Janáčkova opera NdB uvede symfonický koncert. Vystoupí Julia Sophie Wagner a Hansjörg Albrecht

Janáčkova opera NdB uvede symfonický koncert. Vystoupí Julia Sophie Wagner a Hansjörg Albrecht

Janáčkova opera NdB navazuje na tradici symfonických koncertů v podání operního orchestru. Letos na podzim zazní v Mahenově divadle 6. symfonie Rýn pro soprán, sbor a orchestr, dílo inspirované řekou Rýn a pověstmi s ní se pojícími. Sólového partu se ujme německá sopranistka Julia Sophie Wagner.

Orchestr Janáčkovy opery NdB se v loňském červnu podílel na vzniku CD nahrávky dvou symfonií významného německého skladatele Enjotta Schneidera, který patří k tvůrcům s širokým žánrovým zaměřením. Je autorem několika oper, řady symfonií a komorních děl. Jeho skladby zní v koncertních síních po celém světě. Věnuje se rovněž komponování scénické hudby pro divadlo a filmové hudbě, je podepsán mj. i pod legendárními filmy Stalingrad či Armagedon. Pro orchestr Janáčkovy opery to nebylo první setkání s jeho dílem, protože již v roce 2015 přednesl v rámci 63. ročníku Evropských týdnů Pasov Schneiderovu symfonickou báseň Pevnost. Spolu s orchestrem vystoupí německá sopranistka Julia Sophie Wagner, která se věnuje především koncertní tvorbě a je uznávanou interpretkou kantátových a oratorních děl. Pravidelně spolupracuje s orchestry, jako jsou např. Leipzig Gewandhaus Orchestra, RTVE Madrid, RIA Torino nebo Washington National Symphony Orchestra.

Koncert je ohlášený na 21. října 2018 v Mahenově divadle.

V druhé polovině koncertu zazní velkolepé dílo Gustava Mahlera 2. symfonie Vzkříšení pro soprán, alt, sbor a orchestr. Dílo, na kterém Mahler pracoval šest let, bylo inspirováno podle jeho slov na pohřbu dirigenta Hanse von Bülowa, když se mu v kostele sbor zpěváků na kůru jevil jako andělé, kteří se svým zpěvem dotýkají nebes. Sólové party zazní v podání našich sólistek Daniely Strakové-Šedrlové a Jany Hrochové. Koncert zazní pod taktovkou německého dirigenta a varhaníka Hansjörga Albrechta.

Julie Sophie Wagner/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější