Klub Fléda pokračuje v oslavách. Vystoupí Vitalic, GusGus nebo Dub FX

Klub Fléda pokračuje v oslavách. Vystoupí Vitalic, GusGus nebo Dub FX

Jarní program brněnského klubu Fléda naváže na podzimní oslavy dvaceti let výročí jeho existence. Na tradiční hudební scéně se představí řada hvězd v čele s kultovním Vitalicem, GusGus či Dub FX. Poprvé sem zavítají také osobnosti experimentální hudební scény jako Alva Noto nebo Surgeon.

Jarní sezóna naváže na oslavy dvaceti let fungování klubu pod názvem FXX. Ty na podzim přerušila pandemie. „Oslavy rozhodně nekončí, naopak. Na jaře přivítáme řadu hvězd. Na Flédu se vrátí legendy. Chystáme ale i skvělé premiéry, koncerty hudebníků, kteří udávají aktuální trendy,“ shrnuje provozovatel klubu Lukáš Stara a připomíná, že pandemické měsíce byly pro klub velmi složité: „Všechno to zvládáme jen díky skvělému týmu, který drží pohromadě navzdory všem peripetiím. Už se nemůžeme dočkat, až opět přivítáme naše návštěvníky.“

Do Brna se vrátí francouzský producent Vitalic. Taneční legenda připomíná aktuální tour dvacet let své kariéry, dojde tak na speciální spojení obou jubileí. Vitalic navíc uvede skladby z dvoudílného opusu DISSIDÆNCE (2021), který popisuje jako „most mezi současným technem a post-punkem“. Věhlasný elektronický projekt GusGus (ISL) po vynuceném odkladu uvede v Brně nahrávku MOBILE HOME (2021). Chybět nebude ani charismatický australský busker Dub FX nebo atmosférický live elektronický projekt HVOB (AT). Ten v Brně odprezentuje chystanou nahrávku TOO, a to výjimečně v prostorách SONO centra. Připomene se také výrazné dnb duo Camo & Krooked (AT).

Jarní program slibuje i zajímavé premiéry. Současnou vlnu hyperpopu a dekonstruované klubové hudby zastoupí irský producent a multimediální umělec Sega Bodega (IRE). Spoluzakladatel labelu Nuxxe, který tvoří hudebnice jako Shygirl (EN), Coucou Chloe (FR) a Oklou (FR), představí své opěvované album Romeo (2021). Na něm hostují třeba Arca (VEN) nebo Charlotte Gainsbourg (FR). Čerstvý východní vítr přinese kyjevský kvartet DakhaBrakha (UKR), který nevšedně aktualizuje ukrajinské etno-folkové kořeny. Na Flédě vystoupí také písničkář Asaf Avidan (ISR) s aktuálním albem Anagnorisis (2020) a skladbami ze soundtracku k filmu Bál šílených žen (2021).

Neodmyslitelnou součástí Flédy jsou i klubové série. Jaro bude patřit zejména festivalu Echoes, kde své odkládané brněnské premiéry zažijí experimentální producenti Alva Noto (DE) aSurgeon (UK). Oba přitom v Česku koncrtují jen vzácně. Berlínský ambientní tvůrce Noto na přelomu roku vydal nahrávku HYbr:ID VOL. 1. Vedle toho pokračuje i jeho plodná spolupráce s hudebním skladatelem a držitelem Oskara či Zlatého glóbu Ryuichim Sakamotem (JAP). Společně také vytvořili oceňovaný soundtrack pro film Revenant (2015). Surgeon na druhé straně reprezentuje temnou část tanečního undergroundu. Jeho live performance plné inovativního modular techna představují špičku žánru, jehož je britský producent nezaměnitelnou osobností.

Tradičně výrazný prostor v programu dostávají česko-slovenští umělci. Koncerty na Flédě odehrají brněnské stálice Poletíme?, Midi Lidi, Insania a Mucha. Dorazí ale také Mňága a Žďorp, Zrní nebo Bert & Friends. Jedinečné spojení slibuje koncert Lenky Dusilové, která v doprovodu kapely Květy představí skladby z oceňovaného alba Řeka (2020). Melancholičtí Fallgrapp (SK) pak přivezou tracky z úspěšné nahrávky Ostrov (2020).  Rapovou scénu v programu zastupují Samey, Calin Stein27 nebo kolektivy Churaq Clique a Milion Plus.

Foto archiv Go to Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

DhakhaBrakha (UA)

17.2.2022, 20:00 / Club Fléda

Insania

26.2.2022, 19:00 / Club Fléda

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější