JazzFestBrno zveřejnil kompletní program a zahájil předprodej vstupenek

JazzFestBrno zveřejnil kompletní program a zahájil předprodej vstupenek

16. ročník festivalu JazzFestBrno představuje kompletní program tradiční jarní jazzové přehlídky. Ke koncertům Chicka Corey, Richarda Bony či Stevea Gadda přibylo například vystoupení bubenického funk mastera Poogieho Bella nebo beninského kytaristy Lionela Louekeho. 

Festival nabídne celkem dvanáct koncertních večerů, zahrají na dvě desítky kapel jak ze zahraničí, tak z české a slovenské scény. Českou scénu zastoupí třeba Dan Bárta, Robert Balzar Trio s Filharmonií Brno, trio kytaristy Davida Dorůžky nebo koncert jazzových legend v čele s Peterem Lipou. „Tradici bude reprezentovat Joe Lovano s ansámblem Classic Quartet, moderní postbop obdivovaný a ve vrcholné formě hrající Chris Potter i norský debutant Marius Neset, funk a soul Harry Sokal a Mike Stephenson, avantgardu pak věčný hledač Luboš Soukup, konceptualista Michal Wróblewski nebo respektovaný univerzál Marcel Bárta,“ dodává umělecký ředitel festivalu Vilém Spilka.

Festivalový program potrvá od 23. března do 4. května 2017.

Vstupenky na festival jsou v prodeji na webu www.jazzfestbrno.cz a v běžných předprodejích.

Chic Corea/ foto archiv festivalu

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější