Kapr na Provázku vol. III: Cotatcha Orchestra se zpěvačkou Velekou Tsankovou

1. prosinec 2022, 1:00

Kapr na Provázku vol. III: Cotatcha Orchestra se zpěvačkou Velekou Tsankovou

Cotatcha Orchestra uvede koncert Kapr na Provázku vol. III. Brněnský big band i letos pokračuje v Divadle Husa na provázku ve volné koncertní sérii s vánoční tématikou. Tentokrát s Cotatcha Orchestra vystoupí talent bulharské jazzové scény, zpěvačka Veleka Tsankova. Vedle eklektické směsice amerických vánočních skladeb a koled českého baroka tentokrát zazní i koledy bulharské.

„Každý rok máme nového hosta a tudíž i nové koledy ze země, z níž host pochází. Baví mě objevovat vánoční hudbu z různých koutů Evropy a také ji oblékat do nového kabátu v podobě našich bigbandových aranžmá. To platí i pro české vánoční písně, z nichž velká část vznikla v době baroka. Je to zábava a výzva zároveň - upravit tyto melodie pro big band a sledovat, jak se mění charakter skladby. Docela by mě zajímalo, co by si o těchto aranžmá mysleli autoři Michna z Otradovic nebo Václav K. H. Rovenský” přibližuje program kapelník Jiří Kotača. Vánoční koncert je ohlášný na 11. prosince 2022 od 19:00 v Divadle Husa na provázku.

Letošním hostem programu bude jedna z nejvýraznějších zpěvaček bulharské jazzové scény Veleka Tsankova - absolventka hudebních univerzit v Maastrichtu, italském Terstu a bulharské Sofii. Přes svůj mladý věk spolupracuje s předními bulharskými umělci jako je Mihail Yossifov a její hlas učaroval i prestižnímu JM Jazz World Orchestra, s nímž absolvovala v letošním roce tour po Chorvatsku.

Šestnáctiletý big band Cotatcha Orchestra založil před osmi lety trumpetista Jiří Kotača s vizí hrát neotřelou a originální bigbandovou hudbu. Kapela má na svém kontě spoustu projektů s tuzemskými i zahraničními umělci jako jsou Lenka Dusilová, Ilja Reijngoud, Mar Vilaseca nebo Daniel Caccia. Jeden z posledních projektů, který vznikl přímo v jádru big bandu - Bigbandová elektronika - se rozhodla kapela natočit na své debutové album, které vydalo americké vydavatelství Parma Recordings. Jedná se o unikátní fúzi autorských skladeb kombinovaných s elektronickou hudbou. Album získalo nominaci na Cenu Anděl a vyhrálo anketu Česká jazzová sklizeň ČRo Jazz za rok 2020. Mimo autorskou hudbu big band dělá několik dalších originálních projektů ročně. Ať už se jedná o spolupráce se zahraničními umělci nebo koncerty věnovaná výjimečným osobnostem jazzové hudby.

Foto Pavlína Popová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější