a No Fit State Circus, kteří opakovaně uhranuli náměstí Svobody svými akrobatickými kousky a dechberoucím představením. Nově vznikly také dvě velké scény – Dominik stage na Dominikánském náměstí a Django stage na Malinovského náměstí. Tady se vystřídali umělci jako Jana Kirschner, Monika Bagárová, minus123minut nebo Jan P. Muchow & The Antagonists. Již tradičně festival doprovázel zvuk flašinetářů, kteří se v Brně sešli v rámci svého 10. Mezinárodního setkání. Letos premiérově vystoupili na Maratonu hudby Brno také umělci partnerských měst hudby UNESCO. Zpěvačka a multiinstrumentalistka Tinatin Tsereteli (Hannover) a houslista Nicola Manzan (Bologna). Atmosféru celého festivalu zachycuje video, které najdete níže.

Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou jsou výjimečný festival. Dramaturgií, strukturou, atmosférou. Každý ročník má své téma, každý večer má své téma, a dokonce i některá jednotlivá vystoupení mají svá témata. Dlouholetému dramaturgovi festivalu Michalu Schmidtovi se i letos podařilo skvěle vyvážit české premiéry a skutečně mimořádné projekty s návraty a jistotami. Letošní téma Folkových prázdnin bylo O duši, ale tato týdenní přehlídka má duši každý rok.  více

Po téměř magickém zjevení v podobě CD Moravské hlasy - Jihomoravský kraj, které vyšlo před dvěma lety, jsme se konečně dočkali jeho pokračování. Autor tohoto odvážného počinu Jiří Plocek se v něm vydal dále, severně česko - slovenským pomezím až do kraje Zlínského.  více