Kapela Point of Few vydává debutové album. Hraje na něm klávesista Davida Bowieho

2. květen 2022, 1:00

Kapela Point of Few vydává debutové album. Hraje na něm klávesista Davida Bowieho

Česká čtyřčlenná kapela Point of Few vydává své debutové album Open to Closeness u Bivak Records, vydavatelství festivalu JazzFestBrno. Kapela Point of Few vznikla v roce 2019 a setkávají se v ní absolventi pražské VOŠ Jaroslava Ježka a brněnské JAMU – kytarista Radim Přidal, saxofonista Petr Smékal, baskytarista Vlastimil Škoda a bubeník Marek Antoňů.

Kapele se podařilo na debutové album pozvat věhlasného hosta. Ve třech skladbách hraje newyorský klávesista Jason Lindner, kterého můžete znát třeba z posledního a ikonického alba Davida Bowieho Blackstar. „Když jsem si Point of Few poprvé poslechnul, čišela z hudby velká, upřímná a otevřená energie. Proto jsem se spoluprací ani na chvíli neváhal,“ vzpomíná Lindner, který působí mimo jiné v kapelách Donnyho McCaslina, Marka Guiliany a mnoha dalších.

Název alba, v překladu „otevřen blízkosti“, nese také výrazný mimohudební motiv. Všichni zapojení umělci si hrají s rovinami možných významů tohoto názvu, ze kterých je tou hlavní blízkost vůči našemu okolnímu prostředí, přírodě. „Jako společnost jsme se izolovali ve svých ulitách, ať už jsou to města, byty nebo auta, a mysleli jsme si, že jsme na okolní prostředí vyzráli, že jsme nad ním vyhráli, dokážeme se odstřihnout od jeho vlivu, a že se nám bez něj bude žít lépe. Nyní však přicházíme k tomu, že nám nakonec nezbyde nic jiného, než z těchto ulit vylézt zase ven a najít si opět k tomu prostředí vztah, novou cestu, jak žít s ním ve spojení a blízkosti,“ říká kytarista Radim Přidal.

Album Open to Closeness vychází v těchto dnech na všech streamovacích platformách, na CD a během podzimu také jako LP. K dostání je na webu Bivak Records, Animal Music a v kamenných obchodech. Všechny varianty je možné zakoupit také v crowdfundingové kampani na platformě HitHit, která poběží až do 8. května. Křest alba proběhne během květnových a červnových koncertů – v Brně dne 26. června 2022 na akci Slavnosti synkop pořádané festivalem JazzFestBrno v Divadle Husa na provázku. Na všech koncertech bude s Point of Few hostovat klávesista Jan Uvira.

Album Open to Closeness obsahuje 9 skladeb o celkové délce 52 minut. Album vznikalo v září 2021 v nahrávacím studiu Divadla na Orlí pod režií Jiřího „Topola“ Novotného, který album i mixoval. Jason Lindner nahrál stopy kláves, syntezátorů a sekvencerů na dálku ve svém domácím studiu v Brooklynu a zároveň při mixování alba spolupracoval jako konzultant. O master se postaral Peter Beckmann ve svém londýnském studiu Technologyworks. Nahrávka byla realizována s finančním přispěním Moravskoslezského kraje.

Autorem fotografií v bookletu alba je Roman Franc. Spolu s albem vyjdou celkem tři videa – teaser s behind the scenes záběry ze studia z objektivu Ondřeje Smékala, hraný videoklip ke skladbě 3Stories z dílny režiséra Filipa Kalety a kameramana Jana Pivoňky s Danielem Možnarem v hlavní roli a výtvarný videoklip Tomáše Ročka k titulní skladbě Open to Closeness.

Point of Few/ foto Roman Franc

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Léta se čtyřkou na konci si v Česku pravidelně připomínáme jako Rok české hudby. Je ale samozřejmé, že výročí nemají pouze čeští skladatelé a jejich díla, ale také skladby autorů zahraničních, nebo takových, u kterých by se dal o zmíněné českosti vést spor. Program s příhodným názvem Rapsodie v modrém 100, složený ze dvou kompozic, které mají v tomto roce své kulaté výročí, s přidáním skladby od letošního jubilanta, provedla ve čtvrtek 11. dubna 2024 v Janáčkově divadle Filharmonie Brno pod vedením Dennise Russella Daviese, který se tentokrát představil také jako klavírní sólista.  více

Neznámý Leoš Janáček a počátky baroka byl název koncertu souboru Musica Florea věnujícího se poučené interpretaci, V roce 1992 ho založil violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Od roku 2002 soubor pořádá speciální koncertní řady, v nichž se zaměřuje na prezentaci nově objevených i známých skladeb. A právě večery věnované Janáčkovým drobným liturgickým sborovým skladbám na latinské texty a převážně instrumentálním raně barokním dílům představují koncertní řadu, při které se posluchačům představili sólisté Barbora Kotlánová (soprán), Stanislava Mihalcová (soprán), Daniela Čermáková (alt), Hasan El Dunia (tenor) a Jaromír Nosek (bas).  více

Brněnský Velikonoční festival duchovní hudby vyvrcholil nedělním koncertem v katedrále sv. Petra a Pavla. Napříč letošním 31. ročníkem a také při posledním hudebním večeru zněla díla ryze českých skladatelů. Tentokrát v podání sólistů Pavly Vykopalové (soprán), Jany Hrochové (mezzosoprán), Eduarda Martyniuka (tenor), Jozefa Benciho (bas), varhaníka Petra Kolaře, dále Českého filharmonického sboru Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy. Glagolská mše jako prvotřídní záležitost klasické hudby, byla uvedena za doprovodu Filharmonie Brno s milým hostem, dirigentem Tomášem Netopilemvíce

Po Smetanově Daliborovi dorazila v pátek 5. dubna na prkna Janáčkova divadla další z oper velikánů české národní hudby – pohádková Rusalka Antonína Dvořáka na libreto Jaroslava Kvapila. V režii Davida Radoka, který dílo uchopil předně jako vážnou dramatickou a symbolickou operu, z níž mj. zcela vyškrtl komické postavy Hajného a Kuchtíka. Scénografie se rovněž ujal Radok, přičemž vycházel z konceptu Rusalky scénografa Larse-Ake Thessmana uvedené při inscenaci v operním domě GöteborgsOperan roku 2012. Kostýmy navrhla Zuzana Ježková, choreografii připravila Andrea Miltnerová a světelného designu se ujal Přemysl Janda. V pěveckých rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Rusalka), Peter Berger (Princ), Jan Šťáva (Vodník), Eliška Gattringerová (Cizí kněžna), Václava Krejčí Housková (Ježibaba), Tadeáš Hoza (Lovec) a Doubravka SoučkováIvana Pavlů a Monika Jägerová (trojice žínek). Sbor vedl Pavel Koňárek a hudebního nastudování a premiérového uvedení se chopil dirigent Marko Ivanovićvíce

Jedním z nejvýraznějších prvků letošního ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby bylo uvedení úctyhodného počtu skladeb, které zazněly ve světové premiéře. Jednou z těchto kompozic představovalo také Niedzielne rano (Nedělní ráno) skladatele Martina Smolky (*1959), které vzniklo na objednávku festivalu a v podání Cappelly Mariany. Ve složení Barbora Kabátková – soprán, Daniela Čermáková – alt, Vojtěch Semerád – tenor/umělecký vedoucí, Tomáš Lajtkep – tenor a Tomáš Šelc – baryton. Skladba zazněla v pátek 5. dubna v kostele sv. Augustina. Smolkovo dílo bylo doplněno chorálem a kompozicemi ze 13.–16. století.  více

Nejčtenější