Konkurz na mužské taneční role do inscenace Veselá vdova

Konkurz na mužské taneční role do inscenace Veselá vdova

Soubor Janáčkovy opery Národního divadla Brno vypisuje konkurz na taneční role v připravované operetě Franze Lehára Veselá vdova. Inscenaci uvede NdB v režii Magdaleny Švecové a Martina Packa, který také povede choreografii.

Veselá vdova bude mít premiéru v Janáčkově divadle 3. února 2023. Konkurz proběhne 9. září 2022 od 15:00 na zkušebním jevišti v Janáčkově divadle.

Požadavky inscenačního jsou následovné:

- hledáme statné a okouzlující muže, kteří se kromě tance nebojí humoru, nadsázky a mírné akrobacie

- 6 představení v sezóně 2022-2023, představení zůstává v repertoáru Janáčkovy opery

- zkoušky budou probíhat v období 12. prosince 2022 - 2. února 2023

Registrace přihlášených bude probíhat od 14:30 na zkušebním jevišti v Janáčkově divadle. Své životopisy společně s fotografií (portrét + celá postava) zasílejte do středy 7. září 2022 na e-mail: mrkvl@centrum.cz (Vladimír Mrkvička, vedoucí komparsu NdB). Tel.: 778 481 773. Na konkurz si přineste cvičební /taneční oblečení a boty.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Propojení, jednota, rozjímání – těmito slovy lze popsat hudební večer v režii Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a varhaníka Tomáše Thona, který se včera uskutečnil v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v brněnském Kostele sv. Tomáše. Nejen zpěv gregoriánského chorálu, ale také díla skladatele Petra Ebena (1929–2007) na hodinu zvukově a barevně opanovala i oživila chrámový prostor.  více

Koncertem s názvem Ensemble Inégal: Zelenka včera v kostele sv. Janů zahájil 31. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby, tentokrát s přízviskem Terroir. Toto napůl záhadné slovo, které se s oblibou používá v souvislosti s vínem, pochází z latinského označení pro zemi, půdu a nese v sobě souhrn všech vlivů, zejména pak přírodních podmínek konkrétního místa na zde pěstované rostliny. Tento výraz je tedy metonymicky přenesená na program letošního ročníku VFDH, neboť se skládá výhradně z děl tuzemských autorů, čímž doplňuje probíhající Rok české hudbyvíce

Největší doménou Filharmonie Brno je bezesporu pořádání koncertů klasické hudby. Přesto se občas pod její hlavičkou odehraje koncert, který se tomuto okruhu vymyká a naláká i posluchače, kterým je bližší spíše hudba populární, zejména jazzová. Jednou z těchto akcí byl recitál klavíristy Bojana Z, který se odehrál v úterý 19. března v sále Besedního domu.  více

Posledním projektem Komorní opery Hudební fakulty Janáčkovy akademie múzických umění se stalo uvedení dvou českých jednoaktových oper: V studni Viléma Blodka (1834–1874) a Polapená nevěra Otmara Máchy (1922–2006). Hudební fakulta se při jejich realizaci spojila s Ateliérem divadla a výchovy pro neslyšící Divadelní fakulty JAMU a vznikl projekt, který se snaží hudbu přiblížit právě neslyšícím. Toto spojení se ovšem na prknech Divadla na Orlí neuskutečnilo poprvé. Již dříve zde byly uvedeny inscenace, které fungovaly na podobném principu: například Hudba pro oči (2014) se skladbami Leoše Janáčka a Bohuslava Martinů nebo Pojď se mnou do světa – písně Jiřího Bulise tlumočené do českého znakového jazyka (2020). Nyní recenzovaný projekt měl premiéry 16. a 17. března v Divadle na Orlí.  více

Pro čtvrtý abonentní koncert cyklu Filharmonie doma, který se odehrál 14. března v Besedním domě a nesl označení Mozartiana, zvolila Filharmonie Brno, tentokrát pod vedením česko-japonského dirigenta Chuheie Iwasakiho, čtyři skladby z 18.–20. století. Tato díla dramaturgicky spojuje buď přímo vznik v období klasicismu nebo inspirace hudebními postupy pro toto období typickými. Jako sólistka se v první polovině koncertu představila flétnistka Martina Venc Matušínskávíce

Nejčtenější