JazzFestBrno: Elektro-jazzový večer Tension a workshopy pro děti

JazzFestBrno: Elektro-jazzový večer Tension a workshopy pro děti

Mezinárodní jazzový festival JazzFestBrno, který letos trvá od března do května, rozšiřuje svůj dosavadní program o elektro-jazzový večer Tension v klubu Praha v Brně, workshopy pro děti JazzFestBrno dětem v Café Práh a koncerty v Kyjově, Tišnově a Miroslavi.

V rámci Tension vystoupí objev elektro-jazzové scény Zabelov Group a Leoš Hort alias HRTL, performer na modulární syntezátor, který speciálně pro tento večer sestaví kapelu s bicími a saxofonem. Tension proběhne ve čtvrtek 28. března od 19:30 v klubu Praha v Brně.

Koncerty v Kyjově, Tišnově a Miroslavi obstará jihoafrická zpěvačka Melanie Scholtz s americkým klávesistou Brianem Charettem, jejichž vystoupení je také součástí hlavního festivalového programu. „Workshopy pro děti povedou vynikající muzikanti a zároveň zkušení lektoři, kteří mají s prací s dětmi bohaté zkušenosti, například Marian Friedl, Jiří Slavík, Beata Hlavenková nebo Dano Šoltis,“ doplňuje umělecký ředitel festivalu Vilém Spilka. Workshopy se uskuteční 4. května a jsou určeny pro děti od tří do patnácti let.

Zabelov Group/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

JazzFestBrno: Branford Marsalis Quartet (US)

13.3.2019, 19:30 / Sono Centrum

Mezinárodní jazzový festival JazzFestBrno dnes zveřejnil kompletní program. Slibuje celkem patnáct hudebních večerů, v rámci kterých se představí velká jména jako basista Stanley Clarke, trumpetista Theo Croker, Avishai Cohen a Peter Evans, kytarista Julian Lage nebo jihoafrická zpěvačka Melanie Scholtz. Festival vzdá letos poctu legendám české scény Contrabandu Milana Svobody a Luboši Andrštovi, k jehož Blues Bandu se připojí i zpěvák Peter Lipa. Nebudou chybět ani osobnosti současného českého jazzu jako basista Jaromír Honzák, trumpetistka Štěpánka Balcarová nebo Michal Nejtek.  více

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější