JazzFestBrno odhalil celý program: Kurt Rosenwinkel, Omar Hakim, Christian McBride Big Band a mnozí další

25. leden 2018, 11:11

JazzFestBrno odhalil celý program: Kurt Rosenwinkel, Omar Hakim, Christian McBride Big Band a mnozí další

Mezinárodní hudební festival JazzFestBrno odtajnil program 17. ročníku, který potrvá od 1. února do 10. května 2018. K již dříve oznámeným koncertům Wyntona Marsalise, Avishaie Cohena, Brada Mehldaua a Donnyho McCaslina přibyla další jazzová jména jako bigband Christiana McBridea, kytarista Kurt Rosenwinkel, bubeník Omar Hakim, pianista Kenny Barron nebo Vincent Peirani.

Během čtrnácti koncertních večerů zahrají přes dvě desítky umělců ze zahraničí i z jazzové místní scény. Tu zastupuje například  basista Miroslav Vitouš nebo o dvě generace mladší multiinstrumentalista Jiří Slavík, který se kromě vlastního projektu Mateřština, za nějž získal cenu Anděl, představí i v dalších dvou kapelách. Festival zahájí Wynton Marsalis, držitel devíti Grammy a Pulitzerovy ceny. V brněnském Boby Centru vystoupí s bigbandem Jazz at Lincoln Center Orchestra. Jarní část festivalu odstartuje saxofonista Donny McCaslin. Na začátku dubna vystoupí izraelský basista a zpěvák Avishai Cohen, který do Brna zavítá již počtvrté. „Avishai Cohen je sice v Brně stálicí, ale opět nás překvapí něčím novým. Tentokrát přijíždí s rozšířenou kapelou a albem 1970 vycházejícím z jazzových a etnických kořenů, ale kritiky označovaném jako „rafinovaný“ či „sofistikovaný“ pop. Projekt 1970 představuje Avishaie v doposud nejvíce extrovertní poloze,“ říká Vilém Spilka, umělecký ředitel a dramaturg festivalu.

Posluchači se dále mohou těšit na kytaristu Kurta Rosenwinkela, bubeníka Omara Hakima, pianistu Kennyho Barrona nebo Vincenta Peiraniho.

Festival potrvá od 1. února do 10. května 2018.

PROGRAM JAZZFESTBRNO 2018:

1. 2., 19:30

Bobycentrum

Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis (US)

18. 2., 19:30

Besední dům

Brad Mehldau (US)

15. 3., 19:30

Sono Centrum

Pavel Wlosok Trio & Rick Margitza (CZ, SK, US)
Donny McCaslin (US)

23. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Vít Křišťan & Oskar Török & Jiří Slavík (CZ, SK)
Miroslav Vitouš & Emil Viklický (CZ)

24. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Doug Hammond & Jiří Slavík (US, CZ)

Jiří Slavík & Marian Friedl & VUS Ondráš: Mateřština (CZ)

5. 4., 19:30

Bobycenturm

Avishai Cohen ´1970´ (IL)

CED – Divadlo Husa na provázku

Blue Shadows feat. James Harries (CZ, GB)

Tomáš Liška & Invisible World (CZ, RS, TR)

8. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Radovan Tariška Quintet feat. Alex Sipiagin (SK, CZ, RU)

Lukáš Oravec Quartet feat. & Aaron Goldberg (SK, CZ, US)

15. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Shalosh (IL)

Vincent Peirani Quintet (FR)

18. 4., 19:30

Sono Centrum

Gilad Hekselman Trio (IL, US)

Kurt Rosenwinkel ´Caipi´ (US, BR)

22. 4., 19:30

Sono Centrum

Lori A. Williams & Christian Havel Quartet (US, AT)

Omar Hakim & Rachel Z “OZ Experience” feat. Linley Marthe & Louis Winsberg (US, FR, MU)

25. 4., 20:30

Besední dům

Kenny Barron (US)

26. 4., 19:30

Divadlo na Orlí

Katedra jazzové interpretace JAMU (CZ, SK, BG)

10. 5., 19:30

Sono Centrum

Christian McBride Big Band (US)

Christian McBride/ foto Bianna Webber

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Že se letošní Horňácké slavnosti v tradičním termínu (poblíž svátku sv. Máří Magdaleny) a rozsahu (tří až pěti dnů) neuskuteční, rozhodla rada obce Velké na Veličkou už v půli dubna. Pochopitelně se nedal předpovídat vývoj krizových opatření směrem k třetímu červencovému týdnu, ale horňáčtí muzikanti se pokusili vymyslet alespoň částečné náhradní řešení pro zachování kontinuity. Nakonec se oficiálně konaly dva koncerty ve do dvou po sobě následujících sobotách: 18. července se v Kulturním domě ve Velké nad Veličkou uskutečnil přímý přenos veřejné rozhlasové nahrávky Českého rozhlasu Brno pod titulem Hrajte že ně, hrajte aneb Horňácké trochu jinak. O týden později se ve sportovním areálu v Javorníku pořádalo tradiční klání o „najvěčího znalca horňáckých sedláckých“ pod patronací Horňácké cimbálové muziky Libora Supa. Obě akce si pochopitelně našly své diváky a posluchače.  více

V předvečer premiéry operní pantomimy Der Traum, která se má stát pomyslným vyvrcholením 16. ročníku Hudebního festivalu Znojmo, dostali jeho návštěvníci možnost nahlédnout do prostor impozantního, avšak chátrajícího Louckého kláštera. Toto specifické místo s jedinečnou atmosférou nebylo vybrané náhodou. Jmenovaná přehlídka se totiž nestará pouze o kulturní přítomnost, ale spolufinancuje i řadu rekonstrukcí chátrajících památek. Již několik let je jeho cílem obnova Louckého kláštera, a tak se podobně jako v minulých letech stal včerejší koncert vhodnou příležitostí k dobročinné dražbě vín, jejíž výtěžek je určený právě na opravu devastované budovy. S pestrým programem sestávajícím z děl Henryho Purcella, Giovanniho Battisty Pergolesiho, Šimona Brixiho, Georga Friedricha Händela, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta se na prosluněném nádvoří a za cinkotu skleniček představil Znojemský komorní orchestr doplněný čestnými hosty, violisty Reinholdem Riegerem a Emilem Machainem. Jako sólisté vystoupili sopranistka Zuzana Barochová a pozounista Tomáš Votava, koncert řídil houslista a pedagog Marek Filip, který je současně uměleckým vedoucím ansámblu.  více

Letošní ročník Hudebního festivalu Znojmo se pomalu blíží ke své polovině; stihnul i tak nabídnout řadu pozoruhodných hudebních večerů v čele s koncertem při svíčkách či Divadlem světel Dua Kchun. Včerejší program oslovil ponejvíce milovníky díla Johanna Sebastiana Bacha, jehož kantáty Wachet auf, ruft uns die Stimme a Tönet, ihr Pauken! Erschallet, Trompeten! zazněly v nastudování orchestru Czech Ensemble Baroque pod taktovkou Romana Válka ve znojemském kostele Nalezení sv. Kříže. V sólových partech vystoupily sopranistky Romana Kružíková a Pavla Radostová, altistka Lucie Netušilová Karafiátová, tenorista Jakub Kubín a basista Jiří Miroslav Procházka.  více

Brněnská rocková skupina Kulturní úderka v čele se zpěvákem a kytaristou Štěpánem Dokoupilem tentokrát své fanoušky nenechala čekat příliš dlouho. Zatímco mezi jejím prvním a druhým albem byla patnáctiletá pauza, novinka Black Metall vyšla necelé dva roky po předchozím albu Sarajevská Katarzija. S názvem nového alba je třeba zacházet opatrně. S black metalem coby hudebním žánrem totiž Úderka nic společného neměla a nemá. Stále máme co do činění nikoli s metalem, ale s poměrně syrovým rockem, který ovšem v některých momentech příjemně zjemňují klávesy Omera Blentiče, případně trubka hostujícího Jana Kozelka.  více

Kulturní život se pokusil v nerovném boji s virovým přízrakem a vládními nařízeními přesunout do sterilního a „životu bezpečného“ prostředí sociálních sítí. Hudební instituce se v nejtemnějších měsících předháněly v uvádění záznamů památných koncertů a významné operní domy vysílaly do světa divácky nejúspěšnější představení.  více